بازدید 13831

زمزمه‌های کاهش سقف مهریه پرداختی

کد خبر: ۸۲۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 20 August 2018

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که با وضعیت اقتصادی فعلی پرداخت مهریه های بالا ممکن نیست، گفت: به دنبال طرحی برای به روز کردن قانون مهریه هستیم.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص زمزمه های کاهش سقف مهریه پرداختی به 55 سکه بهار آزادی، گفت: مهریه باید طبق موازین شرع باشد. در شرع مقدس اسلام اساس این است که زندگی طبق یک توافقی شکل بگیرد. وقتی می گویم هم کف بودن، هم کف بودن به معنای تناسب در همه زمینه ها تحصیلاتی، شخصیتی و مالی است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد با شرایط اقتصادی امروز که سکه به سه برابر قیمت یک سال پیش رسیده است مهریه باید در یک حد معقولی باشد. این که مثلاً به تعداد سن زوجه سکه مهر شود این همان چیزی است که چیزی جز پر کردن زندان ها ندارد.

وی ادامه داد: روح قانون مدنی و مجازاتی ایران زندان زدایی و حبس زدایی است. بنابراین ما باید مهریه را در حد و اندازه وسع زوج فرض بگییریم تا این موضوع تبدل به معظلی برای خانوادها و جامعه نشود. اگر این موضوع باشد به نظر می رسد که هم اشکال شرعی دارد و هم این که روح قانون جمهوری اسلامی آن را نمی پسندد.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: راهکار دیگر این است که ما کلاً سکه را از مهریه برداریم یا کم کنیم و دارایی های دیگری مانند زمین و ... را جایگزین کنیم تا در زمان مطالبه زوجه ، زوج با مشکل پرداخت روبرو نشود.

وی با بیان اینکه به هر حال بحث به روز کردن قانون است، گفت: ما می بینیم که با شرایط فعلی افرادی که قبلا مثلاً ماهیانه یک میلیون تومان هزینه سکه می کردند در حال حاضر باید ماهیانه سه میلیون تومان هزینه کنند، این فرد ممکن است 2 میلیون حقوق بگیرد؛ بنابراین باید به فکر همسان سازی درآمد و مهریه بود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در این کمیسیون سعی می کنیم طرح این موضوع را آماده کنیم تا بعد از کارهای کارشناسی دقیق، بتوانیم قانون جدیدی را در این زمینه به تصویب برسانیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۰
خیلی خوب است. خدا خیرتان دهد. بنده می خواهم ازدواج کنم. از الان نگران جلسه تعیین مهریه هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
خب پسر خوب هرچقدر كه در توانت هست تعهد بده
اگه قرار باشه سر مهريه به توافق نرسيد همون بهتر كه اون ازداج سرنگيره
خوبه سکه کم شود ولی حق طلاق هم برای دو طرف لحاظ شود . نباید همه چیز فقط به نفع مرد باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
در این صورت خانوم ها طلاق می گیرند با مهریه شان بعد دوباره ازدواج می کنند دوباره طلاق می گیرند و ادامه دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خیلی زرنگ تشریف داری . هم مهریه میخوای هم حق طلاق. مهریه رو اجرا بذار بعدش هم طلاق بگیر. کاسبی خوبیه.
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
سکه کلا ورداشته شه ، حق طلاق هم بگیرن
این مجالس و نمایندگانش 40 سال هنوز نتوانستند یک برنامه اقتصادی منسجم بنوسند تا وضعییت سکه و ارز های خارجی وتورم وتولید حقوق وفساد و و.... به این وضع اسف بار نرسد. ولی برای دیگران و به هزینه دیگران خوب که نه خیلی قانون مینوسند. مهریه توافقی است بین دختر و پسر کجا نوشته که شما ها تصمیم برای دیگران بگیرید .
اگه میخواید حلش کنید ، بر روی مهریه های بالاتر از مثلا 110 سکه ، مالیاتی 5 درصدی در هنگام ثبت عقدنامه ببندید که بساط مهریه های سنگین جمع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بازم مالیاتش را باید آقایان بدهند
یا می شود پرداخت به ریال و به قیمت روز ی که عقد صورت گرفته انجام شود نه به قیمت روز - وقتی که عقد کردم سکه یک میلیون بود نه سه ونیم میلیون خواهش می کنیم روی این طرح کار کنید
راه حل درست اینه که دارایی در زمان طلاق نصف بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دارایی مشترک البته
یعنی دارایی که بعد از ازدواج به دست آمده
چرا؟؟؟؟؟ چرا همیشه این خانومها هستن که باید مظلوم واقع بشن ؟1 همه چی تو این مملکت گرون شده فقط مهریه خانومهاست که باید ارزون بشه تو شرایط اقتصادی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
با این قیمت سکه دیگه خواستگاری وجود نداره
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مگه گوسفند خرید فروش می کنی که دنبال ارزونی و گرونی هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اشتباهی مثبت زدم ببخشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مگر شما با مهریه گرفتن می خوای درآمد زایی کنی؟
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مهریه با این وضعی که تو ایرانه چیز بسیار مسخره ایه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بعضی از شما خانمها دوست دارین صبحها تا ساعت یازده بخوابین روزی ده ساعت هم تو اینستاگرام وتلگرام باشین .همیشه غذا بیرون وتفریح .اصلا کارو مسوولیت هم دوست ندارین .خیلی از دخترای دهه هفتادی این طورین .جالبه خیانت هم بین شون متاسفانه زیاد شده .آخر سر هم مهریه سنگین رو از داماد بیچاره مطالبه کنین ودم از مظلومیت بزنین.البته زنانی هم هستند که هم مادرند هم پابه پای همسرشون کار وتلاش می کنند واهل قناعت وزندگی هستند باید تمام زندگی رو هم فدای اونها کرد.
يك پيشنهاد: زوجين به هنگام ترك سنت پيامبر، شايسته است هركدام از آنها به ميزان مهريه به امور خيريه (بشردوستانه) بپردازند!
همه رو بدبخت کردين رفته بابا
قانونی مزخرف تر از مهریه وجود ندارد... اصل برده داری
خرید زن در برابر پول!!!
باید یک طرحی ارائه بشه که نه سیخ بسوزه و نه کباب ، مهریه باید حدود 14سکه به نشانه چهارده معصوم عند المطالبه باشه و دولت تعهد دریافتش از مرد را بکند و مازاد بر آن اگر مرد واقعا چیزی داشت قابل وصول باشه نه اینکه اگر نداشت بیندازند زندان اینکه هر کدام از زوجین حق طلاق داشته باشند .
جوانان تور را خدا آگاه باشید موقع عقد سرتان داغ نباشد هرچه مهریه گفتنند قبول کنید به استطاعت خودتان نگاه کنید ، برادر من در یک شرکت خصوصی با ماهی حدود 1/300کار می کند و دارای 2فرزند است همسرش که خانه دار است و تبحر بالایی در خرج کردن دارد به عنوان نمونه هفته ای یک بار باید به رستوران بروند و غذا در آنجا میل کنند ، ماهانه خرید 10کیلو ماهی شیر ، خرید ماهانه یک جگر کامل ، خرید ماهانه یک کیلوگرم پسته هر 2ماه یک مانتو جدید هر دست لباس پس از یکبار شستن در سطل زباله ریخته شود و ... حالا هم رفته مهریه اش را اجرا گذاشته که به خاطر همین اعمال برادرم هم قصد طلاق دادن دارد و حالا تا مراحل اجرای طلاق که باید چند جفت کفش آهنی را عوض کند باید اولا هر 4ماه یک سکه تمام (حدود4میلیون )بدهد و ماهانههم 8/60نفقه تازه رفته برای خوردن و خوابیدن در خانه هم حکم اجرت المثل به مبلغ 30میلیون گرفته که هنوز قسط بندی نشده (این را هم بگم در این چند سال حدود 70میلیون تومان خرج کمردردش و دندانهایش کرده ام) حالا من با ماهی 1/300 و این هزینه ها راستی این را هم بگم از هیچ بانکی نبوده که وام نگرفته ام و کلی اقساط عقب افتاده داردو کسی هم نبوده که از پول قرض نکرده باشد، پس جوانان عزیز با درایت و چشم باز برای آینده خود تصمیم بگیرید ، خداوند انشاله عاقبت همه را بخیر کند .
فرهنگ مهریه را درست کنید. مهریه شده ابزار تجمل و فخر فروشی
نمایندگان محترم مجلس بجای آنکه ساده ترین راه یعنی عوض کردن صورت مساله را انتحاب کنند بفکر دفاع از ارزش پول ملی باشند. این نمایندگان بجای آنکه وزیر اقتصاد را بدلیل شرایط ایجاد شده استضیحاح نمایند، مشخص نیست در قبال چه وعده و وعیدهایی از آن اجتناب میکنند!!
ضمنا این مهریه مانند یک ابزار حفاظتی برای زنان است. افرادی هم که تعهد میکنند تعداد مشخصی مهریه را بدهند، باید آنرا بپردازند.
نکته آخر اینکه با پیشنهاد چنین قوانینی ظاهرا قرار نیست قیمت دلار کاهش یابد و مردم باید به نرخ جدید دلار یعنی 10 تا 11 هزار تومان وفق پیدا کنند. همین طور است آقایون وکلای ملت؟!
جوانی کارگران فدای تامین اجتماعی

ماهانه آیتمی به نام حق بیمه از حقوق کارگر مظلوم کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز می شود فرایندی که تا سی سال متوالی ادامه دارد تا این سازمان بتواند امورات خود را سپری کند براستی کارگر بعد از سی سال کار و اتمام دوره جوانی در سنین پیری چه لذتی از این حقوق ناچیز بازنشستگی می برد کارگری که بعد از سی سال، کار سخت و مشقت بار کارگری، با بدنی فرسوده و چندین بیماری سخت و عجیب و غریب دست و پنجه نرم خواهد کرد چه لذت و منفعتی از این اقدام باصطلاح حمایتی این سازمان خواهد چشید اگر صداقت دارید سن بازنشستگی را پایین بیاورید و حق بیمه را  برای کارگران کاهش دهید
من بعید می دانم اینها بتوانند مشکلی را در مملکت ریشه کن کنند.
فقط گرونی مهریه خانوم ها به چشم میاد؟؟؟

مجبور نیستید ازدواج کنید، شعورتونو بالا ببرید به شخصیت انسانی زن توجه کنید و سایر حقوق انسانی شو بدید و مهریه رو بردارید. همه چیز رو مفت مفت می خواید...
پنج سال حقوق یا درآمد خواستگار یا شوهر را مهر قرار بدهید
آگه بخواهد قسطی هم بدهد با یک سوم حقوقش 15 سال طول می کشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
هر بی پولی هم نمیتوان چند صد سکه مهریه پز بده
'گرانی در ایران منشائ دولتی دارد .یعنی دولت اول دلار را کرد 3700سپس دلار را برد بالا کرد4200 وسپس بازار ثاویه ایجاد کرد وارزی را که باید 4200می فروخت در بازار ثانویه 9500فروخت .
پس دولت باید یارانه بابت مهریه بدهد . زیرا دولت سر ملت راکلاه گذاشته . وگرنه پسرها فقط تشکیل خانواده داده اند
همیشه زورتون به زنها میرسه
به جای مبارزه با دزد ها طرحهای ابدوغ خیاری بدید
فاشیست تر از زنها وجود نداره کاش ما زن بودیم داریم نابود میشیم با این ریخت وپاشای خانوما اگه اونا نبودن کل جهانم نمی تونستن ما رو تحریم کنن مردان هیچ توقعی ندارن اگه خانوما نبودن بازارها تعطیل میشد طلا دیگه ارزشی نداشت هتل ها التماس میکردن واسه استقبال از مردا با 1 میلیون تومان در ماه میشد خوب زندگی کرد کمبود اب برق وووووووو
همه از بین می رفت زندانها تعطیل میشد چون زندانی وجود نداشت بازم بگم خودتون قضاوت کنید
تو رو خدا مهریه رو جوری کنید قبل از عقد فقط قابل وصول باشه
اینجوری خود خونواده ها که واقعا نیتشون خوشبختی دو نفر هست بهترین کار رو انجام می دن. بابا زمان پیامبر هم همینجوری بوده
سلام
زندانها مملو از بدهكاران مهريه سكه هستند و در حال انفجار
نه خانم ها به سكه ميرسند و نه مردان توان پرداخت دارند
او فقط افزايش زندانيان مهريه و افزايش هزينه هاي دولت جهت نگهداري آنان
هر چه سريعتين لايحه اياب قيد سه فوريت تهيه و تصويب شود
انفجار نزديك و نزديك است
متاسفم که در یک کشور اسلامی مرد به خاطر ناتوانی از پرداخت مهریه راهی زندان میشه
این روش هیچ سنخیتی با اسلام و آموزهای آن ندارد
اگه کسانی موافق نیستند یک مورد بیارن که حاکمان اسلام کسی را به خاطر نداشتن مهریه زندانی کرده باشند
جدا از این اگه خانم ها فکر میکنن فقط مهریه است که از اونا حمایت میکنه سخت در اشتباهن
زیرا کمترین هزینه اینکار متلاشی شدن زندگیشون هست
نرخ مهریه باید یه چیزی در حدود نصف دیه زن باشد .
دبنال خوردن حق خانمها نباشید با این پسرهای بی عار و بیکار و نان خور پدر مادر .دخترهها را بدبخت کردند شما دیگر نکنید .....اگر دختر خودتان هم باشد با او چنین میکنید ..دخترهای خوب گیر مردهای بد افتادند لطفا همه مردهها را خوب و زنها را بد جلوه ندهید .در بین همه ..همه جور ادم هست چه دختر بد .چه پسر بد ..پس کاری نکنید که فقط سیخ بشوز نه کباب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان