بازدید 1326

«مایک پمپئو» با نخست وزیر جدید پاکستان دیدار می کند

وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نخستین مقام بلندپایه خارجی برای مذاکره با نخست وزیر جدید پاکستان اوایل ماه سپتامبر راهی اسلام آباد می شود.
کد خبر: ۸۲۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳ 20 August 2018

وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نخستین مقام بلندپایه خارجی برای مذاکره با نخست وزیر جدید پاکستان اوایل ماه سپتامبر راهی اسلام آباد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خبری گالف نیوز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین هفته از ماه سپتامبر برای مذاکره با «عمران خان» نخست وزیر جدید پاکستان و اعضای کابینه وی پیرامون منافع دوجانبه، به اسلام آباد سفر می کند.

مایک پمپئو که قرار است روز پنجم سپتامبر به اسلام آباد وارد شود، احتمالاً نخستین مقام بلندپایه خارجی است که پس از برگزاری مراسم ادای سوگند عمران خان به عنوان ۲۲ اُمین نخست وزیر پاکستان، با وی دیدار می کند.

پمپئو در جریان گفتگوها با مقامات پاکستان احتمالاً بر دو موضوع مهم متمرکز خواهد شد: اول، تلاش برای احیای روابط سابقاً نزدیک میان دو کشور و دوم، حمایت پاکستان از اقدامات آمریکا برای تسریع فرآیند صلح در افغانستان.

«آلیس ولز» که ریاست دایره امور آسیای جنوبی در وزارت خارجه آمریکا را برعهده دارد، به احتمال زیاد در این سفر پمپئو را همراهی می کند.

گفتنی است که اواسط هفته گذشته، مقامات آمریکا از دولت پاکستان خواستند تا به پایان جنگ در افغانستان کمک کند.

«هیثر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه در پیامی توئیتری با ابراز خرسندی از انتخاب عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان به عنوان نخست وزیر این کشور اعلام کرد: «ما خواستار همکاری و از سرگیری روابط دوستانه در همه زمینه ها با دولت جدید پاکستان هستیم».

وی در ادامه افزود: «انتخاب عمران خان به نخست وزیری نشان از شجاعت و عزم مردم پاکستان دارد. واشنگتن بی صبرانه در انتظار صلح و رفاهی است که دستاورد دولت غیرنظامی و جدید پاکستان برای کشور و منطقه خواهد بود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس