بازدید 20947
آخرین تحولات خاورمیانه؛

توصیه یک مقام اسرائیلی برای توقف ماشین جنگی ایران/جزئیات پروژه راهبردی خط آهن ایران - عراق - سوریه/نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله لبنان برای اولین بار/موج جدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا

نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله لبنان برای اولین بار، توصیه یک مقام اسرائیلی برای توقف ماشین جنگی ایران، جزئیات پروژه راهبردی خط آهن ایران - عراق - سوریه، تلاش آمریکا برای بیرون راندن الحشد الشعبی از الانبار عراق و موج جدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار آمریکا به اتباع خود درباره سفر به عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 20 August 2018

نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله لبنان برای اولین بار، توصیه یک مقام اسرائیلی برای توقف ماشین جنگی ایران، جزئیات پروژه راهبردی خط آهن ایران - عراق - سوریه، تلاش آمریکا برای بیرون راندن الحشد الشعبی از الانبار عراق و موج جدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار آمریکا به اتباع خود درباره سفر به عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ به شهروندان آمریکایی هشدار داده شده است، به دلیل تهدیدات ناشی از فعالیت گروه‌های مسلح و تروریستی در عراق از سفر به این کشور خودداری کنند.

در این بیانیه، خطر امنیتی در عراق در سطح چهار اعلام شده که به معنای پرهیز از سفر به این کشور است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرده است، به دلیل فعالیت گروه‌های تروریستی و شورشی در عراق، شهروندان آمریکایی در این کشور به شدت در معرض خشونت و ربوده شدن هستند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: شبه‌نظامیان طایفه‌ای نیز احتمالا شهروندان آمریکایی و شرکت‌های غربی را در سرتاسر عراق تهدید می‌کنند؛ هرچند دولت آمریکا همچنان می‌تواند خدمات کنسولی معمولی را ارائه کند، ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث غیرمنتظره به شهروندان آمریکایی در عراق بسیار محدود است.

توصیه یک مقام اسرائیلی برای توقف ماشین جنگی ایران/جزئیات پروژه راهبردی خط آهن ایران - عراق - سوریه/نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله لبنان برای اولین بار/موج جدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا

تشدید اوضاع امنیتی در عراق و هشدار وزارت خارجه آمریکا برای عدم سفر به این کشور نخستین بار نیست که اعلام می‌شود؛ اما این هشدارها در شرایطی است که عراق از سال ۲۰۰۳ تا کنون صحنه حضور نیروهای خارجی و آمریکایی است و به نظر می‌رسد نزدیک به پانزده سال حضور نظامیان آمریکایی هنوز نتوانسته امنیت را به عراق بازگرداند.

نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله لبنان برای اولین بار

پایگاه مقاومت اسلامی لبنان برای اوین بار از موشک «خیبر۱» رونمایی کرده است.

به گزارش المنار، حزب الله لبنان از این موشک در جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ استفاده کرده بود.

پیشتر گزارش شده بود، حزب‌الله یکشنبه شب در باغ موزه «ملیتا» از غافلگیری جدیدی که گفته می شد در حوزه موشکی است، رونمایی خواهد کرد.

یازدهم ماه جاری (مردادماه) بود که حزب‌الله به مناسبت دوازدهمین سالروز جنگ 33 روزه، بخشی از تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را در باغ موزه «ملیتا» در ارتفاعات منطقه «التفاح» در جنوب لبنان به نمایش گذاشت.

توصیه یک مقام اسرائیلی برای توقف ماشین جنگی ایران/جزئیات پروژه راهبردی خط آهن ایران - عراق - سوریه/نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله لبنان برای اولین بار/موج جدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا

این باغ موزه که شامل بخش‌های مختلفی مانند بخش نمایش فیلم، تجهیزات جنگی، سنگرهای واقعی، غنیمت‌های جنگی مانند تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی و امثال آن است، در ارتفاعات «التفاح» در جنوب لبنان قرار دارد.

توصیه یک مقام اسرائیلی برای توقف ماشین جنگی ایران

یک مقام پیشین امنیتی رژیم صهیونیستی با دفاع از تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به برقراری آتش بس در غزه گفت، هر عاملی که موجب بی‌توجهی به استحکامات نظامی ایران در سوریه شود، باید کنار گذاشته شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، «یاکوف  عامیدرور» که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مشاور امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، در گفت‌و‌گو با یک ایستگاه رادیویی گفت: «اسرائیل یک چالش دفاعی عظیم در مواجهه با ماشین جنگی ایران در سوریه دارد.»

وی گفت: «اسرائیل همیشه باید از خود بپرسد آیا با اقدام‌های دفاعی که انجام می‌دهد، آزادی عمل خود در سوریه را به خطر می‌اندازد؟ فکر می‌کنم باید همه تلاش‌هایمان را در سوریه متمرکز کنیم و همه چیز را کنار بگذاریم تا زمانی که در مواجهه با مشکل حضور ایران در مرز موفق شویم.»

عامیدرور در ادامه گفت: «شاید موفق نشویم. من نمی‌دانم که چقدر طول می‌کشد و شاید جنگی مشکل بین ما و حزب‌الله صورت گیرد، بنابر این باید به منظور تمرکز بر موضع اصلی (ایران و سوریه) هر کار دیگر را به تأخیر بیندازیم.»

  او همچنین گفت: آتش‌بس کنونی با حماس، تغییر خیلی کمی با توافقنامه سال 2014 دارد.

جزئیات پروژه راهبردی خط آهن ایران - عراق - سوریه

روزنامه «الثوره» سوریه به نقل از منابع مطلع در وزارت حمل و نقل این کشور از وجود طرح احداث خط آهن بین ایران و سوریه خبر داد. 

طبق گفته این منابع، قرار است عراق نیز در این طرح مشارکت داشته باشد زیرا این خط آهن از شلمچه در ایران آغاز می شود و به بندر بصره می‌رسد و از آنجا به خاک سوریه می‌رود. این طرح منطبق بر چشم‌انداز راهبردی و تلاش‌های وزارت حمل و نقل سوریه برای عبور راه ابریشم از سوریه است. 

این منابع همچنین از وجود طرح دیگری برای تأسیس بندری در «الحمیدیه» در طرطوس در غرب سوریه و توسعه کار بندرها و کشتی‌ها و تأمین تسهیلات برای افزایش نقل و انتقال و تبادل تجاری میان ایران و سوریه خبر دادند. 

پیشتر و در ماه ژوئیه «علی حمود»، وزیر حمل و نقل سوریه از تلاش برای توسعه مسیرهای ارتباطی در سوریه از شمال به جنوب و از شرق به غرب این کشور خبر داده بود.

حمود گفته بود، وزارتخانه او چشم‌اندازی ویژه و راهبردی در دست اجرا دارد که شامل ساخت مسیرهای بین‌المللی است که جهات مختلف کشور سوریه را به هم مرتبط می‌کند و با «عبور جاده ابریشم از سوریه» منطبق است.

وزیر حمل و نقل سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود، بنا بر طرح‌های او، اتوبان اول شامل شمال به جنوب از مرزهای ترکیه تا مرزهای اردن یعنی شامل «باب‌الهوی - حلب - حماة - حمص - دمشق - مرز اردن» به طول 432 کیلومتر و با هزینه‌ای نزدیک به 480 میلیارد لیر سوریه است. 

طبق گفته وزیر سوری، مسیر دوم، شرق و غرب سوریه را به هم متصل می‌کند. این مسیر از طرطوس در ساحل غربی سوریه آغاز می‌شود، به حمص و البصیری، سپس «تنف» (مثلث مرزی سوریه-عراق-اردن) و از آنجا به مرز سوریه و عراق می‌رسد و طول آن 351 کیلومتر با هزینه 281 میلیارد لیره سوریه است.

در بخش داخلی و توسعه‌ راه ها در سوریه نیز به گفته این منابع، بر اساس طرحی دیگر قرار است کمربندی به طول 170 کیلومتر پیرامون دمشق احداث شود که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی، مسکن و طرح‌های حیاتی در خدمت این فعالیت‌ها باشد و با مرتبط کردن آزادراه‌های دیگر به نزدیکی دمشق، از حجم ترافیک داخل دمشق بکاهد. 

الثوره نوشت: «اکنون کار بر آماده‌سازی و تأسیس جاده‌هایی با کاربرد منفعت بین المللی، اقتصادی و منطقه از طریق مرتبط کردن الساحل الغاب به اتوبان حماة - حلب به طول 30 کیلومتر و احداث شش پل است.

طبق این گزارش، مسیر دیرالزور به شهر البوکمال (مرحله دوم از شهر المیادین تا البوکمال) به طول 90 کیلومتر به علاوه مسیرهای مرتبط دیگر به طول 34 کیلومتر در دست احداث است. 

تلاش آمریکا برای بیرون راندن الحشد الشعبی از الانبار عراق

«طارق العسل»، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در الانبار از تلاش‌های آمریکا برای بیرون راندن نیروهای الحشد الشعبی از استان‌های غربی و شمالی و با هدف فعال سازی مجدد داعش در این مناطق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» اظهار داشت: تلاش‌های آمریکا برای بیرون کردن الحشد الشعبی از استان الانبار و دیگر استان‌های شمالی در وهله نخست جنبه سیاسی دارد و اصلا اغراض مذهبی ندارد.

این فرمانده الحشد الشعبی عراق ضمن تأکید بر دخالت‌های بسیار بیگانگان در تصمیم گیری دولت عراق، گفت: طرف آمریکایی حضور الحشد الشعبی در مناطق شمال و غرب و بخصوص در مرزهای عراق با سوریه و اردن را دوست ندارد.

العسل با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال سازی مجدد داعش در برخی مناطق و بخصوص مرزها، گفت: داعش دیگر قادر به روبرو شدن با نیروهای امنیتی نیست بخصوص پس از تلفات سنگینی که در عراق وسوریه متحمل شده و قدرت آن را تا حد زیادی کاهش داده است.

موج جدید تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا

در پی تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه و تیرگی روابط دو کشور، برخی منابع بلندپایه آمریکایی اعلام کردند، برای تخلیه پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه آمادگی کامل دارند.

این منابع در گفت وگو با الرأی اعلام کردند: در پی تیرگی روزافزون روابط آنکارا و واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مانعی برای تخلیه پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب شرق ترکیه نمی‌بیند و در صورت درخواست آنکارا آمادگی دارد از این پایگاه خارج شود.

به گفته این منابع، «آمریکا در چهارچوب عملیات نیروی مرکزی به پایگاه‌های خود درکویت و قطر اکتفا خواهدکرد و نیرو‌های آمریکایی می‌توانند در صورت لزوم، ناوگان ششم خود را که تحت فرماندهی اروپایی‌ها در ایتالیا و دریای مدیترانه مستقر است، فرا خوانند.»

این منابع گفتند: «از یک سال قبل که گروه داعش کامل در شمال غرب عراق و شمال شرق سوریه نابود شد، مأموریت جنگنده‌های آمریکایی به پشتیبانی از نیرو‌ها در میادین جنگ منحصر بوده و همین امر پرواز‌های جنگنده‌های مستقر در اینجرلیک را کاهش داده است.»

از زمان آغاز جنگ بین‌‍المللی علیه داعش در تابستان ۲۰۱۴، ترکیه در‌های پایگاه اینجرلیک را به روی آمریکایی‌ها نگشوده و همین امر موجب شده جنگنده‌های آمریکایی برای اجرای مأموریت‌های پشتیبانی خود از نیرو‌های زمینی، در هنگام درگیری بین نیرو‌های ائتلاف و عناصر این گروه، از کویت به پرواز درآید؛ اما پرواز جنگنده‌ها از کویت به مقصد مورد نظر زمان بر است و از تأثیرگذاری نیرو‌های آمریکایی می‌کاهد، یا این جنگنده‌ها را مجبور می‌کند، مدتی طولانی بر فراز مناطق درگیری پرواز کنند، تا در موقع لزوم آماده عملیات باشند.

الرای نوشت: از لحاظ نظامی اینجرلیک هنوز هم برای نیرو‌های آمریکایی مستقر در شرق فرات در سوریه و عراق، فواید بسیاری دارد. شاید آنکارا فکر می‌کند با پس گرفتن این پایگاه از واشنگتن می‌تواند موجب تضعیف نیرو‌های آمریکایی شود که از شبه‌نظامیان کرد سوری حمایت می‌کنند که ترکیه تلاش می‌کند آنان را تضعیف و چه بسا نابود کند؛ اما مسئولان نظامی آمریکا براین باورند، با وجود فواید این پایگاه، نمی‌توان آن را به اهرم فشاری برای اخاذی از واشنگتن تبدیل کرد و نیرو‌های آمریکایی می‌توانند به جای این پایگاه هوایی، پایگاه‌های خود را در دیگر کشور‌های عربی خلیج [فارس] به کار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۹
ماشین جنگی ایران قبل از نابودی اسراییل باید مفسدان اقتصادی را نابود کند .
مفسدان اقتصادی مثل موریانه به جان کشور افتاده اند.
لطف میکنید در مورد قسمت سبز رنگ نقشه انتخابی تان بیشتر توضیح دهید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
میشه توضیح بدین چه فرقی می‌کنه
خط راه آهن کشور خیلی کامله که دیگه رفتند سراغ کشورهای دیگه ، یه اهواز تهران بری باید دو ساعت توی تلاقی با قطارهای روبرو معطل بشی هنوز داریم از شبکه ریلی قبل از انقلاب استفاده می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باز غر زدن شروع شد خدای از دست اینا مارا راحت کن
از سوريه اول به عراق را اول ريل كشي كنيد شايد اخرش براي ريل كشي به ايران بخاطر تحريمها پول كم امد !
چرا باید خط آهن در مسیرهایی بسازیم که هیچ سودبی برای ما ندارد .وفقط دسترسی تروریست ها به ایران را راحتتر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مطمئنی درس تحصیل خوندی اگر این ریل ساخت بشه به اندازه نفت برای ما سود داره
حشدالشعبی اگر منحل نشه از داعش هم خطرناک تر خواهد بود ما ایرانی ها از این جور نهادها زخم خورده ایم خوب میدونیم چه خواهد شد
حالا هر گروهی برای خودش داره در منطقه موشک تولید میکنه و امنیت منطقه را بیشتر و بیشتر به هم میزنه
بعد از 12 سال هنوز خط آهن اورمیه مراغه ره به جایی نبرده و برای خط آهن مسیر سوریه عراق ایران سرمایه گذاری کنیم...
سوریه هزینه ی احداث این خط را چه کسی می پردازه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
شروع نکنید فکرکردی هزینه نکنیی چی میشه یه شهرام جزایری پیدا میشه پول برمیداره میره
تا این دولت در امریکا سر کار است داعش از بین نمی رود بلکه از شکلی(القاعده) به شکل دیگر (داعش ) تبدیل می شود و این چرخه ادامه دارد.
چرا دولت امریکا به ترکیه فشار می اورد؟، یعنی آزادی حق انتخاب فقط برای عربستان سعودی است.
هرچه حزب اله لبنان اسلحه داشته باشه، اسراییل هم بمب های بیشتر و کشنده تری داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ولی حزب الله خدارا دارد
مگر راه رآهن شهرهای ایران که از 20 سال پیش شروع شده به نتیجه رسیده که می خواهند در عراق و سوریه شروع کنند؟
سی سال پیش حدود بست ساعت طول می کشید تا ما با قطار از اصفهان برویم مشهد حالا هم تقریبا بیش از هجده ساعت طول می کشد یعنی هیچ پیشرفتی نداشته ایم فقط خطوط جدید اضافه شده ولی از تکنولوژی های امروزی خبری نیست شما راه آهن همین جا را توسعه بده عراق و سوریه پیش کش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس