بازدید 2251

آخرین خبرها از وضعیت عمومی زائران

کد خبر: ۸۲۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 19 August 2018

ایسنا نوشت: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان را مطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت‌بخش است و مشکل خاصی ندارند.

دکترسیدعلی مرعشی در مکه مکرمه اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار مورد خدمات به مراجعه‌کنندگان در ۸۰ مطب، ۵ درمانگاه و بیمارستان مکه ارائه شده که ۱۲۳ هزار مورد ویزیت بوده است.

وی بیشترین دلیل مراجعه بیماران را سرماخوردگی و مشکلات عضلانی ذکر کرد و گفت: ۷ بیمار در دو بیمارستان سعودی نور و ملک فیصل و ۳۸ بیمار در بیمارستان زائران ایرانی در مکه تا دیروز بستری بودند که حال عمومی‌شان خوب است.

او با بیان این‌که بیشتر این بیماران بدلیل عفونت‌های تنفسی، ناراحتی قلبی و ریوی و شکستگی بستری شدند، افزود: روند خدمات‌دهی به زائران در مراکز درمانی مطلوب و وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت‌بخش است و مشکل خاصی ندارند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به این‌که دو درمانگاه در منا وعرفات از شنبه شب راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به زائران است، گفت: بیمارستان صحرایی عرفات ازعصر امروز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی و درمانگاه‌های ۸ گانه پاسخگوی حجاج در منا خواهیم بود، افزود: در مشعر سه دستگاه آمبولانس مستقر شده است و پزشکان مجموعه با کاور در کنار زائران حضور دارند. همچنین پزشکان خانم و عمره‌گزار نیز بانوان زائر را در وقوف اضطراری، منا و جمرات همراهی خواهند کرد.

مرعشی با اشاره به این‌که تاکنون دو بیمار در حج فوت شده‌اند، گفت: نسبت به مدت مشابه در سال قبل تعداد فوتی‌ها بسیار کمتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر