بازدید 5360

آرامش بازار سکه با ورود سکه های شش ماهه بانک مرکزی

بازار آزاد در ادامه روند کاهشی اخیر، امروز نیز با توجه به کاهش اندک نرخ ارز و همچنین ورود سکه های طرح پیش فروش شش ماهه بانک مرکزی، با ثبات نسبی و کاهش قیمت برخی از سکه ها همراه شد.
کد خبر: ۸۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 19 August 2018

بازار آزاد در ادامه روند کاهشی اخیر، امروز نیز با توجه به کاهش اندک نرخ ارز و همچنین ورود سکه‌های طرح پیش فروش شش ماهه بانک مرکزی، با ثبات نسبی و کاهش قیمت برخی از سکه‌ها همراه شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز یکشنبه بیست و هشتم مردادماه ۹۷، بر اساس جدیدترین اطلاعات دریافتی از بازار آزاد تا ساعت ۱۶، قیمت سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز شنبه، به قیمت ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شده است. بهای این سکه بیش از دو هفته قبل، در محدوده ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار داشت.

هر سکه تمام طرح جدید نیز در دومین روز هفته، ۳ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز قبل، حدود ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.  این سکه نیز بیش از دو هفته قبل، در محدوده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز تا ساعت ۱۶ امروز، با ۱۰ هزار تومان عقب نشینی به رقم یک میلیون و ۷۴۲ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز بازار، بر دیگر انواع سکه، با رشد ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۸۹۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی نیز بدون تغییر خاصی در سطح ۴۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

همانطور که در گزارش روز گذشته به زمان عرضه سکه‌های پیش فروش شده اشاره شد، امروز با ورود این سکه ها، به نظر می‌رسد که سیگنال مثبتی به بازار ارسال شده است. هرچند برای قضاوت نهایی هنزو زود است و باید منتظر روند بازار در روز‌های آتی باشیم، زیرا تجربه عرضه‌های قبلی بانک مرکزی، نشان از عدم ورود سکه‌ها از شعب بانکی به کف بازار آزاد سکه، داشت.

مهر در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا سکه‌های مورد نظر نوشت: "در طرح پیش‌فروش سکه که از ۱۳۹۶.۱۱.۱۷ آغاز شد و تا ۱۳۹۷.۲.۱۶ ادامه داشت، در مجموع تعداد ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه پیش‌فروش شده است که از این تعداد، یک میلیون و ۶۱۰ هزار قطعه سکه در سررسید‌های یک و سه ماهه (معادل بیش از ۹۵ درصد تعهدات این دو سررسید) به متقاضیان تحویل شده است.

آنگونه که بانک مرکزی می‌گوید، تاکنون ۷۹۰ هزار قطعه سکه در سررسید یک ماهه و ۸۲۰ هزار قطعه سکه در سررسید سه ماهه به خریداران تحویل داده که تعداد اندکی از آن تا کنون باقی مانده و توسط خریداران تحویل گرفته نشده است؛ همچنین تحویل سکه‌های پیش فروش شده در سررسید شش ماهه نیز از امروز آغاز می‌شود که بر اساس آخرین آمار، در مجموع ۲ میلیون ۵۷۵ هزار قطعه سکه با سررسید شش‌ماهه تا تاریخ ۱۳۹۷.۸.۱۶ تحویل خریداران خواهد شد.  البته بانک مرکزی می‌گوید که سکه‌های پیش خرید شده کسانی که تاکنون برای دریافت آن‌ها به بانک مراجعه نکرده‌اند، نزد بانک عامل محفوظ است و خریداران می‌توانند تا سه ماه پس از زمان سررسید به شعب آن بانک مراجعه و با ارائه رسید پیش خرید، سکه‌های خود را دریافت کنند. "

نرخ ۳۹ ارز در بانک مرکزی ثابت ماند

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه بیست و هشتم مردادماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

آرامش بازار سکه با ورود سکه های شش ماهه بانک مرکزی

همچنین نرخ هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۵۳ هزار و ۵۴۸ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر در مدت زمان مشابه ۴۷ هزار و ۹۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

آرامش بازار سکه با ورود سکه های شش ماهه بانک مرکزی

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۷۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۸۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۶۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۴۰ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۲۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۹۹۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۱۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۶۴ ریال، لیر ترکیه ۶هزار و ۹۸۵ ریال، روبل روسیه ۶۲۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۷۱۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۲۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۱۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۴۲۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۴ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۰۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶هزار و ۶۶۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۳۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۵۱۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۶۵۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۷۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۳۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل