بازدید 2437

اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس

کد خبر: ۸۲۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 19 August 2018

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها،خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز معاینه فنی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مرتضی ضامنی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه افتتاح سامانه پایش ناوگان دانش آموزی، اظهار کرد: تکالیفی در حوزه سرویس مدارس بر عهده شهرداری‌ها و آموزش و پرورش است. منطبق با اعلام نیاز آموزش و پرورش، شهرداری‌ها موظفند ناوگان مناسب ، به تعداد مورد نیاز و با رانندگانی که صلاحیت‌های لازم را دارند و یا شرکت‌های مجاز که می‌توانند در حوزه سرویس مدارس خدماتی ارائه دهند را گزینش کرده و در سامانه ثبت کنند. مدارس نیز می‌توانند از بین شرکت‌های مورد تأیید شهرداری‌ها شرکت مناسب را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برخط در تمامی حرف لازمه ارائه خدمات با کیفیت‌تر است که حمل و نقل نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: در حوزه سرویس مدارس در گذشته همه امور به صورت دستی انجام می‌شد. بنابراین می‌طلبید که ساماندهی مناسبی در این حوزه شکل بگیرد تا شهرداری‌ها و مدارس وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پایشی بدون دخالت افراد فعال شوند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه تصریح کرد: با فعالیت سامانه سپند ضمن اینکه تمامی اقدامات نهادهایی که قرار است در این حوزه خدماتی ارائه دهند مورد سنجش قرار خواهد گرفت، رصد ناوگان توسط شهرداری و مدارس و سپس والدین نیز انجام خواهد شد.همچنین والدین در دوره‌های زمانی مشخص عملکرد راننده و کیفیت خودرو را مورد سنجش قرار می‌دهند و اگر راننده، خودرویی و یا شرکت های خدمات دهنده در حوزه سرویس مدارس امتیاز لازم را نگیرند از سیستم حذف خواهند شد.به عبارت دیگر این اقدام باعث می‌شود که بتوانیم حمل و نقل ایمن و آسان و با کیفیتی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات خودرویی می‌طلبید که برنامه ریزی‌های لازم انجام شود تا ناوگان حمل و نقل دانش آموزی به استانداردهای کشورهای دیگر نزدیک شده و بتوانیم حمل و نقل دانش آموزی را از لحاظ اقتصادی به جایی برسانیم که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی در پایان صحبت هایش به شرایطی که باید رانندگان برای فعالیت در سرویس مدارس داشته باشند اشاره کرد و گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها،خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم، سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز باید معاینه فنی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی