بازدید 3348

رشد بهتر از حد انتظار منطقه یورو

در سه ماهه دوم سال، با کمک کاهش در منازعات تجاری رشد اقتصادی کشورهای اروپایی افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۲۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 19 August 2018

در سه ماهه دوم سال، با کمک کاهش در منازعات تجاری رشد اقتصادی کشورهای اروپایی افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به ۰.۴ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد بیشتر از پیش بینی کارشناسان استبه دنبال ثبت این عملکرد، پیش بینی رشد اقتصادی منطقه یورو برای سال جاری از ۲.۱درصد به ۲.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

این عملکرد بهتر از حد انتظار ممکن است به بانک مرکزی اروپا برای پایان دادن به سیاست های محرک خود اعتماد بیشتری دهد اما کماکان چشم انداز رشد اقتصادی این منطقه چندان واضح نیستیکی از اصلی ترین دلایل ثبت این رشد، عملکرد بهتر از حد انتظار آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپایی و دستیابی به رشد ۰.۵ درصدی بوده است.  ‌

برت کولینکارشناس مسائل اقتصادی بانک ای ان جیگفت به دلیل نگرانی‌ها از وضعیت اقتصاد جهانی، به نظر می‌رسد سطح تولیدات محدود باقی بمانداو پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال منطقه یورو در مقایسه با سال قبل تغییر چندانی نداشته باشد.

هم چنین متوسط نرخ رشد اقتصادی بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.۴ درصد بوده استبیشترین رشد اقتصادی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به رومانی با ۱.۴ درصد بوده و پس از این کشور، اسلواکی و سوئد با رشد یک درصدی قرار دارند.

از طرف دیگر کمترین نرخ رشد اقتصادی در ایتالیا و فرانسه با ۰.۲ درصد به ثبت رسیده و پس از این کشورها، دانمارک و بلژیک با ۰.۳ درصد و انگلیس با ۰.۴ درصد قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان