بازدید 2145

اختصاص گرنت ماهانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی

کد خبر: ۸۲۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 18 August 2018

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌تحقیقات وفناوری از اختصاص گرنت ماهانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش آنا، تحقیقات و فناوری، عبدالساده نیسی درباره نخستین ماده تبصره ۹ قانون بودجه درباره شرکت‌ها و موسسه‌ها و مراکز مجاز جهت استفاده از این تبصره گفت: شرکت‌های سود ده، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، قادر به استفاده از این تبصره هستند و منابع آن ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی هر یک از شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسه‌ها است و تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری دارای ردیف بودجه‌ای در قانون، می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: خزانه موظف است حساب خاصی را برای واریز منابع موضوع این آیین‌نامه ظرف دو هفته بعد از ابلاغ آن تعیین و اعلام کند و شرکت‌ها و موسسه‌ها موظف هستند در پایان هر سه ماه معادل ۲۵ درصد از مبلغ منابع موضوع این آیین‌نامه را به حساب فوق واریز کنند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌ گفت: منابع موضوع این آیین‌نامه در مواردی از قبیل پروژه‌های پژوهش کاربردی از طریق اعضای هیأت علمی، اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل هزینه می‌شود.

نیسی ادامه داد: حداقل ۶۰ درصد مبلغ هر پروژه باید به دانشجویان یا پژوهشگران پسا دکتری و دانش آموختگان پژوهش‌گر فعال پرداخت شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسه‌ها می‌توانند حداکثر تا ۱۰ درصد از منابع موضوع این آیین‌نامه را از طریق دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی که بر اساس اساسنامه، وابسته به وزارتخانه یا سازمان ذی‌ربط بوده و دارای ردیف بودجه‌ای هستند، هزینه کنند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به طراحی سامانه در این خصوص گفت: توافق‌نامه‌های منعقد شده بین شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسه‌ها باید در سامانه‌ای که توسط دبیرخانه شورای عتف تعیین و به کار گرفته شده، ثبت شود و مطابقت آن با این آیین‌نامه به تایید دبیرخانه رسیده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

نیسی گفت: ابتدا شرکت‌ها، پروژه‌ها و اولویت‌ها را در سامانه مپفا، سامانه سجاد بخش بند ط تبصره ۹ ثبت می‌کنند و سپس یک حساب کاربری برای دانشگاه‌ها تعریف می‌شود و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این خصوص باید نماینده خود را به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس