بازدید 13585

پالس کاهشی از بازار دلا‌ر، سکه را ارزان کرد/ عرضه سکه‌های پیش فروش شده از فردا

بازار آزاد سکه در اولین روز کاری هفته، شاهد عقب نشینی قیمت سکه تمام و نیم سکه بهار آزادی بود. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، تداوم افت نرخ طلای جهانی، کاهش نوسانات دلار و دورنمای ارائه سکه‌های پیش‌فروش شده، سیگنال کاهشی را به بازار سکه ارسال کرده است و در ادامه روند نزولی هفته قبل در حال حرکت می باشد.
کد خبر: ۸۲۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 18 August 2018

پالس کاهشی از بازار دلا‌ر، سکه را ارزان کرد/ عرضه سکه‌های پیش فروش شده از فردا آغاز می‌شودبازار آزاد سکه در اولین روز کاری هفته، شاهد عقب نشینی قیمت سکه تمام و نیم سکه بهار آزادی بود. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اندکی از حجم تقاضا در بازار سکه کاسته شده است و همچنین بازار منتظر ورود سکه‌های پیش فروش شده با موعد شش ماهه از فردا می‌باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازار امروز شنبه بیست و هفتم مردادماه ۹۷، در ادامه کاهش نسبی نرخ سکه در هفته گذشته، شاهد عقب نشینی بهاس سکه تمام طرح جدید و نیم سکه بهار آزادی بود. به گونه‌ای که بنا بر اعلام اتحادیه طلا، در حال حاضر، بهای سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر قابل توجهی، در سطح ۳ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله می‌شود. هرچند باید یادآوری کرد که حدود دو هفته قبل، بهای این سکه در محدوده ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار داشت. همچنین در هفته منتهی به ۲۶ مردادماه ۹۷،  سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی از رقم ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومانی در پایان هفته قبل، به رقم ۳ میلیون و ۴۰۱ هزار تومانی در پایان روز پنج شنبه ۲۵ مردادماه ۹۷ رسیده بود.

بر اساس این گزارش، سکه تمام طرح جدید نیز در لحظه تنظیم این خبر، ۳ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان ارزشگذاری شده است که این رقم نسبت به قیمت پایانی هفته گذشته، ۵۷ هزار تومان ارزان‌تر شده است.  این سکه نیز حدود دو هفته قبل، در محدوده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز همانند سکه امامی در مسیر کاهشی قرار داشته اند و تا این لحظه، با افت ۱۰ هزار تومان به ترتیب به نرخ‌های ۱,۷۵۰,۰۰۰ و ۸۸۰,۰۰۰ تومان رسیده اند. نیم سکه در هفته گذشته، ۶.۳۸ درصد و ربع سکه ۵.۳۱ درصد کاهش قیمت داشت. همچنین سکه یک گرمی نیز بدون تغییر خاصی، در جایگاه ۵۰۰ هزار تومانی قرار دارد.

در شرایط فعلی بازار، خبرهای دریافتی حکایت از کاهش نرخ ارز به دلیل افت تقاضا دارد و این عامل، موجب شده است که قیمت گذاری امروز بازار سکه بدون افزایش و در مسیر کاهشی باشد. به طور کلی در حال حاضر، تداوم افت نرخ طلای جهانی، کاهش نوسانات دلار و دورنمای ارائه سکه‌های پیش‌فروش شده، مهم ترین عوامل در جهت روند کاهشی بهای سکه در بازار می باشد.

بر اساس این گزارش، روند نسبی کاهشی برای بهای طلا و سکه بازار داخلی در حالی رقم خورده است که در بازار جهانی فلزات گران بها نیز، شاهد ادامه ریزش قیمت اونس طلا هستیم. هرچند در این شرایط، موسسه تی دی اس پیش بینی می‌کند که قیمت طلا تا پایان امسال روند نزولی اش را متوقف خواهد کرد.  ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس معتقد است: بحران ارزی ترکیه و رویکرد فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره عامل اصلی کاهش قیمت جهانی طلا و نقره به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد قیمت طلا و نقره می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از این روند نزولی رها شود.

عرضه سکه‌های پیش فروش شده از فردا آغاز می‌شود

بانک مرکزی از فردا (۲۸ مردادماه) دور جدید عرضه سکه‌های پیش فروش شده را آغاز می‌کند تا ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار سکه تحویل خریداران شود.  به نقل از ایرنا، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۷ مردادماه امسال، موعد عرضه ۲۶ هزار فقره سکه‌های پیش فروش شده به صورت ودیعه‌ای بود که خریداران آن در هنگام ثبت نام بابت هر قطعه سکه مبلغ یک میلیون تومان به عنوان ودیعه پرداخت کرده بودند و قرار بود در هنگام تحویل به قیمت روز با چهار درصد تخفیف برای پیش‌خرید شش‌ماهه و ۹ درصد برای پیش‌خرید یکساله، لحاظ شود.

با توجه به پایان یافتن دوره واگذاری این مسکوکات، بانک مرکزی به پیش خریداران سه ماه فرصت داده است تا با مراجعه به شعبه بانک ملی ایران که ثبت نام کرده اند و پرداخت مبلغ باقیمانده، سکه خود را تحویل گیرند؛ البته باید گفت: قیمت روز سکه در زمان مراجعه به بانک ملی برای محاسبه مابه التفاوت مبلغ، ملاک عمل قرار می‌گیرد.

طرح پیش‌فروش ودیعه‌ای از ۱۷ بهمن ماه سال پارسال به مدت هشت روز اجرا شد و در این مدت در مجموع ۳۶ هزار قطعه سکه پیش‌فروش شد که ۲۶ هزار با سررسید ۶ ماهه است.

از مجموع سکه‌هایی که قرار است در این دوره تحویل خریداران شود، ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار قطعه باقیمانده است که تا ۱۶ آبان ماه امسال به تدریج و براساس سررسید‌ها تحویل خریداران می‌شود.

خریداران سکه‌های قطعی تا ۶ ماه پس از سررسید فرصت دارند با مراجعه به شعب بانک و ارایه رسید پیش خرید، سکه‌های خود را دریافت کنند.

بانک مرکزی ایران با هدف ساماندهی بازار ارز، از ۱۷ بهمن ماه پارسال تا ۱۶ اردیبهشت امسال در مجموع هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه پیش‌فروش کرد که تاکنون سکه‌های سررسید یک و سه ماهه تحویل متقاضیان شده است.

افزایش نرخ ۱۸ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه بیست و هفتم مردادماه) بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۴۴ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۳ هزار و ۵۴۸ ریال و هر یورو نیز با ۲۳۶ ریال رشد در مدت زمان مشابه ۴۷ هزار و ۹۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۷۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۸۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۶۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۴۰ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۲۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۹۹۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۱۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۶۴ ریال، لیر ترکیه ۶هزار و ۹۸۵ ریال، روبل روسیه ۶۲۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۷۱۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۲۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۱۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۴۲۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۴ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۰۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶هزار و ۶۶۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۳۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۵۱۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۶۵۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۷۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۳۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها