بازدید 2960

معوقات بانکی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است

کد خبر: ۸۲۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 18 August 2018

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، معوقات و بدهی های بانکی را 110 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، احمد توکلی در پایان نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص سخنان اخیر خود پیرامون وجود معوقات بانکی در دست معدودی از بدهکاران افزود: این معوقات حدود 110هزار میلیارد تومان است، اما اسامی آنها را اعلام نکرده ام.

وی همچنین در پاسخ به این سوال ایرنا که این میزان بدهی و معوقات بانکی مختص به چه زمانی است، افزود: همین قدر اطلاعات بیشتر به شما نمی دهم.

توکلی، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بسته جدید ارزی دولت نیز اظهار داشت: اجرای این بسته در بازار ارزی کشور وضعیت موجود را بهتر نخواهد کرد و اجرای وضعیت فعلی بهتر است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است فهرست مدیران کل به بالا را منتشر تا مدیران اموال خود را در آن اعلام کنند و در صورتی که آن را تکمیل نکنند این فهرست را در برابر دیدگان مردم قرار می دهیم.
رئیس اسبق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: از دنیا یک خانه از ارث پدری دارم که آن را بازسازی کردم و هیچ کدام از فرزندانم در دولت استخدام نیستند و بیشتر در کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند.

توکلی اظهار داشت: وضع مالی ام خوب است ولی پولدار و محتاج نیستم.

وی، دیده بان شفافیت و عدالت را یک سازمان مردم نهاد غیردولتی و غیرسیاسی دانست و گفت: این سازمان مردم نهاد بدنبال افشاگری نیست بلکه بدنبال شفافیت سازی است.

توکلی ادامه داد: در دوره ای که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بود، بچه های بورس کالا به نزد ما آمدند و اعلام کردند وزیر می خواهد محصولات پتروشیمی را از بورس خارج کند.

وی یادآور شد: بررسی های انجام شده نشان داد این خروج از بورس، بیش از یک هزار میلیارد تومان سود اضافی به همراه خواهد داشت و طی نامه ای این مساله را به دولت اعلام کردیم.

توکلی تصریح کرد: این سازمان مردم نهاد درباره موسسه اعتباری ثامن الحجج و فرشتگان شفاف سازی کرد و شکایتی از مدیران و سهامداران و حتی بانک مرکزی نیز انجام داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت اکنون به کنش های ما واکنش نشان می دهد و این راه را برای سازمانهای مردم نهاد در خصوص شفاف سازی باز کرده است.

توکلی یادآور شد: اگر این سازمان مردم نهاد فشار نمی آورد، نعمت زاده مدیرعامل شرکت شستا در تامین اجتماعی می شد.

وی گفت: در زمینه مسائل ارزی این سازمان مردم نهاد از ولی الله سیف و محمود بهمنی روسای سابق بانک مرکزی نیز شکایت کرده است.

توکلی اظهار داشت: در خصوص شفاف سازی این سازمان غیر دولتی از عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص سامانه مسکن و املاک شکایت کرده است.

به گزارش ایرنا، با حضور احمد توکلی دفتر استانی دیده بان شفافیت و عدالت در چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر