بازدید 1655

ارائه امکانات زندگی به کودکان فاقد شناسنامه

کد خبر: ۸۲۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 18 August 2018

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در ارتباط با ارائه امکانات به کودکانی که پدر ندارند یا فاقد شناسنامه هستند، گفت: سازمان بهزیستی و کمیته امداد رسیدگی مالی و ارائه امکانات به این افراد را انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، ثریا شارقی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری تهران در ارتباط با کودکانی که به دلیل نبودن یا حضور نداشتن پدر یا مادر از آنان بدون هویت یاد می‌شود، گفت: برخی از این کودکان، داوطلبانه توسط مادرها تحت پوشش مراکز حمایتی نظیر بهزسیتی و کمیته امداد قرار می‌گیرند، ولی برخی از این مادرها و کودکان از روی آوردن به سازمان‌های حمایتی فراری هستند که ممکن است از زمره کودکان کار یا متکدی باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری تهران افزود: متولی رسیدگی به کودکان بدون هویت یا با هویت در بدو تولد سازمان بهزیستی است، ما می‌خواهیم همه این کودکان براساس مشخصات ژنتیکی دارای هویت شوند.

وی در ارتباط با مادرانی که بدون حضور همسر توانایی مالی رسیدگی به امورات را ندارند، گفت: در این هنگام نیز باید مادر با مراجعه به سازمان بهزیستی از مزایا برای ادامه زندگی خود و فرزندش بهره‌مند شود.

شارقی گفت: اگر کودکان بدون حمایت شناسنامه داشته باشند، از سازمان بهزیستی و کمیته امداد بسته‌های حمایتی و سبد تغذیه دریافت می‌کنند. ولی حتی بدون شناسنامه برای این افراد در سازمان بهزیستی و کمیته امداد، امکان رسیدگی مالی و ارائه امکانات وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری تهران در پایان گفت: هدف ما این است بازیابی هویت برای کودکان انجام بگیرد تا به راحتی بتوان آنها را شناسایی کرد و تحت پوشش قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار