بازدید 10996
مردم و رسانه‌ها، همچنان پیگیر اعلام عمومی اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی؛

برخی متخلفان آنقدر با نفوذند که دستور رئیس‌جمهور و دستگاه قضایی را نادیده می‌گیرند!/ «اعتماد عمومی» تنها با «مجازات متخلفات ارزی» حاصل می‌شود

اعلام رسمی و عمومی اسامی کامل دریافت کنندگان ارز دولتی، از مطالبات و موضوعاتی است که رسانه ها و افکار عمومی به شدت آن را مطالبه می کنند تا با افشای نام شرکت ها و افرادی که در این وضعیت فوق العاده دست به سوء استفاده و اقدامات مخرب اقتصادی زده اند، پیگیر مجازات و محاکمه آنان بشوند. هیچ موضوعی نباید باعث شود، این مسأله تحت الشعاع قرار بگیرد یا به فراموشی سپرده شود. قطعا برخورد با چنین افرادی می تواند باعث ایجاد آرامش در جامعه و اعتماد عمومی بشود و بخش خصوصی پاکدست را نیز منتفع کند.
کد خبر: ۸۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 18 August 2018

پس از نوسانات شدید ارزی که در کشور ایجاد شد، دولت بخشی از سیاست های اقتصادی خود برای کنترل قیمت ها را مبتنی بر کنار گذاشتن ارز آزاد و اختصاص ارز 4200 تومانی به تمامی درخواست های واردات کالا بدون هیچ اولویت بندی قرار داد و همین مسأله باعث شد، برخی سوء استفاده ها، نه تنها کمکی به رفع مشکلات بازار، تثبت قیمت ها و جلوگیری از کاهش عرضه کالا نکند، بلکه مشکلات این حوزه ها را به مراتب بیشتر کند.

به گزارش «تابناک»؛ مابه التفاوت ارز دریافتی برای واردات با ارز آزاد، آنقدر برای برخی سوداگران و سوءاستفاده کنندگان جذاب بود که سوءاستفاده های آنچنانی را توسط برخی واردکنندگان ـ که به رانت دریافت ارز 4200 تومانی متصل شده بودند ـ رقم زد، به گونه ای که برخی اصلا کالایی وارد نکردند و ارز را با قیمت دولتی و نرخ آزاد در بازار عرضه کردند؛ هرچند عده ای ارز 4200 تومانی گرفته بودند، ترجیح دادند برای دستیابی به سود بیشتر و بر خلاف آنچه باید عمل می کردند، کالاهای وارداتی را به نرخ ارز آزاد در بازار عرضه کردند.

در حقیقت برخی واردکنندگان که ارز یارانه ای از دولت برای کمک به رفع مشکلات کشور دریافت کرده بودند، به جای تلاش برای بهبود شرایط خود، مشکلی بر مشکلات اقتصادی کشور افزودند تا از این آب گل آلود به نفع جیب خود بهره ببرند؛ هرچند پس از مدتی دولت راهکارهایی برای جلوگیری از چنین سوءاستفاده ها و سوداگری هایی از جمله اولویت بندی کالاها و اعلام لیستی ـ که می تواند مشمول دریافت ارز دولتی بشود ـطراحی کرد، تصمیم بی پشتوانه قبلی همچنان اثرات سوء خود را بر بازار و اقتصاد کشور و معیشت مردم نشان می دهد.

جالب اینجاست که تحت هیچ شرایطی هم قرار نیست این افراد ـ که سوءاستفاده های کلانی از شرایط اقتصادی کشور کرده و در طراحی دشمن برای به هم ریختن وضعیت کشور ایفای نقش کرده اند ـ از تلاش برای سوءاستفاده از وضعیت نامساعد اقتصادی کشور دست بردارند، چون هنوز هم اخبار زیاد و جدیدی از احتکار کالا توسط این افراد، گران فروشی از سوی آنان و مسائلی از این دست هر روز در رسانه ها منعکس می شود.

برخی متخلفان آنقدر با نفوذند که دستور رئیس‌جمهور و دستگاه قضایی را هم نادیده می‌گیرند!/ «اعتماد عمومی» فقط با «مجازات متخلفات ارزی» حاصل می‌شود

به هر ترتیب، رئیس کل سابق بانک مرکزی بر خلاف خواسته عمومی و درخواست های نهادهای ذیربط برای اعلام لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی، برابر این مسأله ایستاد و از طرفی عده ای که شاید از این رانت ایجاد شده بهره های کلانی برده بودند با حضور در رسانه ها تلاش داشتند با عباراتی نظیر اینکه ممکن است «بخش خصوصی از چنین وضعیتی متضرر شود، یا بی رغبتی برای فعالیت در چنین فضایی داشته باشد» جلوی اعلام لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی را بگیرند.

این در حالی است که اتفاقا بخش خصوصی، پاکدست و سالم از بهره مندی افراد خاص از رانت به وجود آمده برای دریافت ارز دولتی کامل متضرر می شد. طبیعی است که دولت این ارز را برای واردات کالا و جبران کاستی های موجود در کشور اختصاص داده تا با چنین سیاست گذاری، جلوی افزایش قیمت ها، ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم و تبعات چنین موضوعاتی را بگیرد؛ اما در حقیقت عده ای سودجو در این بین تنها به فکر کاسبی و جیب خود بوده اند و بی توجه به مشکلات اقتصادی کشور و مردم در شرایط جنگ اقتصادی در زمین دشمن بازی کرده اند. پس طبیعی است که افشای نام این افراد و مجازات آنان به نفع مردم، کشور و بخش خصوصی پاکدست خواهد بود.

پس از استنکاف و ممانعت رئیس کل بانک مرکزی وقت از اعلام لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی، «حجت الاسلام محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور، ضرب الاجل 48 ساعته ای را تعیین کرد و گفت: «عده‌ای آمدند ارز دولتی با مبلغ ۴۲۰۰ تومان اخذ کردند که نصف لیست آن را تحویل گرفتیم، اما کامل نبود. در جلسه شورای پول و اعتبار، به رئیس بانک مرکزی گفتم، ظرف ۴۸ ساعت باید لیست را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم، این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد. ۱۴ هزار نفر کسانی هستند که ارز را با قیمت۴۲۰۰ تومان خریداری و بعد چپه کردند، باید تنبیه شوند.»

پس از آن بود که دو لیست جداگانه از نام افراد و شرکت های دریافت کننده ارز دولتی اعلام شد؛ اما نکته قابل توجه این بود که باز هم لیست مورد اشاره کامل نبود و همه دریافت کنندگان ارز دولتی پس از ایجاد نوسانات ارزی در کشور را شامل نمی شد؛ موضوعی که همچنان به عنوان یک مطالبه مطرح می شد، ولی گویا برخی که منافع آنان با اعلام چنین لیستی به خطر می افتاد، تلاش زیادی داشتند تا جلوی این شفاف سازی را بگیرند.

در بحبوحه مطالبه مردمی و رسانه ای برای اعلام عمومی لیست دریافت کنندگان ارز دولتی اتفاقات حاشیه ای زیادی از جمله پخش اعترافات دختر رقصنده اینستاگرامی از طریق صدا و سیما افتاد که بسیاری از جمله برخی وزیران نظیر «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ که از پیشگامان شفاف سازی در خصوص دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه خود بود ـ آن را بی ارتباط با موضوع اعلام اسامی کامل دریافت کنندگان ارز دولتی ندانستند و این موضوعات را سناریویی برای جلوگیری از شفاف سازی و مبارزه با فساد خواندند.

از طرفی ماجرا آنقدر ادامه دار شد که در نهایت رئیس جمهور با نزدیک شدن به پایان مسئولیت پنج ساله «ولی الله سیف»، رئیس کل سابق بانک مرکزی تصمیم به کنار گذاشتن او و گماردن «عبدالناصر همتی» در جایگاه رئیس کلی بانک مرکزی گرفت. پس از این تغییر، در یازدهم مردادماه و به دنبال دستور رئیس جمهور، «عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی در نامه‌ای به «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد، فهرست کامل شرکت ها و افراد دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را اعلام کرد.

رئیس کل جدید بانک مرکزی در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، فهرست کامل واردکنندگانی را که از ۲۲فروردین تا کنون ارز به نرخ رسمی دریافت کرده اند، برای بهره برداری و اقدام لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

بانک مرکزی بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت مسئولیت احصا و استخراج افراد و شرکت های دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را بر عهده دارد؛ بنابراین، رئیس کل بانک مرکزی چهارشنبه دهم مردادماه اسامی افراد و شرکت هایی دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال کرد تا اقدامات بعدی از سوی کمرگ جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد. این در حالی بود که پیش از این، بانک مرکزی بنا به درخواست دستگاه های ذیربط در دو مرحله فهرست دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی را منتشر کرده بود.

هرچند دو فهرست قبلی از اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی، عمومی هم اعلام شد و مردم می توانستند به اسامی تمامی شرکت ها و افرادی که ارز دولتی دریافت کرده اند دسترسی داشته باشند، این اتفاق تاکنون برای لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی نیفتاده و همین مسأله این امکان را ایجاد می کند که برخی از افرادی که دست به سوء استفاده و سوداگرای زده اند، با اعمال نفوذ، جلوی هرگونه برخورد احتمالی را در نبود فشار افکار عمومی و رسانه ها برای احقاق حقوق ملت بگیرند.

به هر حال افرادی که در جریان نوسانات ارزی و اقتصادی اخیر کشور ارز دولتی دریافت کرده و نشان داده اند به هیچ چیز جز منافع ملت و مردم شام فکر نمی کنند، افراد قابل احترام و شایسته تقدیرند؛ اما طبیعی است چه در بخش های دولتی، چه خصولتی و چه خصوصی اگر شرکتی بی توجه به منافع مردم و وضعیت کشور تنها به جیب خود فکر کرده و دست به اقدامات مخرب اقتصادی زده است، حتما در سناریوی طراحی شده از سوی دشمنان علیه کشور قرار گرفته و در آن ایفای نقش کرده است.

اعلام رسمی و عمومی اسامی کامل دریافت کنندگان ارز دولتی از مطالبات و موضوعاتی است که رسانه ها و افکار عمومی به شدت آن را مطالبه می کنند تا با افشای اسامی شرکت ها و افرادی که در این وضعیت فوق العاده دست به سوء استفاده و اقدامات مخرب اقتصادی زده اند، پیگیر مجازات و محاکمه آنان بشوند. هیچ موضوعی نباید باعث شود این مسأله تحت الشعاع قرار بگیرد یا به فراموشی سپرده شود. قطعا برخورد با چنین افرادی می تواند باعث ایجاد آرامش در جامعه و اعتماد عمومی بشود و بخش خصوصی پاکدست را نیز منتفع کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۶۲
باور کنید اعتماد عمومی بطور کلی از بین رفته است و با این اقدامات بی ارزش هم بدست نخواهد آمد.
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
رییس دولتی که پس ازگذشت بیش از5سال به هیچکدام ازوعده های انتخاباتیش حتی وعده حداقلی بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان عمل ننموده وخلف وعده بدعهدبوده مطمین باشید دستوراتش هم برای متخلفان پشیزی ارزش نخواهدداشت
شما فکر می کنید آقای عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی به چه دلیل بازداشت شد؟؟ آیا فکر می کنید ایشان و آقای سیف پایشان به دادگاه می کشد؟ خیر.. چند تا دلال خیابانی را محاکمه می کنند و می گویند با فساد مبارزه کردیم..
پاکسازی فساد همچون نظافت پله هاست باید از پله بالا شروع کرد در غیر اینصورت بی فایده است
هروقت روحانی به یکی از وعده های انتخاباتی سال 92 خودش حتی وعده حداقلی بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان عمل نمود دستوراتش نیز توسط زیرمجموعه هایش اجراخواهندشد دولت بدعهد وخلف وعده نمیتواند کوچکترین اعتباری دربین توده های ملت داشته باشد
واقعا سیاست دولت در پرداخت ارز 4200 به شرکتها جای تامل دارد !
اعتماد عمومی زمانی جلب خواهد شد .که کلیه افراد لمپن مزوروابن الوقتی زالو صفت وهفت خطی که تمام جنایات وخیانتها وسومدیریت ها دست انهاست از تمام رده ها کنار گذاشته شوند وزمام امور بدست افراد صدیق ،پاک مردم دوست ومیهن پرست وارد وکاربلد شایسته باشد وبه هر کس بیش از یک پست ومقام ومسئولیت انهم در رشته تخصصی خود سپرده نشود ومردم هم قبول داشته باشند ودرهمه حال در قبال عملکردشان هم پاسخگو باشند وبا مردم امرانه وبا تحکم و طلبکارانه هم برخورد ننمایند انها باید واقعا خادم مردم وکشور باشند نه انگل ودزد ومختلس وشیاد وراهزن که تنها ببکر قاپیدن وخوردن وبردن وچاپیدن مال وناموس مردم باشند ،ومدارک تحصیلی قلابی نداشته واز هر ،ونه رانا وامتیاز وانحصار شغلی وتحصیلی وحاکمیتی نه خود ونه خانواده هایشان برخوردار نباشند ،متاسفانه چنین افرادی هم در درون حاکمیت انگشت شمارند .
با کمال احترام

زرشک ..... چاقو دسته خودش را میبره
آقا نعل وارونه چرا میزنی کی پیگیره وکی باید جوابگو باشه مگر غیر از اینه که شما میگید دولت پیگیر شده اون آدمی که گفت نباید به جنگ بخش خصوصی رفت هم که شریعتمداری وزیر دولت بود یعنی چی که وزیر ومدیر منصوب دولت تمرد می‌کنه آقای روحانی اگه کاره ای نیستی صندلی رو ول کن چرا داری فکر میکنی یاشاید تظاهر می‌کنی نشستن رو اون صندلی به صلاح مملکته کشور داره به فنا می‌ره ملاحظه چی وکی رو می‌کنی ؟
بله اینقدر قدرت بی کنترل دارند که با اسلحه وارد رییس بانک میروند که چرا موسسه مرا بستید . وقتی خیلی در مورد شحصیت اینجور افراد تحقیق بکنی میفهمی که ارزش ها فقط یک کوله بار تعریف از اطرافیانش بود چون منافع آنها ایجاب میکرد که تعریف کنند فقط تمام ارکان کشور باید به قانون عمل کنند یعنی هر کسی از فردا پشت هر تریبونی حرف و سخنرانی کرد ملاک تسخیص مردم این باشد که چقدر مطابق با قانون حرف زده است نه بیشتر از قانون
وظیفه اصلی ما اینست که مثل خر از کله صبح تا شب کار کنیم تازه اگر ان هم باشد و وظیفه اصلی مدیران خدوم نظارت بر کار کردن ماست تا خدایی ناکرده کم کاری نکنیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
بلانسبت :))
۱۴ هزار نفر ارز را با قیمت۴۲۰۰ تومان خریداری کردند و بعد چپه کردند.
اینجاست که بایدرئیس جمهوروامورقضایی ارضه ی خودرانشان دهندکه آیاتوان قدرت دربرابرمافیای قدرت واختلاس ومجرماناقتصادی رادارندیانه؟!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
عرضه دلبندم !
در برخی از شهرستانها مثل شهرستان تالش عده ای زمین خوار و مفسد برای اینکه خودشان در حاشیه امنیت باشند اقدام به گزارش دهی به سازمان محیط زیست و جنگلبانی برای مردم بی نوا و عادی می کنند و گرفتاریهای فراوانی برای انها در ادارات ایجاد می کنند و تحمیل هزینه های فراوان برای مردم بینوا !!
شرح : به طوری که می دانیم مردم جلگه نشین تالش و یا جنگل نشین زمینهایشان فاقد سند می باشد و یا زمینها مرتع می باشند و یا در جلگه منابع طبیعی و خانه هر کس را که نگاه کنی یا در منابع طبیعی ساخته شده و یا مرتع و جنگل ولی با گذشت زمان این اقدام به امری عادی تبدیل شده و این موضوع مستمسک عده ای شده که از مردم اخاذی کنند و مردم هم که پدرانشان ونیاکانشان اقدام به خانه سازی کرده اند چاره ای جز باج دهی به افرادی خاص ندارند و مقتضی است که دولت تکلیف اینها را روشن کند .
اگر رسم این است که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند
اگر قرار است اداره محترم محیط زیست و جنگلبانی برخورد کند با کسانی برخورد کند که به تازگی اقدام به چپاول مراتع و جنگلها نموده اند نه کسانی که صد سال پیش در یک باغ خانه ای ساخته اند!!
یعنی چی که دستوررئیس جمهور وقوه قضائیه رو نادیده میگیرن ؟ رئیس جمهور منتخب 24 میلیون ورئیس جمهور80 میلیون انسان هست اینها کی هستن که اینقدر احساس قدرت میکنن ؟ چرا اینقدر منفعل هستید ؟یا اینهارو معرفی کنید یا اتهام همدست بودن با اونهارو قبول کنید.
انقدر اعصابم خورده که دیگه حوصله خواندن متن خبر رو ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
ایضاً ! دیگه دل و دماغ هیچ چی برامون نمونده .
وعده وصلم به فردا آن پری پیکر دهد / باز می ترسم که فردا وعده دیگر دهد
بالاتر از اینها ؟؟؟
اگه پرونده های قبلی به نتیجه رسید این هم میرسه
مقام معظم رهبری. خواهشا ب داد ملت و اقتصاد برسین
متخلفی که دستورات را نادیده میگیرد قطعا قدرت زیادی دارد شک نکنید
مملکت گل و بلبل بهتر ازین نمیشه خخ
فعلا خرید مایحتاج روزانه لحظه به لحظه بدتر می‌شود و کسی هم جواب گو نیست. واز آب گل آلود هرکس ماهی خودش می گیرد. چون چپاول گران آقازاده فاسدی هستند که پشت شان گرم است هم از اربابان خارج وهم داخل حمایت میشوند ورنه جرت این همه غارت و احتکار نداشتند .که بتوانند با زندگی یک ملت بازی کنند.....
چی میکی_کدوم اعتماد_خوردن_تموم شد
إن شاء الله که همینطور بشه
مگر اینکه خدا رسواشون کنه
فقط اعدام دانه درشتهای متخلف وابستهبه هر کس و جا، نباید 75 میلیون نفر را قربانی 1 نفر کرد
ب کجا نفوذ دارن?
شما بگو بکجا وصلند.
بعضی متخلفان آنقدر خودی هستند که نمی شود کاری کرد عین تف سر بالا
زنده باد مقامات موج سوار........ما مردم خیلی خیلی نجيبيم
خوب اين ميدونيد يعني چي ؟؟؟؟؟يعني اين افراد به بالاتر از دولت و قوه قضاييه وصل هستن ديگه من نميگم خودتون بگيد كدوم نهاد ها از اينا پر قدرت تر هستن؟؟؟؟؟؟؟
باز خدا رو شكر كه يه سري كد ها رو ميديد به مردم
اعتماد عمومی با برخورد با متخلفان ارزی هم حاصل نخواهد شد!
اژدهای فساد قدرتش بیشتر از آنچیزی است که فکر میکردیم.

کار زیادی نمیتوان کرد.
برای مدتی جنجال راه می اندازند و صدا سیما یک خیمه شب بازی را مدیرت می کند ، بهد از مدتی مشمول مرور زمان می شود ، و انگار نه انگار ، مردم ما هم احمدالله فراموش کار و دارای حافظه بسیار ضهیف ، مگر اعلام اسامی متخلفان چه کار سختی است ؟ !
اقاياني كه مدعي هستيد قيمت دلار ٤٢٠٠ تومان نيست لطفا با فرمول مشخص علم اقتصاد قيمت دلار رو محاسبه بفرماييد و مستندأ قيمت واقعي دلار را يك بار براي هميشه اعلام نماييد متاسفانه اينهمه اقصاد دان و غيره فقط ميگويند قيمت دلار ٤٢٠٠ نيست اين گوي و اين ميدان
این دست دست کردن، شائبه وجود تعدادی از افراد نزدیک به مسئولان را در این لیست افزایش میدهد.
مفاسدین باید محاکمه و اعدام شوند.
عاخه مردم بفهمند نفهمند به چه دردی میخوره و چه دردی ازشون دوا میشه اونیکه قدرت و ابزار دستشه میدونه و نمیتونه و یا نمیخواد کاری بکنه حالا هی لیست و اسامی این افراد که معلوم الحال هم هستند پخش کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متخلفان ارزی وسایر موارد از این دست شاید کمتر از ۱۰٪ مشکل باشند عامل اصلی پایین نگه داشتن ارزش دلار در سالهای متمادی که باعث نابودی تولید داخل و اشتغال کشور شد
وجود همین باندهای نفوذی این گمانه را تقویت میکند که از نامه اخیر رئیس قوه قضائیه و تشکیل دادگاهای اختصاصی قرار نیست اتفاق خاصی بیافتد. والا محتکران و مختلسان و رانت خواران باید حساب کار دستشان میامد و ماست ها را بقول معروف کیسه میکردند که گزارش شما اتفاقات خلاف انتظارات را نشان میدهد.
دولتی که پس از5سال دربوق وکرنا کردن کنترل تورم درمدت کوتاهی حتی تورم دوره 8ساله احمدی نژاد راشکسته ویکباره لبنیات فقط 50درصد افزایش یافت وسایر مایحتاج زندگی چون تخم مرغ به شانه ای بیش از22000تومان مرغ کیلویی از 5000تومان به بیش از10000تومان وگوشت به 70هزارتومان وهمچنین هزینه های حاملهای انرژی نسبت به زمان اجرای طرح یارانه چند برابر گردیده درحالیکه دولت روحانی حتی یک ریال هم به 45000تومان افزایش نداده وفقط حداکثر ده درصد به حقوق سال گذشته افزوده نمیتواند دم از اعتماد ملت بزند ملت هرگز به چنین دولتی که درطول 5سال به هیچکدام ازوعده هایش عمل نکرده اعتمادی ندارد
به نظر بنده بحث سو استفاده ارزی و جنجال در این خصوص حربه دولت برای افزایش نرخ ارز بوده است . به دلیل آنکه پیدا کردن موارد تخلف اونقدر سخت نبوده که کل وضعیت مملکت رو به صورت و شرایط فعلی در بیاوریم . مثلا فرض کنید که شخصی که راننده بوده از یک مسافر به جای 200 تومن 500 تومن اخذ کرده است راهکار این نیست که بگوییم پس از این به بعد کرایه ها را به 500 افزایش میدهیم تا دیگر آن راننده گران فروش و اجحاف گر نباشد . شاید بهتر است تا دولت به مردم واقعیت ها را بگوید تا بهتر بتواند نسبت به اداره جامعه عمل کند .
همانطورکه رهبر متذکرشدند تمام مشکلات اقتصادی کشورازناکارآمدی وبی کفایتی مدیران ناکارآمد بوده وگرنه درآمد کشور چند برابر دوران 8سال جنگ تحمیلی بوده وقتی انتصاب افرادبرمبنای فامیلی واقوام باشد وشایسته سالاری رعایت نشود نباید انتظاری جز وضعیت فعلی داشته باشیم وقتی عیسی کلانتری بصرف برادر شهید بودن در راس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب میشود بدون آنکه به کارنامه سیاهش در احیا دریاچه ارومیه و12سال درپست وزارت کشاورزی ویرانی کشاورزی توجه شود ویا برادرزاده معاون وزیرخارجه بصرف فامیل بودن با عراقچی در بالاترین پست بانک مرکزی منصوب میشود نباید انتظاری غیرازاین وضعیت داشته باشیم
اسامی را اعلام نمیکنند چونکه سر این رشته به اقایان و اقازاده ها و مسئولان میرسه
اسم ببر لا مصب!
تحقیق کنید ببینید چه کسی پشتشان ایستاده .
در آینده خواهیم دید که پس از کلی جار و جنجال یک بدبخت بیچاره ای با کمترین گناه به دار مجازات به دست قوه قضاییه سپرده می شود.
" «اعتماد عمومی» تنها با «مجازات متخلفات ارزی» حاصل می‌شود " و البته بازگشت قیمتها به پیش از نوسانات اخیر... وگرنه بی مایه فطیره
والا به خدا شناختن چنین افراد کاری ندلرد. فقط بانکها باید به حساب های که ملیارد ملیارد واریز میشوند را به قوه قضاعیه معرفی کند. راحترین و بهترین کار.اگر بخواهند میتوانند همه را شناسای کنند.
برای کشوری که از رییس جمهورش حساب نمیبرند باید گریست.
چرا امروز فردا میکنید اسامی را اعلام کنید میخواهید مردم را دق مرگ کنید واقعا جای تاسف دارد که مصلحت آنها را از انقلاب بیشتر میدانید تاسف دارد
درکشوری که دریک شب قیمتها بیش از50درصد افزایش میابد دولتش اولین متخلف است که نتوانسته کنترل نماید روحانی خودش باخلف وعده بدعهدی پس از 5سال متخلف بزرگ است
سلام - نمی دانیم وقتی خبر از بازار ارز می دهند چرا صدا و سیما و روزنامه ها با علاقه وافر دلار شیطان بزرگ را نشان می دهند. نمیشه به جای اون شیطونه عکس ارزهای دیگه نشان بدهند!
سلام، شما به عنوان خبرگزاری در این راستا چه اقدامی انجام دادید؟ در زمینه شرکت های واردکننده خودرو بارها پیام ارسال کردم ولی هیچ بار منتشر نشد. چرا؟؟؟؟
یک خودرو تیوولی با شرایط تحویلی 120 روز کاری یک سال پیش ثبت نام نمودم. با توجه به گزارشات ارائه شده در رابطه با ارزهای دریافتی در شرایط کنونی ارز که مبلغی بالغ بر 9 میلیون یورو بوده شرکت رامک خودرو هیچ تعهدی رو نسبت به ثبت نام کنندگان یک سال پیش خود ندارد. چرا شرکت به واسطه عدم واردات خودرو ارز دریافت نموده است؟ (بر اساس گفته کارشناس فروش این ارز برای وارد کردن خودروهای بیش از یک سال پیش ثبت نام شده استفاده می شه. یعنی چی!!!)همچنین با توجه به متوقف کردن ثبت سفارش خودرو از تیر تا دی ماه 1396 توسط وزارت صنعت، چرا شرکت مذکور مبادرت به ثبت نام قراداد های جدید نموده و از سوی شرکت به عنوان دلیل تاخیر ذکر شد. با توجه به امکان ثبت سفارش بعد از دی ماه، چرا شرکت اقدام به ثبت سفارش نکرده است؟ بر اساس شرایط ترخیص کالاهای ممنوعه در صورت ثبت سفارش و تامین ارز تا تاریخ 30 خرداد 97 امکان واردات وجود دارد. شرکت در این مدت که مبالغی از خریداران دریافت کرده برای چه منظوری بوده ؟ چقدر زمان نیاز داشته برای ثبت نام و تامین ارز؟ چرا ضرر ناشی از سهل انگاری و عدم مدیریت شرکت باید خریداران متحمل شوند؟؟
تخلف بزرگ را نوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه مرتکب شده که با پرداختیهای ناعادلانه وظالمانه بین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ووزرا فاصله طبقاتی بی سابقه بین اکثریت ملت با چند درصد فراهم نموده
برخی متخلفان آنقدر با نفوذند که دستور رئیس‌جمهور و دستگاه قضایی را نادیده می‌گیرند!!!!!!!!!!!
یعنی چی؟؟؟؟؟
خب این نفوذ بفرمایید از کجا درست شده است که دو قوه از کشور نمی توانند با آن برخورد کنند؟ از خارج از کشور که نیست پس می ماند داخل کشور پس ریشه همه مفاسد خود بخود روشن است!!!!
متخلفان خود آقایان و و خانم ها و اقوام نزدیک هستند
تو این کشور اینقدر پاشنه آشیل وجود داره که عمرا بشه با فساد مبارزه کرد
والسلام

بیخودی خودتون و مردم رو سر کار نگذارید
بفرمایید چه کسی آقای جزایری را از زندان فراری داد در مرحله اول ازمملکت گریخت ورفت امارات ؟ ایا آنکسی که ایشان را فراری داد مجازات شد؟
ایا دختر آقای وزیر که لباس خارجی قاچاق کرد و در خانه اش پنهان نمود محاکمه شد؟
آیا دختر آقای نعمت زاده وزیر اسبق کجاست آیا بواسته اینهمه جرمی که مرتکب شده محاکمه میشود؟
آنچه که هویدا است اینانند آیا نباید اینبار بیاد شهدای این مملکت خون گریست؟ آنها از جانشان مایه گذاشتند که مسولین ما اینگونه رفتار کنند؟ و بگویند در کشور فساد نهادینه شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار