بازدید 1229

رهبر اپوزیسیون مالی نتایج انتخابات را نپذیرفت

رهبر اپوزیسیون مالی خبری که "ابراهیم بوباکار کیتا" را به عنوان پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مالی معرفی می‌کرد، رد کرده است و قصد دارد به دادگاه قانون اساسی شکایت ‌کند.
کد خبر: ۸۲۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 18 August 2018

رهبر اپوزیسیون مالی خبری که "ابراهیم بوباکار کیتا" را به عنوان پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مالی معرفی می‌کرد، رد کرده است و قصد دارد به دادگاه قانون اساسی شکایت ‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سومایلا سیسه، رهبر اپوزیسیون مالی با برگزاری یک کنفرانس خبری اعلام کرد طبق یافته‌های حزبش، وی با کسب ۵۱.۷۵ درصد از آراء توانسته است رقیبش کیتا را با ۴۸.۲۵ درصد رای شکست دهد و پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود.

سیسه گفت: من نتایجی که وزارت سیاست‌های داخلی مالی اعلام کرده است و بیانگر خواست رای‌دهندگان مالیایی نیست، رد می‌کنم.

دادگاه قانون اساسی تا ۲۲ اوت برای تایید نتایج این انتخابات فرصت دارد. وزارت سیاست‌های داخلی مالی پنج‌شنبه اعلام کرد، کیتا با کسب بیش از ۶۷ درصد از آراء نسبت به ۳۲ درصد سیسه، برای تصدی یک دوره پنج‌ ساله دیگر برگزیده شد.

بیش از ۲.۷ میلیون مالیایی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که یکشنبه پیش برگزار شد شرکت کردند و به‌رغم تهدید افراطگرایان، میزان مشارکت مردمی  ۳۴ درصد بود. ناظران اتحادیه اروپا می‌گویند تخلفاتی حین رای‌گیری رخ داد اما خبری از وقوع تقلب گزارش ندادند.

در پی اعلام نتایج، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به کیتا تبریک گفت. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هم با رئیس‌جمهوری کنونی ۷۳ ساله مالی تماس گرفت تا این پیروزی را تبریک بگوید. سازمان ملل متحد از ۲۰۱۳ بیش از ۱۲ هزار صلحبان در این کشور دارد.  

پنج‌شنبه همزمان با جشن حامیان کیتا، باماکو پایتخت مالی شب ناآرامی را گذراند. حامیان سیسه با نشانه‌های ضد کیتا تجمع کرده و نتایج انتخابات را رد کردند.

مدیر کمپین انتخاباتی سیسه اعلام کرد: ما خواستار بسیج شهروندان با هدف اعمال فشار صلح‌آمیز و دموکراتیک برای اجرای رای مردم مالی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل