بازدید 9645
۵

دلارهای خانگی در راه بازار؟

کد خبر: ۸۲۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 18 August 2018

مجله اقتصاد نوشت: دلارهای خانگی زمانی به بازار می‌آید که صاحبان آنها از احتمال افزایش مجدد نرخ ارز ناامید شوند؛ یعنی همان اتفاقی که در هفته جاری افتاد.

ناظران بازار ارز معتقدند چنانچه ثبات قیمت ارز همانند هفته جاری در هفته آینده هم ادامه یابد دلارهای خانگی حداکثر از یک هفته یا ۱۰ روز آینده به تدریج وارد بازار شده و ثبات این بازار را تحکیم خواهد کرد.

مدیریت صحیح بازار در هفته جاری باعث شد که شاهد ثبات بی‌سابقه نرخ‌ها ( حول محور ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان) پس از هفت ماه تلاطم در این بازار باشیم که نشاندهنده موفقیت ایجاد بازار دوم است. برخی از صاحبنظران آشنا به روند‌های اقتصاد ایران معتقدند چنانچه تدبیر بازار دوم انجام نمی‌شد روند صعودی ادامه می‌یافت و حتی برخی‌ از این صاحبنظران از جمله یحیی آل‌اسحاق معتقدند بدون بازار دوم ممکن بود دلار تا ۲۰ هزار تومان هم صعود کند؛ در حالیکه پس از تشکیل بازار دوم نه تنها ثبات حاکم شده بلکه احتمال کاهش نرخ‌ها چندان دور از ذهن نیست.

به باور اقتصاددانان، تعهد عملی بانک مرکزی به آموزه‌های علم اقتصاد آن‌گونه که در دو هفته اخیر شاهد آن بودیم، اقتضا می‌کند که نرخ هدفگذاری شده حتما قابل دفاع در برابر حملات سفته‌بازانه باشد و مدیریت نوسان کاهشی احتمالی هم باید به گونه‌ای باشد که طمع سفته‌بازان را برای ماندن در بازار برنیانگیزد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
دلار 3700 تومان را کرده اند 11000 تومان بعد انوقت از ثبات قیمتها حرف میزننند ؟!!
مردم دلارهاشون را بیارند بازار که چه منفعتی گیرشون بیاد یا در کدوم کار تولیدی بندازند یا دست به چه کاری بزنند که ارزش پولشون حفظ بشه؟
عجب ثبات بی سابقه ای!؟
صرف نظر از خطر سرقت یا سرقت منجر به قتل، صاحبان دلارها و طلا ها و سکه های خانگی باید بدانند که به هزار و یک دلیل پیدا و پنهان، هر زمان که گشایشی در امور مرتبط با ارز بوجود بیاید، ناگهان نرخ ارز حتی ممکن است تا ١٠% نرخ کنونی سقوط کند و اگر یورش مردم برای فروش هر چه سریعتر شدیدتر باشد، نرخ ها بیشتر از این نیز ممکن است سقوط کند؛ میگی نه !؟ این شمای پول و پَله دار و گذشت زمان و وقوع رویدادها ...
دلار بالای سه چهار هزار تومن برای ایران سمه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل