بازدید 3034
گزارش هفتگی بازار سکه؛

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته

بازار سکه در هفته‌ای که گذشت در مسیر کاهشی حرکت کرد و شاهد افت قیمت سکه تمام طرح قدیم به کف کانال ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بود.
کد خبر: ۸۲۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 17 August 2018

بازار سکه در هفته‌ای که گذشت در مسیر کاهشی حرکت کرد و شاهد افت قیمت سکه تمام طرح قدیم به کف کانال ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، در هفته منتهی به ۲۶ مردادماه ۹۷، بهای انواع سکه در بازار آزاد با افت قیمت همراه بود. به گونه‌ای که سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی از رقم ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومانی در پایان هفته قبل، به رقم ۳ میلیون و ۴۰۱ هزار تومانی در پایان روز پنج شنبه ۲۵ مردادماه ۹۷ رسید. این کاهش ۲.۸۵ درصدی در حالی رقم خورد که حدود دو هفته قبل، بهای این سکه در محدوده ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار داشت.

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در یک هفته

بر اساس این گزارش، در هفته مورد اشاره، سکه تمام طرح جدید با افت ۱۵ هزار تومانی معادل ۰.۳۹ درصد از سطح ۳ میلیون و ۸۱۵ هزار تومانی به رقم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کاهش یافت. هرچند بهای سکه امامی در هفته‌ای که گذشت در کمترین سطح به نرخ ۳ میلیون و ۷۳۳ هزار تومانی رسید. این سکه نیز حدود دو هفته قبل، در محدوده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در یک هفته

نیم سکه بهار آزادی نیز در طول هفته گذشته، با ۱۲۰ هزار تومان کاهش قیمت معادل ۶.۳۸ درصد، بیشترین ریزش را در بین انواع سکه در بازار داشت. به گونه‌ای که در پایان این هفته، به نرخ فروش یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید.

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در یک هفته

بر اساس این گزارش، هر ربع سکه بهار آزادی ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت به سطح ۸۹۰ هزار تومان رسید. افت ۵.۳۱ درصدی بهای این سکه در حالی رقم خورد که بیشترین نرخ فروش ربع سکه بهار آزادی در هفته مورد اشاره، ۹۴۰ هزار تومان بوده است.

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در یک هفته

روند نزولی قیمت طلا تا پایان امسال متوقف خواهد شد

در حالی که قیمت جهانی طلا در ادامه روند نزولی خود وارد کانال ۱۱۰۰ دلاری شده، موسسه تی دی اس پیش بینی می‌کند که قیمت طلا تا پایان امسال روند نزولی اش را متوقف خواهد کرد. 

به گزارش کیتکو نیوز، بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس گفت: قیمت طلا و نقره بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شده است، ولی پیش بینی ما این است که روند نزولی قیمت فلزات گرانبها تا پایان امسال متوقف خواهد شد.به گزارش کیتکو نیوز، بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس گفت: قیمت طلا و نقره بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شده است، ولی پیش بینی ما این است که روند نزولی قیمت فلزات گرانبها تا پایان امسال متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی افزود: بحران ارزی ترکیه و رویکرد فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره عامل اصلی کاهش قیمت جهانی طلا و نقره به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد قیمت طلا و نقره می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از این روند نزولی رها شود.

در پی تشدید بحران سیاسی در روابط آمریکا و ترکیه ارزش لیره با کاهش شدیدی روبرو شده است. بازار‌های بین المللی به شدت نگران اوضاع مالی و اقتصادی ترکیه هستند. این بحران می‌تواند تبعات منفی زیادی نیز برای منطقه یورو به همراه داشته باشد. موسسه تی دی اس پیش بینی می‌کند که ارزش دلار آمریکا در کوتاه مدت با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. /سایت طلا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل