بازدید 1804

اردوغان و محمود عباس رایزنی کردند

رئیس‌ جمهوری ترکیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک تماس تلفنی در خصوص تحولات منطقه و فلسطین رایزنی کردند.
کد خبر: ۸۲۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 17 August 2018

رئیس‌ جمهوری ترکیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک تماس تلفنی در خصوص تحولات منطقه و فلسطین رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس‌ جمهوری ترکیه در جریان یک تماس تلفنی با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

به گزارش نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری این کشور با محمود عباس، بر حمایت مردم فلسطین از ترکیه تأکید شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این گفتگو اعلام کرد که مردم فلسطین همواره حامی ترکیه خواهند بود.

این در حالی است که در واکنش به اقدام چند روز گذشته ترکیه در اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از آمریکا، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: تعرفه‌های تازه ترکیه قطعا پشیمانی به بار می‌آورند و گامی هستند در مسیر غلط. تحریم‌های ایالات متحده علیه ترکیه به دلیل منافع امنیت ملی (ما) وضع شدند اما تحریم‌های ترکیه از روی تلافی‌جویی است.

ترکیه چندی پیش در واکنش به تحریم های آمریکا، تعرفه ۲۲ قلم کالای وارداتی از آمریکا را دو برابر کرده و آن را به ۵۳۳ میلیون دلار رساند.

در این میان حصر خانگی «اندرو برانسون»، مبلغ مسیحی اهل ایالات متحده در ترکیه تنش‌ها در روابط این عضو پیمان ناتو را افزایش داده است.

سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت:‌ ترکیه و رئیس‌جمهور اردوغان رفتار بسیار بدی با کشیش برانسون داشته‌اند. اگر ترکیه آقای برانسون را آزاد می‌کرد آنوقت ایالات متحده (امکان) برداشتن تحریم‌ها را در نظر می‌گرفت.

دولت ترامپ که ترکیه را تهدید کرده بود که در صورت آزاد نکردن اندرو برانسون، مبلغ آمریکایی، این کشور را تحریم خواهد کرد سرانجام هفته پیش به تهدید خود جامه عمل پوشانید و مالیات گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر کرد، اقدامی که به افت چشمگیر ارزش لیر ترکیه انجامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل