بازدید 7010
کره جنوبی به استقبال تحریم های آمریکا رفت

افت محسوس تجارت با کره جنوبی در ۴ ماهه نخست سال

در اردیبهشت ماه سال جاری، آمریکا از برجام خارج شد و اعلام کرد که در مدت 90 روزه و 180 روزه تحریم های این کشور علیه ایران باز خواهند گشت. همچنین آمریکا به کشورهای جهان هشدار داد که باید سطح روابط تجاریشان را با آغاز تحریم های ایران با این کشور کاهش دهند تا از تحریم های این کشور مصون باشند. آمارهای گمرک نشان می دهند که کره جنوبی زودتر از مهلت 90 روزه به استقبال تحریم های آمریکا رفته و سطح روابط تجاری خود با ایران را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 19 August 2018

افت محسوس تجارت با کره جنوبی در ۴ ماهه نخست سالدر اردیبهشت ماه سال جاری، آمریکا از برجام خارج شد و اعلام کرد که در مدت 90 روزه و 180 روزه تحریم های این کشور علیه ایران باز خواهند گشت. همچنین آمریکا به کشورهای جهان هشدار داد که باید سطح روابط تجاریشان را با آغاز تحریم های ایران با این کشور کاهش دهند تا از تحریم های این کشور مصون باشند. آمارهای گمرک نشان می دهند که کره جنوبی زودتر از مهلت 90 روزه به استقبال تحریم های آمریکا رفته و سطح روابط تجاری خود با ایران را کاهش داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در اردیبهشت ماه سال جاری بود که آمریکا بعد از چند ماه تهدید به خروج از برجام، سرانجام از این توافق بین المللی خارج شد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با خروج این کشور از برجام، تحریم ها علیه ایران در مدت 90 روزه و 180 روزه باز خواهند گشت. آمریکا به کشورهای دنیا هشدار داد که با فرا رسیدن مهلت 90 روزه باید سطح روابط تجاری خود با ایران را کاهش دهند وگرنه مشمول تحریم های آمریکا خواهند شد.

مهلت 90 روزه آمریکا در تاریخ 16 مرداد 1397 آغاز می شد. براساس تحریم ‌هایی که از این تاریخ به اجرا درآمدند، دسترسی ایران به واردات خودرو، طلا، فولاد، ذغال‌ سنگ و برخی دیگر کالاها کاهش یافت.

بررسی ها نشان می دهد که برخی کشورها گویا زودتر از مهلت 90 روزه به استقبال تحریم های ایران رفته اند و سطح روابط تجاریشان با ایران را کاهش داده اند. از جمله این کشورها، کشور کره جنوبی است.

آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در چهار ماهه نخست سال جاری ایران از کشور کره جنوبی 359 هزار تن کالا به ارزش 987 میلیون دلار وارد کرده است. مقایسه وزن و ارزش واردات کالا از کشور کره جنوبی در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که وزن و ارزش واردات کالا از کره جنوبی به ترتیب 18.71 و 8.06 درصد کاهش یافته است.

افت محسوس تجارت با کره جنوبی در ۴ ماهه نخست سال

همچنین آمارها نشان می دهند که اوضاع در صادرات کالای ایرانی به کره جنوبی کمی بدتر از آمار واردات کالا از این کشور است. در چهار ماهه نخست سال جاری ایران به کشور کره جنوبی 1557 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 821 میلیون دلار صادر کرده است. مقایسه آمار صادرات کالا به کره جنوبی در چهار ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که وزن و ارزش کالاهای صادر شده به کره جنوبی در این مدت به ترتیب 52.14 و 40.48 درصد کاهش یافته است.

افت محسوس تجارت با کره جنوبی در ۴ ماهه نخست سال

مقامات صنعتی کره جنوبی طی مصاحبه ای در مورخه 14 مرداد 1397 (دو روز قبل از آغاز تحریم های 90 روزه) اعلام کردند که انتظار دارند با آغاز تحریم‌ های آمریکا علیه ایران صادرات کره به ایران بیش از پیش افت کند.

بنابراین در ماه های آینده قطعاً تجارت ایران با کره جنوبی دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد. همچنین با بازگشت تحریم های 180 روزه و آغاز تحریم های نفتی ایران، سطح تجارت ایران با کره بسیار تنزل خواهد کرد و مسئولین کره جنوبی درصدد هستند که به نوعی خود را از تحریم نفتی ایران معاف کنند چرا که بیشتر واردات نفت این کشور از دو کشور ایران و عربستان است و در صورت قطع واردات نفت از ایران، کره جنوبی دچار مشکلات عدیده ای در زمینه تامین نفت مورد نیاز خود خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی