بازدید 2123

کی روش سرمربی کره هم نشد،یک پرتغالی درراه سئول

کد خبر: ۸۲۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 17 August 2018

انتظار می‌رود پائولو بنتو به زودی به عنوان سرمربی کره جنوبی معرفی شود.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از یونهاپ، با تایید یکی از مقامات فدراسیون فوتبال کره جنوبی (KFA) پائولو بنتو به زودی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کره جنوبی معرفی می‌شود. این مقام در ادامه اظهارات خود گفت با بنتو قراردادی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منعقد خواهد شد. بدین ترتیب بنتو ۴۹ ساله در این پست جانشین شین تائه یونگ خواهد شد. بعد از حذف کره جنوبی از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ با یک برد و دو باخت و کنار رفتن شین، کره به دنبال سرمربی جدید بود.

بنتو مربیگری را در سال ۲۰۰۴ و با اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد. بعد از تجربه دو قهرمانی در جام حذفی پرتغال، بنتو در سال ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی پرتغال شد و جای کارلوس کی‌روش را گرفت. تحت نظر بنتو پرتغال به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ رسید و به جام جهانی ۲۰۱۴ نیز راه یافت، اما حذف در مرحله گروهی جام جهانی و شروع ضعیف در مقدماتی یورو باعث شد بنتو در سپتامبر ۲۰۱۴ از این تیم اخراج شود.

پس از آن بنتو مقاطعی را در کروزیرو برزیل و المپیاکوس یونان گذراند. آخرین تیم بنتو چونگینگ لیفان در سوپرلیگ چین بود که بنتو از دسامبر ۲۰۱۷ تا جولای ۲۰۱۸ آن را هدایت کرد.بنتو که در زمان بازی در دهه ۹۰ یک هافبک دفاعی بود، ۳۵ بار پیراهن تیم ملی پرتغال را به تن کرد. جالب آن که آخرین بازی ملی بنتو، در جام جهانی ۲۰۰۲ و مقابل کره جنوبی بود. بعد از هومبرتو کوئلیو (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴) حال بنتو دومین سرمربی پرتغالی تاریخ تیم ملی کره جنوبی خواهد بود. بنتو در ماه آینده میلادی و در دو بازی خانگی دوستانه مقابل کاستاریکا و شیلی برای اولین بار روی نیمکت کره خواهد نشست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر