بازدید 5545

نگرانی جدید پنتاگون از بمب‌افکن‌های چین

کد خبر: ۸۲۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶ 17 August 2018

وزارت دفاع آمریکا در یک گزارش سالانه به کنگره آمریکا ادعا کرده بمب‌افکن‌های چینی احتمالاً در حال تمرین برای حمله به مواضع آمریکا هستند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا در یک گزارش سالانه به کنگره آمریکا ادعا کرده بمب‌افکن‌های چینی احتمالاً در حال تمرین برای حمله به مواضع آمریکا هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گزارش پنتاگون مدعی شده بمب‌افکن‌های چینی در حال تمرین برای حمله به مواضع آمریکا و متحدان این کشور در اقیانوس آرام هستند.

پنتاگون در این گزارش که پنجشنبه منتشر شده از افزایش نفوذ نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک چین ابراز نگرانی کرده و مدعی شده پکن به دنبال آن است با توسل به این موارد، جایش را در مسائل بین‌المللی باز کرده و سلطه منطقه‌ای خود را تثبیت کند.

درباره قدرت هوایی چین، این گزارش ادعا کرده بمب‌افکن‌های چین در حال توسعه قابلیت‌های خود و افزایش توانمندی‌ها برای هدف قرار دادن اهدافی در نقاط دور دست نسبت به مرزهای خودشان هستند.

پنتاگون مدعی شده ارتش چین ظرف سه سال گذشته به سرعت مناطقی که بمب‌افکن‌هایش بر فراز آب عملیات انجام می‌دهند را توسعه بخشیده است. واشنگتن مدعی شده چین «احتمالاً در حال تمرین برای حمله به مواضع آمریکا و متحدان این کشور است.»

خبرگزاری فرانسه نوشته در اوت سال 2017، 6 فروند بمب‌افکن H-6K چینی از تنگه میاکو در جنوب غرب جزایر ژاپن پرواز کرده و سپس برای اولین بار به سمت راست برگشتند تا به سمت شرق اوکیناوا حرکت کنند. در این منطقه 47000 نیروی آمریکایی مستقر هستند.

در این گزارش ادعا شده ارتش چین ممکن است از توانایی حمله به مواضع آمریکا و متحدانش در غرب اقیانوس آرام و از جمله گوام برخوردار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار