بازدید 9923
آزمون بزرگ نمایندگان برای استفاده از اختیارات قانونی؛

مجلس استیضاح وزیران را با قدرت ادامه ندهد، زیر سؤال خواهد بود!/ یا طرح استیضاح امضا نکنید، یا تا آخر پای امضای‌تان بمانید

آزمون آتی مجلس شورای اسلامی در خصوص کمک به بهبود شرایط مردم و کشور بسیار مهم و اساسی است. نمایندگان نباید تحت هیچ شرایطی متأثر از جو پیرامون استیضاح های در حال پیگیری خود باشند. هرچند مجلس به تازگی یک وزیر را برکنار کرده و به دنبال سؤال از رئیس جمهور به زودی میزبان «حسن روحانی» برای شنیدن توضیحات او خواهد بود، نباید این مسائل دلیلی باشد بر عدم پیگیری بهبود شرایط از طریق برکناری وزیرانی که در حال حاضر کارایی لازم را ندارند و ماندنشان تنها به ضرر مردم و کشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 17 August 2018

مجلس نهم در جریان فعالیت دولت یازدهم یکی از وزیران «حسن روحانی» یعنی «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقت را دارای صلاحیت برای ادامه وزارت ندانست و به او رأی عدم اعتماد داد و در جریان مجلس دهم و فعالیت دولت دوازدهم نیز هفته گذشته نمایندگان مجلس که استیضاح های زیادی را پیش روی و در برنامه دارند، رأی به عدم ادامه وزارت علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی داد.

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که در خبرهای مختلف از پارلمان آمده است، نمایندگان مجلس طرح های استیضاح، تعداد بسیاری از وزیران به ویژه وزیران اقتصادی را به واسطه مشکلات اقتصادی بی حد و حصر و تمام نشدنی و البته ناکارآمدی آنان در دستور کار دارند؛ هرچند با اتفاقاتی که هنوز هم حرف و حدیث هایی به دنبال داشته و دارد، یکباره طرح استیضاح وزیران اقتصادی کابینه، جای خود را به استیضاح وزیر کار و برکناری ربیعی داد.

مجلس استیضاح وزیران را با قدرت ادامه ندهد، زیر سئوال خواهد بود!/ یا طرح استیضاح امضاء نکید یا تا آخر پای امضای‌تان بمانید

هم اکنون شنیده می شود که لابی ها و رایزنی ها برای پس گرفتن امضای برخی استیضاح های در دستور کار مجلس ادامه دارد و ممکن است به دلیل بازپس گیری رأی اعتماد مجلس از یک وزیر کابینه دوازدهم ـ که هنوز ده روز از آن نمی گذرد ـ فعلا و بنا به مصلحت هایی که معلوم نیست چه کسانی در صدد تزریق آن به بدنه قوه مقننه هستند، برخی استیضاح ها منتفی و یا صوری برگزار شود.

هرچند نمایندگان بنا به خواسته بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و رسانه ها تمام هم و غم خود را باید معطوف مشکلات اقتصادی کشور کرده و برای رفع آن از تمامی ابزارهای در اختیار خود از جمله استیضاح و برکناری وزیران اقتصادی ناکارآمد و تلاش برای معرفی افراد توانمند و دادن رأی اعتماد به آنان به کار بگیرند، برخی در حال رایزنی هستند که این گونه القا کنند، اگر استیضاح های دیگر و بازپس گیری رأی اعتمادهای دیگری در کار باشد، ممکن است به روابط حسنه دولت و مجلس خدشه وارد آید.

عده ای تلاش دارند، به واسطه قربانی شدن «علی ربیعی» و اعلام وصول سؤال از رئیس جمهور، نمایندگان را از پیگیری سایر استیضاح های در دستور کار به ویژه در خصوص برخی وزیران اقتصادی به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی منصرف کنند که اگر چنین اتفاقاتی به وقوع بپیوندد، حتما شائبه های مبتنی بر امتیازگیری بازهم تقویت خواهد شد. بنابراین بهتر است مجلس صرفا به وظایف قانونی و تعریف شده خود بپردازد و توجهی به چنین جوسازی هایی نداشته باشد.

آن طور که «حمیدرضا حاجی بابایی» خبر داده، استیضاح هشت وزیر طی هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی خواهد بود. این نماینده اصولگرای مجلس در این خصوص توضیح داده است: سوء مدیریت از دلایل وضعیت فعلی اقتصادی است و تحریم‌هایی که آمریکا به طور بی‌سابقه در دستور کار قرار داده و جنگ روانی و فشارهایی که از بیرون القا می‌شود نیز در آن موثر است.

وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات تلاش کرد، افزود: در چنین موقعیتی که مردم در فشارند باید رئیس جمهور هر هفته گزارش وضعیت دهد و برنامه های خود را بیان کند و حتی هیأت رئیسه نیز باید به مردم و نمایندگان مجلس گزارش دهد. رئیس جمهور و وزرا باید پاسخگو باشند.

حاج بابایی با بیان اینکه هشت وزیر در معرض استیضاح هستند و در مورد آنها در مجلس تلاطم وجود دارد، ادامه داد: خیلی ها طومار و امضا جمع کرده اند، اما نمایندگان در فراکسیون و کمیسیون‌ها باید به جمع بندی برسند.

وی با بیان اینکه نظر یک نفر به تنهایی مهم نیست، گفت: باید بررسی کنیم اگر قرار است در اوضاع کنونی استیضاح صورت گیرد استیضاح چه کسی صورت گیرد، پون برخی از وزرا ممکن است، پشتوانه هایی داشته باشند، ولی برخی ندارند و این از مصیبت هاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یادآور شد: احترام به مردم در این شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند رئیس جمهور تعدادی از وزرا را تغییر دهد و رئیس تیم اقتصادی کشور یعنی معاون اول باید پاسخگو باشد.

حاج بابایی با بیان اینکه مردم کشور و نظام را دوست دارند، گفت: جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست و یک استیضاح یا طرح سؤال از وزرا که به کشمکش سیاسی منتهی می‌شود هم از نظر مردم قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه تا امروز نه دنبال زدن و پایین کشیدن کسی بوده‌ام، نه اساسا اسم از کسی می‌برم که اگر بنا باشد استیضاح صورت بگیرد، باید با مستندات باشد، افزود: در استیضاح ربیعی مجلس و اخلاق استیضاح شد و من گفتم، ادعاهای ربیعی باید پیگیری و باید برای مردم رفع ابهام شود؛ هرچند معتقدم رو شدن تخلفات در صورت صحت، مایه مسرت است.

اگر نماینده ای به جمع بندی برای استیضاح وزیری رسیده است، حتما باید تا پایان کار، پای امضای خود بایستد و به طور جدی با وزیر مربوطه در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی موضوعات ابهام آلود بپردازد. اگر وزیر، او و کلیت مجلس را قانع کرد که هیچ؛ اگر توضیحات استیضاح شونده قانع کننده نبود و مجلس به این جمع بندی رسید که استیضاح شونده دیگر صلاحیت حفظ رأی اعتماد نمایندگان را ندارد، طبیعی است که باید او را از ادامه تصدی صندلی وزارت به حکم قانون منع کند.

این توضیحات خیلی بدیهی و طبیعی است و نه تنها نمایندگان بلکه عامه مردم هم شاید از آن باخبر باشند، اما به این دلیل بار دیگر به زبان ساده آن را در قالب این گزارش یادآور شدیم، چون در یک بررسی اجمالی متوجه خواهید شد که طی سال های اخیر چه بسیار طرح های استیضاحی از سوی نمایندگان آمده است، ولی با رایزنی، لابی و یا اعمال نفوذ طرح های مذکور بی سرانجام و عقیم مانده است؛ موضوعی که در صورت تکرار می تواند شائبه های مربوط به وجود امتیازات خاص را تقویت کند.

مدت هاست طرح استیضاح وزیر کشور در حال پیگیری است، ولی یا اعلام وصول نمی شود، یا اینکه خبر از کاهش تعداد امضاهای استیضاح کنندگان می آید؛ یا در مورد وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر از وزیران اقتصادی کابینه؛ هشتاد نماینده مجلس به صراحت در یک جلسه علنی خطاب به رئیس جمهور خواهان تغییر برخی وزیران اقتصادی می شوند و یا طرح استیضاح آنان را ارائه می کنند؛ اما در کمال تأسف با گذشت شصت روز هنوز اتفاق خاصی در این حوزه نمی افتد و شرایط اقتصادی هم همچنان ناپایدار ادامه پیدا می کند.

خب، در چنین وضعیتی یا باید دولت اقدام کند و اگر نکرد، طبیعی است که مجلس مبتنی بر خواست و نظر نمایندگان، کارشناسان و جامعه باید به عنوان وکالت خانه ملت، در صدد بهبود اوضاع و شرایط از طریق اختیارات و ابزار قانونی در دسترس خود برآید؛ اما برخی تلاش دارند که نقش این وظایف و اختیارات را کمرنگ کنند که طبیعی است نمایندگان حتی نباید اجازه طرح چنین موضوعاتی را با اقدام بموقع خود بدهند.

آزمون آتی مجلس شورای اسلامی در خصوص کمک به بهبود شرایط مردم و کشور بسیار مهم و اساسی است. نمایندگان نباید تحت هیچ شرایطی متأثر از جو پیرامون استیضاح های در حال پیگیری خود باشند. هرچند مجلس به تازگی یک وزیر را برکنار کرده و به دنبال سؤال از رئیس جمهور به زودی میزبان حسن روحانی برای شنیدن توضیحات او خواهد بود، ولی نباید این مسائل دلیلی باشد بر عدم پیگیری بهبود شرایط از طریق برکناری وزیرانی که در حال حاضر کارایی لازم را ندارند و ماندنشان تنها به ضرر مردم و کشور خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۳
اگه برکناری وزرا در بهبود شرایط اثر داره کل کابینه رو یکباره استیضاح کنید. سه ماه یه سرپرست میذارن برا وزارتخانه و کل کارا تعطیل، تا وزیر جدید بیاد و مسلط بشه یکسال دیگه طول میکشه و مشکلات همچنان پابرجان. مجلس محترم اگه دلشون به حال مردم میسوزه چرا راه حل نمیدن؟ سیاست اقتصادی جدیدی که مشکلات رو حل کنه ازین مجلس بیرون نمیاد . جناب حاج بابایی که خودشون وزیر بودن و سالها مجلس تشریف دارن کدوم گره کور جامعه فرهنگیان رو حل کردن؟ فقط و فقط بلدن سخنرانی کنن
پاسخ ها
معلمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
انشاا...استیضاح و عزل بطحایی وزیر کم اثر و ضعیف
من یک معلم ناامیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
خب چرا از تغییر می ترسید الان وزیر اطلاعات اومد بد شد بابا انقد ایه یاس نخونید اگر اینطوری بود دولت یونان استعفا نمی کرد خب چرا قالیباف عوض کردیدی شهردار جیدد اومد سه سال طول میکشه مچ بشه
رضا
| Canada |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
عزیز فکر می کنی بطحایی بره کنار حقوق شما دو برابر میشه؟ناامیدی بهتر از توهم است و مملکت هیچ ظرفیتی برای بهبود معیشت در کوتاه مدت نداردو برای بلند مدت هم اقایان مجلس و دولت جز کارهای عوامی برنامه ای ندارند
مجلسی که « تکراری» بیاد سر کار ، همینه..
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
تا نظارت استصوابی هست ، همین اشه و همین کاسه ، اگر کاندیدایی سوءسابقه مهمی داره(البته نه از نوع سیاسی)،باید رد بشه ،غیر از این .دیگه نظارت معنی ندارد.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
اگر نماینده مجلس پای استیضاحش وایسته و اونو پس نگیره،ماهی ۵۰ میلیون حقوق رو در نمیاره..حالا تکراریها که زیاد هزینه نکردن کمتر اهل استیضاح وپس گرفتن هستن و بازیگرها مشخصا غیر تکراریها هستن
از مجلسی که هر فردی از پشت میز با یک تکرارررررررررررر رفته نماینده شده چه انتظاری داریم؟؟؟ ! لطفا تابناک لیست امضا ها و کسانی که امضا پس گرفتن را منتشر کن تا جرات چنین کاری نداشته باشند!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
دقیقا
وقتی که مردم با جمله ی "تکرار میکنم" چشم بسته و لیستی رای میدن باید هم اینطور بلا بر سرشون نازل بشه
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
حالا مجلس قبل که تکراری نبود چه گلی به سر ملت زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
فراموش نكن ، در اين مجلس هم هنوز اكثريت با غير تكراري است . ميتونيد رجوع كنيد به آمار و البته تيترهاي روزنامه هاي جريان مربوطه بعد نتايج انتخابات
پي ريزي مجلس و نماينده هاي بده بستاني يا همون با...گير در دو مجلس گذشته كه آنجا اكثريت مطلق با غير تكراري بود ريخته شد
دوست عزيز مردم فراموش كار هستن ولي نه در اين حد
اين مجلس ميتونه كل كابينه رو استيضاح و بركنار كنه نگراني از بابت توقعات و با... خواهي پشت پرده براي تاييد و رأي اعتماد به وزير پيشنهادي بعدي وجود داره
مجلس
وای میستن اتفاق بیوفته و همه مشکلات پیش بیاد بعد یه اقدام انقلابی بکنن و در نهایت استیضاحی که آیا بشه یا نشه!
نمایندگان محترم چرا این همه مساله تو کشور هستش؟
چرا هیچ قاعده و قانونی بر اقتصاد و سیاست خارجی ما نیست؟
چرا قانون مجازات ما نقص داره؟
نماینده فرستادیم وظیفه شوری شهر انجام میده و دنبال آسفالت و پارک تو شهرشونه!
وقت و عمر و پولمان حیف شد با این مجلس و نمایندگانی که انتخاب کردیم.

انتخابات بزرگترین آزمون شعور ملتهاست.
انتخاب ما در مجلس و ریاست جمهوری اشتباه بود.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
ایجاد تغییر به جای اصلاحات هم نماد بی شعوری است
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
انتخابات ما تایید انتخابات شورای نگهبان است و این انتخاب اشتباه است ،این ریشه تمام بحرانها است. .
پدر پول بسوزه !

پول را روی سنگ بزار آب میشه ،
نماینده های مجلس الزاما نماینده های مردم به حساب نمی یایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
نمایندگان مسولانند
مجلس فعلا به کار خود ادامه دهد.آخه استیضاح چیه؟
اول باید قانون از کجا آورده ای را در مورد نمایندگان اجرا کرد بعد انتظار داشته باشید که با مفسدان مبارزه شده وبلا از آسمان ایران دور خواهد شد
این مجلس ضعیفترین مجلس بوده. حتی نمیتونن مالیات بر پزشکان وضع کنن و در حال حاظر مالیات یک پزشک با یک کارمند مساویه در حالیکه 50 تا 1000 برابر یک کارمند درامد دارند.
نگید عاشقان روحانی در تابناک ناراحت می شوند نود درصد وزیران باید عوض بشن چون سنشون واقعا زیاد شده و نه انگیزه نه کارایی دارن
با این کارها (استیضاح کنید ... نه نباید استیضاح در وضع کنونی نبایدصورت گیرد .... نه چرا استیضاح صورت نگرفت ) مراقب باشید دو دستگی که میتواند بد تر از تحریم به امنیت کشور آسیب بزند گریبان کشور را نگیرد
نمایندگان مقصر اصلی هستند حالا که همه چیز خراب شده حالا نمایندگان می خواهند فقط صورت مسئله را پاک کنند.
اگربناست وضعیت اقتصادی فعلی برطرف شود باید عامل اصلی شیخ حسن روحانی استیضاح شود که درمدت 5سال بااجرای سیاستهای ماقبل تاریخ باوجود رفع تحریمها وآزادشدن 150میلیارددلار وافزایش قیمت جهانی نفت وتولید بیش ازسه میلیون بشکه ودرآمد سرشار 80درصد ملت رذا به زیرخط فقر وفلاکت برد واقتصاد کشورراویران وورشکسته نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
بیگ لایک
ایا کنار رفتن این وزرا از مشکلات کشور که روز به روز هم اوضاع در حال بحرانی‌تر شدن هست،کم می‌کنه؟
خیر! ایران نیاز به دولت و مجلسی واقعی داره که از رأی‌های تک‌تک ملّت ایران که به صورت کاملاً آزادانه به صندوق‌ها ریخته می‌شه،به وجود بیایند.
نمایندگان محترم مجلس خصوصا 30نماینده تهران متوجه باشند مماشات بادولت بدعهد وخلف وعده ومسبب وضعیت فلاکت باراقتصادی کشور وبه ذلت وخواری کشاننده 80درصد ملت ایران برایشان گران تمام خواهدشد مطمین باشند سرنوشتی بهترازکوچکزاده وباهنر وسایر نمایندگان ناکارآمد دورقبل نخواهند داشت بهتراست بفکر ملت مظلوم ایران باشند روحانی ناکارامدی بی سابقه درحق اکثریت ملت بخصوص بازنشستگان وکارمندان وکارگران نموده لذا دراسرع وقت این دولت ناکارامد را استیضاح نمایند خواست اکثریت 24میلیون رای دهنده به روحانی همین است
نمایندگان محترم مجلس بازنشستگان وکارمندان باپرداختیهای ناعادلانه دولت روحانی که متاسفانه حقوق دریافتیشان کفاف هزینه های سرسام آورزندگی رانمیدهد ازنظر معیشت زندگی به ذلت وخواری وخفت افتاده اند ومتاسفانه علی رغم تظاهرات آرام در مقابل مجلس وریاست جمهوری وسازمان برنامه وبودجه گوش شنوایی برای شنیدن فریادهای آنان تاکنون وجودنداشته ونوبخت در سازمان برنامه وبودجه با پرداختیهای تبعیض آمیز بین کارکمندان وبازنشستگان با مقامات ووزارا استخوانهای آنان رازیر فشاراقتصادی کمرشکن خرد نموده وشرمنده خانواده شان اگر فریادرس نباشید دردوربعد انتخابات مجلس سرنوشتی بهترازنمایندگان قبل ازخودتان نخواهید داشت اکثریت ملت درزیر فشاراقتصادی بی سابقه قراردارند حتی بدتر ازدوره احمدی نژاد
همچون اکثریت 24میلیون رای دهنده به روحانی که باتوجه به عملکرد ناکارآمدش پشیمان هستم از نمایندگان مجلس تمنا میکنم به ملت مظلوم ایران رحم کنید ونگذارید بیش ازاین زیر فشاراقتصادی له شوند مگرروحانی در مدت دوسال رفع تحریمها و آزادشدن 150میلیارددلار ازاموال بلوکه شده وافزایش جهانی قیمت نفت از45دلاربه 80دلار وافزایش تولید ودرآمد سرشار چه گلی بسر کارمندان وکارگران وبازنشستگان درزیر خط فقر وفلاکت زدند ایشان پس ازگذشت 5سال به هیچکدام ازوعده های سال 92 خودشان حتی وعده حداقلی بهبود اقتصادی بازنشستگان هم عمل نکردند وبا وعده های پوچ واظهارات تکراری دیگر نمک برزخم توده های مستضعف کشورپاشیدند ودرحالیکه 80درصد ملت زیرفشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده مدعی بهبود اقتصادی ونشاط اقتصادی هستند وباارایه آمار مهندسی شده در حالیکه تورم در مدت کوتاه یک سال گذشته بدتر ازدوره احمدی نژادشده مدعی کنتری تورم ویک رقمی اعلام میکند لذا خواست ملت برکناری این دولت ناکارآمد است
کاری از دست هیچ کس بر نمی آید . دولت باید با قوت به کار خودش ادامه دهد، تضعیف دولت بازی کردن در زمین دشمن است. این استیضاح ها بیشتر جنبه سیاسی داره . در استیضاح علی ربیعی مشخص شد. تنها راه نرمش قهرمانانه دوم است.
اگر در سال آینده تغیر رویه ندهند ،و گزینشی عمل کنند ،بالاترین رای در ایران به صد هزار نمیرسد ،و کل رای دهندگان به ده میلیون نفر هم نمیرسد ؟ و اگر تغیر رویه دهد ،و بگذارد نمایندگان واقعی مردم وارد مجلس شوند قطعا ده نفر از این ۲۹۰ نفر رای نخواهند آورد ،و تغیر صد در صدی در مجلس رخ خواهد داد ‌وآنگاه بگونه ای میشود که همهٔ ارکان پاسخگو باشند و پوپولیستی دیگر جواب نمیدهد ؟،،،
نماینده ای که تقاضای استیضاح میدهد و سپس کنار میکشد ناکارامد است
مجلس زمانی که شفاف نباشه عملکرد نماینده هاش و حرف و حدیث درباره اونا باشه
کاری از دستش بر نمیاد
مجلس برای چهل سال زیر سوال میباشد اگر قبول کنیم که رای به وزرا ونطارت بر عملکرد آنها از وظایف نمایندگان است پس فساد ساختاری و وزراء هزار میلیاردی با کدام نطارت بوجود آمده اند خود نمایندگان هم اره؟
فقط منتظرم این بار انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بشه.حسابی از خجالت اینا درمیایم
باید نباید گفتن چیزی رو حل نمی کنه. آخه اعلام وصول نشدن استیضاح یعنی چی؟ چگونه مجلسی که بناست قوانین کشور رو تصویب کنه خودش علنا و بی پروا قانون شکنی می کنه؟ واقعیت تلخ اینه که ما هیچ امیدی به این مجلس نداریم!
انشاالله با عزل کرباسیان نشان میدهند که زد و بندی در مجلس نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
چند بار که از نشریات شنیده شده یکشنبه آینده استیضاح ایشون اعلام وصول می شود. ولی ظاهرا هنوز یکشنبه هفته اینده نرسیده. البته واقعیت ایشون وزیر گمرک -اند و به بخشهای دیگر اقتصاد. خیلی تمایل به ورود و اظها نظر ندارند. واقعا انتخاب ایشون به عنوان وزیر پیشنهادی و رای بالای مجلس به ایشون از را چگونه میتوان توجیه تفسیرو... کرد !!!!!!!!!!!!!!
میان طرح استیحضاح و تحقیق و تفحص ارائه می دهند تا از وزیر و دیگر قدرتمندان بابت پس گرفتن امضاء یا ماست مالی کردن استیحضاح و تحقیق و تفحص از وزرا و سایر کسانی که ریگ به کفش دارند پول، امتیاز، رانت، باج یا غیره بگیرند، کسائی هم که باهاشون آن جوری که مایلند راه نیاید دست شان را از قدرت کوتاه می کنند و اگر لازم باشه پوستش را هم می کَّنند.

و طی همین فرایند است که پس مدتی، امضای خود را پس می گیرند یا طرح تحقیق و تفحص را لغو می کنند یا طرح و تفحص را به مرحله عمل می رسانند و طرف طرح و تفحص وقتی می بینه که با گزارش آنها اوضایش بسیار افتصاح و غیر قابل ترمیم میشود کیسه را با تمام توان برای نمایندگان مؤمن شل می کنند و این نمایندگان خورسند و سرخوش نتیجه ی تحقیق و تحفص را ماست مالی می کنند.....
واقعا از این خانواده کرباسیان معجزه هستند
چاره کارفقط استیضاح روحانی وروی کارامدن دولت جدیدوللبته مقتدروپاسخگواست
مجلس دیگه اصلا مطرح نیست هر استیضاح نشا از فساد بیشتر در کشور رو نشون میده.
همانطورکه رهبرهم متذکرشدند مشکلات عدیده اقتصادی کشوروبه زیرخط فقر رفتن 80درصد ملت تنها به توطیه های دشمنان خارجی ربط پیدانمیکند بلکه بی تدبیبری وندانمکاریهای دولت روحانی بوده که باوجود دوبرابر شدن قیمت نفت و آزادشدن اموال تملک شده وافزایش تولید وفروش نفت ودرنتیجه درآمد سرشار اکثریت ملت به زیرخط فقر وذلت رفتند واقلیتی بادریافت حقوقهای نجومی چون مقامات وزرا در نازونعمت بسر میبرند وازوضعیت وخیم اقتصادی 80درصد ملت بی خبر هستند ومدام مدعی بهبود اقتصادی کشورهستند
دشمن واقعی این ملت بفرمایش رهبر معظم بی تدبیری وناکارآمدی دولت بوده وگرنه تحریمهای واقعی هنوزشروع نشده از چند ماه قبل تورم لجام گسیخته شروع گردیده ورکورد تورم 8ساله دورهخ احمدی نژاد هم در همین مدت کوتاه شکسته و80درصد ملت به زیرخط فقر وفلاکت رفته اند الی مدیران ومقامات ووزرا که بادریافتیهای نجومی ازتورم کمرشکن بی اطلاع هستند لذا کل دولت باید استیضاح شوند ودولت کارآمد وباکفایتی چون دوره 8سال دفاع مقدس ودوره اصلاحات برسرکاربیاید
متاسفانه دولت روحانی که باوعده بهبود ونشاط اقتصادی کشورازسال92 مصدرامورکشوربدست گرفته باوجود رفع تحریمها و فروش بالای نفت وافزایش قیمت جهانی نفت ودرآمد زیاد دولت درحالیکه تورم کمرشکن ازماهها قبل شروع شده وقیمت مایحتاج زندگی ملت چند برابر گردیده با هزارمنت تنها ده درصد به حقوق بازنشستگان افزوده در حالیکه قیمت اکثر مواد غذایی تا 50درصد افزایش داشته بنابراین تنها راه برون رفت ازاین وضعیت فلاکت باراقتصادی استنیضاح دولت بی کفایت وناکارآمدشیخ حسن روحانی است
دولتی که درمدت 5سال باوجودرفع تحریمها و دوبرابرشدن قیمت جهانی نفت وافزایش تولید وفروش نفت ودرنتیجه درآمد نجومی کوچکترین اقدامی جهات بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر انجام نداده مطمین باشید درمدت باقیمانده عمر سه ساله هم اقدامی مفید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام نخواهدداد برکناری چنین دولتی بهترازماندنش است این خواست اکثریت رای دهندگان دردوراول ودوم به حسن روحانی است
تا زمانی که شورای نگهبان یک بازنگری اساسی در سیاست های خودش نکنه اینجانب مانند همیشه رای نخواهم داد!مردم رو مجبور به انتخاب بین بد و بدتر نکنید.
من مطمئنم که مردم عزیز بازهم با رشادت در انتخابات شرکت خواهند کرد،چرا؟همانطور که در دور قبل دیدیم برای جلوگیری از رای آوردن "بدتر"،۲۴ میلیون نفر رای دادن به "بد"!آیا فقط این ۲۴ میلیون مقصر هستن؟نه.
آیا رای دهندگان به "بدتر" هم مقصر هستن؟بله.چون باعث شدن ۲۴ میلیون نفر به "بد"قانع بشن.چون اون ۱۶ میلیون براساس توانایی فرد رای نمیدن و به مسائل دیگری توجه دارن.
مردم عزیز،در انتخابات به شعارها و طرح هایی که فرد ارائه میکنه رای ندید،از خودتون بپرسید:آیا این طرح امکان و ابزار اجراشدن رو داره؟چگونه قراره اجرا بشه؟چگونگی رو بپرسید.
بنابراین،این فقط شورای نگهبانه که میتونه جریان انتخابات رو تعیین کنه.ما خواهشمندیم یک "خوب" تایید صلاحیت بشه،"خوب تر" هم نخواستیم.
رئیس جمهور این کشور حق نداره رای مردم رو داشته باشه و بگه من قدرتی ندارم.اگر قدرت نداری پس چرا چسبیدی به اون صندلی؟چون سرنوشت مردم برات مهم نیست.این مورد برای نمایندگان مجلس هم صدق میکنه.
ایران رو نجات دهید!این ناکارآمدی است که دشمن اصلی ماست نه آمریکا.
تمام!

+تابناک عزیز،ایران به لب پرتگاه رسیده و تو هنوز فکر سانسور کردنی؟
دولت زیاد نگران استیضاح نیست
به جای وزیر سرپرست می گذارد و به خراب کاریها ادامه میده
مگه سیف رفت دلار ارزان شد !؟
احساس می شود نه وزیری استیضاح شود ونه از رئیس جمهور سئوال شود .
نمایندگان تهران اصلا به فکر کشور و مردم نیستند
تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی ماناشی از کوتاهی های مجلس ما هست چون خوش میگذرونند و باهمدیگر میسازند و بده بستون دارند وگرنه مجلس با صلاحیت اگر پیرو ولایت باشند و اهل تعارف نباشند اون موقع دیگر برجامی پیدا نمیشد که آقای ۰۰۰ آنرا در ۲۰ دقیقه تصویب کند
مگر الان زیر سوال نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر