بازدید 20734

عرضه خدمات وايمكس ايرانسل آغاز شد

کد خبر: ۸۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۱ 23 January 2010
عرضه خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم از طريق وايمکس ايرانسل براي نخستين بار در ايران در هفت شهر آغاز شد.

به گزارش ايسنا، طبق اعلام ايرانسل اين سرويس نوين ايرانسل به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز دهه مبارك فجر، براي اولين بار در ايران با پهناي باندهايي بين 64 کيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه، در شهرهاي اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج و مشهد مقدس راه‌اندازي و عرضه آن آغاز شد.

پس از تجربه ايرانسل در زمينه ارايه خدمات مختلف تلفن همراه، اکنون اين اپراتور قصد دارد تجربه‌اي کاملاً متفاوت از اينترنت پرسرعت بي‌سيم را با سرويس جديد وايمکس و با کيفيتي مطلوب در اختيار کاربران اينترنت كشور قرار دهد. متقاضيان مي‌توانند با استفاده از وايمكس ايرانسل و تنها از طريق يک مودم وايمکس و با استفاده از رايانه خود، به اينترنت پرسرعت بي‌سيم دسترسي داشته باشند.

بر اساس اين گزارش مشتركان اين سرويس نوين و منحصر به فرد هميشه و در هر مکاني که تحت پوشش شبکه وايمكس ايرانسل باشد، به اينترنت با سرعت و استانداردي مناسب دسترسي خواهند داشت. ايرانسل امکان دسترسي و بهره‌مندي از اين سرويس منحصر به فرد را در تمامي شهرها و مناطقي که تحت پوشش شبکه وايمکس ايرانسل هستند، فراهم کرده است.

طبق اعلام، براي استفاده از وايمکس ايرانسل، نيازي به نزديکي و يا ديد مستقيم نسبت به آنتن ارسال کننده نيست و با بهره گيري از انواع مودم‌هاي وايمکس ايرانسل، امکان دسترسي به اين سرويس چه در داخل ساختمان و چه در فضاي باز فراهم خواهد بود.

هزينه اندک توسعه و نگه‌داري، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنيت بالاي شبکه، يکپارچگي مودم، ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفيت تجارت الکترونيک، عدم نياز به کابل کشي و خطوط تلفن از جمله مزايا و برتري‌هاي فن‌آوري وايمکس به شمار مي‌روند.

براساس اين گزارش، ثبت‌نام آسان، عرضه پهناي باندهاي مختلف بين 64 کيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه بر اساس نوع درخواست کاربر، تنوع در نحوه پرداخت هزينه‌ها، امکان پرداخت هزينه اينترنت از طريق کارت‌هاي شارژ ايرانسل موجود در بازار، امکان استفاده از چندين مودم براي يک حساب و پرداخت متمرکز، بازپرداخت مبلغ خريد در صورت عدم رضايت کاربر و پشتيباني نصب و راه‌اندازي مودم‌هاي وايمکس از جمله مزاياي اشتراک وايمکس ايرانسل هستند.

طبق اعلام ايرانسل، در فاز بعدي، خدمات پيشرفته تلفن اينترنتي (VoIP) نيز به کاربران خانگي و تجاري وايمكس ايرانسل عرضه خواهد شد.

ايرانسل همچنين اعلام كرده كه مناسبت سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تعرفه‌هاي استفاده از سرويس وايمکس، از تاريخ 1 تا 22 بهمن‌ماه، به صورت تشويقي ارائه شده و پس از اين تاريخ، مشتركان اين سرويس مي‌توانند در صورت تمايل و تا هر زمان که مايل باشند، با همان طرح تعرفه فعال به استفاده از سرويس وايمکس ايرانسل ادامه داده و يا در غير اين صورت، با انتخاب يکي از طرح‌هاي تعرفه تشويقي جديدي که متعاقباً اعلام خواهد شد، نسبت به تغيير طرح تعرفه خود اقدام کنند.

طرح تعرفه در واقع بسته‌اي است متشکل از سرعتي که مشترك براي اتصال انتخاب مي‌كند و ميزان ترافيک ماهانه‌اي که مايل به استفاده از آن است، به‌عنوان مثال مشترکان، امکان انتخاب طرح تعرفه‌اي با سرعت 128 کيلوبيت بر ثانيه و ترافيک ماهانه 3 گيگابايت را خواهند داشت.

بنا بر اعلام کاربران وايمکس ايرانسل مي‌توانند بر اساس تمايل خود نسبت به نحوه پرداخت، از ميان دو گزينه اشتراک اعتباري و يا دائمي يکي را انتخاب کنند. همچنين تمامي کاربران اين سرويس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابي خود، مي‌توانند در هر زمان به ريز صورتحساب و جزئيات استفاده خود از خدمات دسترسي داشته باشند.

تعرفه استفاده از وايمكس ايرانسل با سرعت 64كيلوبيت بر ثانيه با آبونمان رايگان، 100 ريال به ازاي هر مگابايت تبادل اطلاعات به عنوان نرخ مصرف آزاد تعيين شده است.

هزينه آبونمان ماهيانه استفاده از اين سرويس با سرعت 128كيلوبيت برثانيه با طرح تعرفه پايه به همراه 3 گيگابايت ترافيك رايگان 150هزار ريال و با ترافيك نامحدود 450هزار ريال است. اين تعرفه براي سرعت 256 كيلوبيت بر ثانيه به همراه 3 گيگابايت ترافيك رايگان 290هزار ريال و با ترافيك نامحدود 850هزار ريال است.

هزينه آبونمان ماهيانه سرويس وايمكس ايرانسل با سرعت 512 كيلوبيت بر ثانيه با 4 گيگابايت ترافيك رايگان 350هزار ريال و با ترافيك نامحدود يک ميليون و 200هزار ريال خواهد بود.

هزينه آبونمان ماهيانه اين سرويس براي سرعت 1 مگابيت بر ثانيه با طرح تعرفه پايه به همراه 10 گيگابايت ترافيك رايگان 800 هزار ريال و براي استفاده با ترافيك نامحدود دو ميليون ريال است. اين تعرفه براي سرعت 2 مگابيت برثانيه با 20 گيگابايت ترافيك رايگان، يک ميليون 400هزار ريال و با ترافيك نامحدود سه ميليون و 600هزار ريال است.

گفتني است امكان استفاده از ترافيك اضافه با تعرفه 100ريال به ازاي هر مگابايت به عنوان نرخ مصرف آزاد و يا خريد بسته هاي افزايشي 1، 2، 3، 5 و يا 10 گيگابايتي براي تمامي مشتركين اعتباري و دائمي وايمكس ايرانسل فراهم شده است.

بر اساس اين گزارش زماني که ميزان مصرف مشترك يكي از طرح‌هاي تعرفه پايه، بيش از ميزان حجم اينترنت قابل دسترس در طرح تعرفه انتخابي وي باشد يا زماني که وي احتمال مي‌دهد در يك بازه زماني نياز به حجم بيشتري ترافيك خواهد داشت، مي‌تواند ميزان ترافيك طرح تعرفه پايه خود را با استفاده از بسته افزايشي، اضافه كند.

بسته‌هاي افزايشي وايمکس ايرانسل حجم مشخصي از ميزان دسترسي به اينترنت هستند که به وسيله آن‌ها مي‌توان با بهاي تخفيفي و براي مدت زماني محدود، حجم ترافيک طرح تعرفه اوليه انتخابي خود را افزايش داد. به عنوان مثال، مشتركان وايمكس ايرانسل با سرعت 64كيلوبيت بر ثانيه مي‌توانند با پرداخت مبلغ 72هزار و 816 ريال يك بسته افزايشي يك گيگابايتي خريداري و استفاده کنند.

براساس اين اطلاعيه، در حال حاضر مودم‌هاي وايمکس ايرانسل در دو نوع داخلي و فضاي باز عرضه مي‌شوند که مودم‌هاي داخلي، با ابعادي کوچکتر و قابليت نصب و کاربرد بسيار آسان، متناسب با فضاي منزل و يا دفاتر کار کوچک طراحي شده اند.

مودم فضاي باز که در خارج از ساختمان نصب مي‌گردد، به علت قدرت بالا در دريافت و ارسال امواج، براي مکان‌هايي که به علت فشردگي ساختمان‌ها، پيچيدگي ساخت و ساز و يا دلايل ديگر، فرکانس‌ها ضعيف‌تر است، طراحي شده و توصيه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش درحال حاضر مودم داخلي ايرانسل با بهاي يک ميليون و 100هزار ريال و مودم فضاي باز با بهاي دو ميليون و 200هزار ريال به متقاضيان عرضه مي‌شود.

بنا بر اعلام اطلاعات بيش‌تر درخصوص فن‌آوري وايمكس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌هاي تعرفه متنوع، بسته‌هاي افزايشي و مصرف آزاد، نحوه تهيه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرويس وايمكس ايرانسل در وب سايت رسمي اين شركت به نشاني www.irancell.ir قابل مشاهده است.

همچنين كارشناسان مركز تماس ويژه وايمكس ايرانسل با شماره تلفن 707 براي تماس از خطوط ايرانسل و 09377070000 براي تماس از ساير خطوط در تمامي ساعات شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگويي به سوالات متقاضيان سرويس وايمكس ايرانسل و خدمات مربوط به آن هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل