بازدید 4241
سوپرکاپ اروپا

انتقام سنگین اتلتیکوازمادرید بدون رونالدو/جام لوپتگی دروقت اضافه پرید

اتلتیکو با شکست ۴بردو همشهری بزرگ مادریدی ضمن انتقام باخت در فینال لیگ قهرمانان با همین نتیجه، موفق شد سومین سوپرکاپ اروپا را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.
کد خبر: ۸۲۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ 16 August 2018

اتلتیکو مادرید برای سومین بار فاتح سوپرکاپ اروپا شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در بازی سوپرجام اروپا ۲۰۱۸، دو تیم رئال مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۱۸) و اتلتیکو مادرید (قهرمان لیگ اروپا ۲۰۱۸) چهارشنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت تهران) در ورزشگاه آ له‌کوک تالین استونی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری ۴-۲ اتلتیکو مادرید به پایان رسید. ترکیب اولیه دو تیم در این بازی به شرح زیر بود:

رئال مادرید: ناواس؛ کارواخال، واران، راموس، مارسلو؛ کروس، کاسمیرو، ایسکو؛ بیل، آسنسیو، بنزما

اتلتیکو مادرید:اوبلاک؛ خوان‌فران، ساویچ، گودین، هرناندز؛ لمار، رودری، سائول، کوکه؛ کاستا، گریزمن

انتقام سنگین اتلتیکوازمادرید بدون رونالدو/جام لوپتگی دروقت اضافه پرید

به علت محرومیت سیمئونه-که از فصل قبل مسابقات باقی مانده-او از جایگاه ویژه شاهد این بازی بود و دستیار وی، ژرمن بورخوس از کنار زمین اتلتیکومادرید را هدایت می‌کرد. بازی هنوز به دقیقه یک نرسیده بود که اتلتیکو مادرید به گل رسید. ارسال بلند مدافعان اتلتیکو به دیگو کاستا رسید. او با ضربه سر اول خود توپ را از راموس عبور داد و با ضربه سری دیگر واران را از پیش رو برداشت و در بسته ترین زاویه ممکن، با ضربه سنگین خود دروازه کیلور ناواس را باز کرد. این گل در ثانیه ۴۹، سریع ترین گل تاریخ سوپرجام اروپا لقب گرفت. عملکرد ضعیف دو مدافع میانی رئال (واران و راموس) در این صحنه مشهود بود.

بعد از این گل، رئال در پی جبران برآمد و دست به ایجاد موقعیت زد که جدی ترین موقعیت در دقیقه ۱۷ با پشت پای “رباح ماجری” مارکو آسنسیو و واکنش مناسب یان اوبلاک از بین رفت. اما سرانجام رئال در دقیقه ۲۷ با همکاری اعضای باقی مانده از مثلث BBC به گل تساوی رسید. حرکت سریع بیل از سمت راست زمین با ارسال پای راست او همراه شد. این ارسال بعد از استفان ساویچ و روی تیر ۲ به کریم بنزما رسید تا او با ضربه سر، دروازه اوبلاک را-که از دروازه خارج نشده بود-باز کند.دو دقیقه بعد از گل تساوی، رئال باز هم به وسیله آسنسیو صاحب یک موقعیت جدی شد اما ضربه کات دار آسنسیو با پای راست با اختلافی بسیار اندک از کنار دروازه بیرون رفت.نیمه اول این مسابقه بعد از یک دقیقه وقت اضافه، با نتیجه تساوی ۱-۱ پایان یافت.

بازی در نیمه دوم شکل نسبتا آرامی داشت تا این که رئال در دقیقه ۶۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد. کرنر ارسالی از سمت راست در شرایطی که کمی از دروازه دور شده بود، قبل از رسیدن به بنزما به دست خوانفران اصابت کرد تا مارسینیاک، داور مسابقه بی درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد. دیگو کاستا نیز بع علت اعتراض شدید خود کارت زرد گرفت. سرخیو راموس پشت توپ ایستاد و بعد از چند مکث، توپ را برخلاف مسیر اوبلاک به سمت چپ دروازه زد تا رئال ۲-۱ پیش بیفتد.

اتلتیکو در دقیقه ۷۹ گل مساوی را زد. حرکت عجیب و غریب مارسلو لب خط که تلاش برای حفظ توپ در زمین داشت، با سماجت خوان‌فران تبدیل به یک حمله شد. پاس وی در محوطه جریمه به آنخل کوریا، یار تازه وارد اتلتی رسید و او هم با یک پاس رو به بیرون در دهانه دروازه کاستا را صاجب توپ کرد تا مهاجم ملی پوش روخی بلانکوس گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.رئال در آخرین لحظات مسابقه فرصت برتری را داشت اما تلاش مارسلو برای زدن ضربه ای نمایشی به ارسال بیل ناکام بود تا بازی در نیمه دوم بعد از ۳ دقیقه وقت اضافه، با تساوی ۲-۲ به پایان رسیده و راهی وقت اضافه شود.

اتلتیکو در دقیقه ۹۸ گل سوم را زد. اشتباه واران در دفع توپ پشت محوطه جریمه و دخالت پارتی، توپ را به کاستا رساند. توپ در یک رفت و برگشت در نزدیکی خط عرضی به پارتی رسید و او با ارسال به بیرون، سائول را صاحب موقعیت کرد. شلیک روی پای سائول از روی خط محوطه جریمه به تور دروازه ناواس چسبید تا شاگردان سیمئونه دوباره از رئال پیش بیفتند. اتلتی در دقیقه ۱۰۲ گل چهارم را نیز زد. دیگو کاستا با قدرت بدنی خود کارواخال را جا گذاشت و بعد از ورود به محوطه جریمه با پاس به بیرون، ویتولو را صاحب توپ کرد. پاس تک ضرب ویتولو به کوکه رسید و او هم بدون معطلی، توپ را به سمت راست دروازه زد تا دروازه رئال برای چهارمین بار فروریزد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر