بازدید 4805

استفاده از ارز های ملی در تجارت میان ترکیه و روسیه

آنکارا به پیشنهاد مسکو مبنی بر تغییر ارز تجاری بین کشور ها به روبل-لیر، به جای دلار، چراغ سبز نشان داده است. ترکیه همچنین دارای برنامه های مشابه ای برای تجارت با چین و دیگر کشورها است.
کد خبر: ۸۲۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶ 15 August 2018

استفاده از ارز های ملی در تجارت میان ترکیه و روسیهآنکارا به پیشنهاد مسکو مبنی بر تغییر ارز تجاری بین کشور ها به روبل-لیر، به جای دلار، چراغ سبز نشان داده است. ترکیه همچنین دارای برنامه های مشابه ای برای تجارت با چین و دیگر کشورها است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، گفت: "ما برای انتقال به ارزهای ملی نه تنها با روسیه و چین، بلکه همچنین با کشورهای دیگر صحبت می کنیم. این فقط درخواست ترکیه نیست. در کشورهای دیگر واکنش هایی به حملات ایالات متحده بوده است.”

وی افزود: "بسیاری از کشورها مخالف فشار دلار آمریکا به عنوان وسیله ای برای زورگویی سیاسی و اقتصادی هستند و ما شاهد آن هستیم که تقاضا برای پرداخت ها به ارزهای ملی بین کشورهای مختلف در حال افزایش است."

استفاده از ارز های ملی در تجارت میان ترکیه و روسیه

هر دو ارز روسیه و ترکیه در معرض فشار تحریم های آمریکا قرار دارند. هر دوی آن ها با وجود عملکرد نسبتا قوی اقتصادی، نیمی از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا به ترتیب از سال 2014 و 2018، از دست داده اند.

روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به بازداشت یک شهروند ایالات متحده، تعرفه های واردات آلومینیوم و فولاد را از ترکیه دو برابر کرد. اندرو برانسون، کشیش آمریکایی به اتهامات تروریستی و به جرم ارتباط با کودتای نظامی شکست خورده در سال ۲۰۱۶ بازداشت شد. اگر او در رابطه با این اتهام ها مجرم شناخته شود، با مجازات تا ۳۵ سال حبس رو به رو خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در پاسخ به فشار اقتصادی واشنگتن علیه آنکارا، از تحریم محصولات الکترونیکی آمریکایی نظیر آیفون اپل و همچنین برخی دیگر از کالاها شامل تنباکو، مشروبات الکلی، ماشین ها، لوازم آرایشی و غیره خبر داده است.

ایالات متحده تحریم هایی را علیه ترکیه وضع کرده است و تعرفه واردات فولاد و آلمینیوم از ترکیه را دو برابر کرده است. فشار ایالات متحده موجب به وجود آمدن یک بحران ارزی در ترکیه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل