بازدید 4721
۶۰ غیرنظامی و ۱۴۵ نظامی کشته شدند

پایان جنگ در غزنی افغانستان

کد خبر: ۸۲۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 15 August 2018

ایسنا نوشت: مقام‌های امنیتی افغانستان و اهالی شهر غزنی تایید کردند که این شهر پس از پنج روز جنگ از حضور جنگجویان طالبان خالی شد.

طالبان شب جمعه دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. تا دیروز جنگ به گونه شدید در این شهر ادامه داشت.

مقام‌های امنیتی در وزارت دفاع و وزارت کشور به بی‌بی‌سی گفتند که اکنون جنگجویان طالبان را از شهر بیرون رانده‌اند.

یک منبع امنیتی که خواست نامش در گزارش درج نشود، می‌گوید در جریان پنج روز جنگ در این شهر دست‌کم ۶۰ غیرنظامی و ۱۴۵ نظامی کشته شدند.

او همچنین گفت تلفات مخالفان مسلح در این شهر به ۵۳۳ کشته و زخمی رسیده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی نیز امروز چهارشنبه گفت تاکنون ۳۵ جسد غیرنظامی را شناسایی کرده‌اند که اکثریت آنها زنان و کودکان هستند.

اما او تایید می‌کند که آمار تلفات از این رقم بیشتر است.

همچنین این مقام افغان افزود که هیاتی از ریاست جمهوری به غزنی فرستاده شده، تا خسارات و تلفات غیرنظامی بررسی شوند.

در جریان درگیری‌ها در شهر غزنی تمام مغازه‌ها در این شهر بسته و ارتباطات تلفنی قطع شده بود اما امروز شهروندان غزنی می‌گویند زندگی در این شهر به حالت عادی برگشته و تلفن‌ها نیز فعال شده‌اند.

روز گذشته ارسال کمک‌های بشری به شهروندان غزنی نیز آغاز شد. جمعیت هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ محموله‌های کمکی‌شان را روز گذشته به غزنی فرستادند.

ولایت غزنی با ۱۹ شهرستان حدود یک میلیون جمعیت دارد. از این میان پنج شهرستان امن و چهار شهرستان دیگر نیز تا حدودی امن هستند اما بقیه شهرستان‌ها یا در کنترل گروه طالبان است یا جنگجویان این گروه در آنها حضور گسترده دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان