بازدید 4579

دلایل نابسامانی‌ اقتصادی کشور چیست؟

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس اعتقاد دارد عدم اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین عدم مدیریت درست نقدینگی از جمله دلایل نابسامانی های اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۸۲۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 15 August 2018

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین، متفقند که عامل مشکلات اقتصادی خارجی نیست، درونی است، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که عرصه مدیریتی کشور با ضعف و ناکارآمدی مستمر مواجه است.

نقدینگی فرصت طلایی که با مدیریت نادرست از بین رفت

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همه مردم با جان و پوست خود تلاطم های بازار را حس می کنند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که اگر نقدینگی موجود در بازار با مدیریت و اتخاذ سیاست های صحیح به سمت صنعت، کشاورزی و غیره راهنمایی میشد برای کشور فرصت طلایی را رقم می زد.

شاهد عدم اجرای صحیح سیاست کلی اقتصاد مقاومتی هستیم

وی با بیان اینکه سال های متمادی راهبردهای اقتصادی از سوی رهبر انقلاب برای دولتمردان و سایر مسئولان تبیین شده است، ادامه داد: به عنوان مثال سیاست کلی اقتصاد مقاومتی که همه کارشناسان اعتقاد دارند برای مواجه با تحریم ها امری ضروری است مشخص و اعلام شده اما در اجرا و تحقق بندهای آن ناکام هستیم.

سوء مدیریت ها، نارضایتی اجتماعی و بدبینی به نظام را رقم می زند

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه مشکلات موجود در بازار را می توان با برنامه ریزی صحیح و بلندمدت به راحتی حل کرد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم افرادی با سوء مدیریت زمینه ایجاد نارضایتی اجتماعی و همچنین بدبین شدن جامعه به نظام را فراهم کنند؛ در این بین باید یادآور شد ایجاد حس بدبینی به نظام اسلامی از جمله اهداف استکبار است که همواره از سوی آمریکا پیگیری می شود.

بروکراسی اداری و نبود بانک اطلاعاتی ظرفیت های اقتصادی را از بین برده است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد که متاسفانه به دلیل بی توجهی، نبود بانک اطلاعاتی، سوء مدیریت، بروکراسی اداری و غیره در حال فراموشی و همچنین از بین رفتن است، خاطرنشان کرد: دولتمردان همواره در زمان انتخابات وعده رهایی اقتصاد کشور از نفت را سر داده اند اما در واقعیت این امر هیچگاه به درستی محقق نشده است؛ به نظر می رسد در شرایط کنونی دولتمردان باید تدبیر درستی بیاندیشند تا کاستی ها و آسیب های ایجاد شده برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم بیان کردند که کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین، متفقند که عامل مشکلات اقتصادی خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریم ها اثر نداشته باشد اما عمده‌ مربوط به عملکردهاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی