بازدید 4557

ریزش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در بازار تهران/ کاهش قیمت طلا به کمترین میزان در ۱۸ ماه

خبر‌های رسیده از سطح بازار آزاد سکه تهران، حکایت از جو کاهشی برای نرخ انواع سکه دارد. به گونه‌ای که سکه تمام طرح قدیم و جدید به کانال‌های ۳.۴ و ۳.۷ میلیون تومان رسیده اند. همچنین در بازار جهانی فلزات گران بها با افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در ۱۳ ماه گذشته در اثر نگرانی در مورد بحران مالی ترکیه، شاهد کاهش قیمت اونس طلا بودیم.
کد خبر: ۸۲۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 15 August 2018

خبر‌های رسیده از سطح بازار آزاد سکه تهران، حکایت از جو کاهشی برای نرخ انواع سکه دارد. به گونه‌ای که سکه تمام طرح قدیم و جدید به کانال‌های ۳.۴ و ۳.۷ میلیون تومان رسیده اند. همچنین محمد کشتی‌آرای از فعالان بازار سکه، از کاهش ۳۲ دلاری قیمت جهانی طلا خبر داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز چهارشنبه بیست و چهارم مردادماه ۹۷، نرخ‌های سکه در مسیر کاهشی حرکت کرده است. به گونه‌ای که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از اتحادیه طلا، قیمت سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۳,۴۵۱,۰۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ این سکه حدود دو هفته قبل، در محدوده ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار داشت.

همچنین بر اساس این گزارش، در حال حاضر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) ۳,۷۹۸,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، ۷۲ هزار تومان کاهش قیمت دارد. کمترین قیمت امروز سکه تمام طرح جدید، ۳ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان به ثبت رسیده است. باید یادآور شد که بهای سکه امامی حدود دو هفته قبل، به سطح ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با ۴۰ هزار تومان کاهش به رقم ۱,۷۷۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز با افت ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۹۱۰ هزار تومان معامله شده است. هر سکه بک گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

روند کاهشی در بازار داخلی در حالی امروز رقم خورده است که، در بازار جهانی فلزات گران بها نیز شاهد کاهش قیمت اونس طلا بودیم. بر اساس گزارش رویترز، با افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در ۱۳ ماه گذشته در اثر نگرانی در مورد بحران مالی ترکیه، قیمت طلا امروز به کمترین میزان در ۱۸ ماه کاهش یافت. هر اونس طلا با ۶.۷۴ دلار کاهش ۱۱۸۷.۳۵ دلار فروخته شد. قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات تا ۱۱۸۵.۹۲ دلار در هر اونس پایین آمده بود.  

دنیل هاینس، تحلیلگر بازار طلا گفت: این ریسک از موضوعات مربوط به ترکیه سرچشمه گرفته است و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا از دارایی‌های امن نظیر طلا به سوی بازار‌های ارز بروند.

وی افزود: «دلار همچنان اولویت دارایی‌های امن خواهد بود. از این رو، قیمت طلا واقعا با چالش روبرو خواهد بود.»

ارزش دلار در برابر لیر به علت نگرانی در مورد درخواست اردوغان برای کاهش نرخ بهره و کم شدن روابط میان واشنگتن و آنکارا تقویت شد.

کاهش نرخ ۲۴ ارز از جمله یورو و پوند در بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه بیست و چهارم مردادماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۰۳ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۳۳۸ ریال و هر یورو نیز با ۳۵۳ ریال افت در مدت زمان مشابه ۴۷ هزار و ۵۷۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۶۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۸۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۷۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۸۱ ریال، روپیه هند ۵۹۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۴۵۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۸۷۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۵۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۲۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۰۸ ریال، لیر ترکیه ۶هزار و ۴۰۹ ریال، روبل روسیه ۶۳۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۳ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۲۷۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۶۹۹ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۲۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۰۹ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۲۳۳ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۵ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۱۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۸۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۸۸۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۳۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۳۶ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۵۶۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۷۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۴۹۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر