بازدید 1757

18 میلیون ایرانی دچار کم تحرکی هستند

کد خبر: ۸۲۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 15 August 2018

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایران 18 میلیون نفر دچار کم تحرکی و 9 میلیون نفر دچار توده بدنی بالا هستند، گفت: با ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌توان بر بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر فائق آمد.

به گزارش فارس، مریم حضرتی در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران در همدان با بیان اینکه پدیده های شهر نشینی و صنعتی شدن جوامع با تغییرات وسیع در سبک زندگی همراه است، اظهارکرد: در کنار بهبود شاخص های بهداشتی که سبب افزایش امید در زندگی شده، مهمترین عوامل افزایش بار بیماری‌ها، بیماری های غیر واگیر بوده اند.

وی افزود: بیماری‌های غیر واگیرمسئول بیش از 53 درصد بار بیماری‌ها در جهان هستند و بیش از 76 درصد بار کل بیماری‌ها در ایران به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد.

حضرتی گفت: پایه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل این عوامل است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، ادامه داد: چهار بیماری دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماریهای مزمن تنفسی بیماریهای غیرواگیر اصلی و چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهمترین عوامل خطر ابتلا به این بیماریها محسوب می شود. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری ها و عوامل زمینه ساز آن را به عنوان هدف اصلی برای کاهش 25 درصد مرگ و میر بیماریهای غیر واگیر در سال 2025 تعیین کرده است.

وی افزود: در ایران 18 میلیون نفر درچار کم تحرکی، 9 میلیون نفر دچارتوده بدنی بالا می باشند. که با ورزش و فعالیت های بدنی بر بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر می توان فایق آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان