بازدید 1878

سرقت طلايي با طلاي بدلي

کد خبر: ۸۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 15 August 2018

زن افغان كه با جابه‌جا كردن طلاهاي بدلي با طلاي واقعي دست به سرقت از طلافروشي‌هاي شهر ري مي‌زد با هوشياري يكي از مالباختگان بازداشت شدند.

به گزارش جوان، چندي قبل شكايت‌هاي مشابهي درباره سرقت از طلافروشي‌هاي محدوده آستان حضرت عبدالعظيم به كلانتري‌172 عبدالعظيم گزارش شد. صاحبان طلافروشي به مأموران پليس گفتند يكي از مشتريان از غفلت آنها استفاده كرده و به شيوه بدل‌اندازي از آنها سرقت كرده است، به اين معني كه يك طلاي بدلي را جاي يكي از طلاهاي واقعي گذاشته است. بررسي‌ها در اين باره جريان داشت تا اينكه چند روز قبل صاحب يك طلافروشي در يكي از پاساژ‌ها متوجه بدلي بودن يكي از انگشتري‌ها شد.

او بعد از بررسي دوربين مداربسته متوجه شد كه آخرين مشتريان كه زني افغان و دخترش بودند در غفلت او جاي انگشتري طلا را با يك انگشتري بدلي عوض كرده‌اند بنابراين مرد طلا فروش خيلي زود پليس را از ماجرا باخبر كرد. بعد از آن بود كه تصوير زن سارق تكثير شد و در اختيار طلافروشي‌هاي اطراف قرار گرفت. بررسي‌ها در اين باره جريان داشت تا اينكه يك روز بعد صاحب يكي از طلافروشي‌ها زن جوان را كه به عنوان مشتري وارد مغازه‌اش شده بود شناسايي و پليس را از ماجرا با خبر كرد.

لحظاتي بعد تيمي از مأموران كلانتري در محل حاضر شدند و متهم را بازداشت و به كلانتري منتقل كردند. زن 37‌ساله در بازجويي‌ها به 25 فقره سرقت به اين شيوه اعتراف كرد و گفت كه پنج‌فقره از سرقت‌ها را در همان پاساژ انجام داده است. وقتي مأموران در بازرسي از زن سارق 430‌هزار تومان كشف كردند او گفت كه پول را هم از يكي از زائران حرم حضرت عبدالعظيم سرقت كرده است.

او درباره شيوه سرقت خود هم گفت: من ابتدا از پشت ويترين مغازه‌ها طلاي گرانقيمتي را انتخاب مي‌كردم و از آن عكس مي‌گرفتم. بعد نمونه بدلي يا مشابه آن را تهيه مي‌كردم و همراه دخترم با لباس‌هاي شيك به همان طلافروشي بر مي‌گشتم. به بهانه خريد با طلافروش حرف مي‌زدم و در فرصتي مناسب طلاي بدلي را جاي طلاي واقعي گذاشته و سپس خارج مي‌شديم.

سرهنگ ميررضا بهرامي، رئيس كلانتري 172‌عبدالعظيم گفت: تحقيقات بيشتر از متهم در جريان است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی