بازدید 6483

ترکیه خرید آیفون و دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی را تحریم می‌کند

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در پاسخ به فشار اقتصادی واشنگتن علیه آنکارا پس از بازداشت یک کشیش ایالات متحده در ترکیه، از تحریم محصولات الکترونیکی آمریکایی خبر داده است.
کد خبر: ۸۲۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ 14 August 2018

ترکیه خرید آیفون و دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی را تحریم می‌کندرئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در پاسخ به فشار اقتصادی واشنگتن علیه آنکارا پس از بازداشت یک کشیش ایالات متحده در ترکیه، از تحریم محصولات الکترونیکی آمریکایی خبر داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اردوغان روز سه شنبه در آنکارا گفت: “حمله ای اقتصادی علیه ترکیه وجود دارد. قبلا چنین چیزهایی به صورت مخفی انجام شده بود و اکنون برای ما آشکار است. ما می توانیم به دو صورت واکنش نشان دهیم: به صورت اقتصادی و سیاسی.”

رئیس جمهور ترکیه افزود: "وزارت امور مالی و خزانه داری ما روز و شب در حال کار کردن هستند ... ما کالاهای الکترونیکی را از ایالات متحده تحریم خواهیم کرد. آنها آیفون دارند، اما از سوی دیگر سامسونگ وجود دارد. ما برند داخلی مان Venus Vestel را داریم، ما از آن استفاده خواهیم کرد."

قیمت سهام تولید کننده الکترونیک ترکیه Vestel به شدت بعد از این گفته ها افزایش یافت.

ترکیه خرید آیفون و دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی را تحریم می‌کند

شروع آخرین نزاع دیپلماتیک بین واشنگتن و آنکارا به دستگیری اندرو برانسون، کشیش آمریکایی به اتهامات تروریستی باز می گردد. برونسون به جرم ارتباط با کودتای نظامی شکست خورده در سال ۲۰۱۶ بازداشت شد. دیدار رسمی هیئت ترکیه ای از واشنگتن، هیچ راه حل آشکاری برای خروج از این بحران برای طرفین به همراه نداشت.

برانسون، یک شهروند آمریکایی که بیش از دو دهه ساکن ترکیه است، در ترکیه به اتهام تروریسم و جاسوسی دستگیر شد. او اگر در رابطه با این اتهام ها مجرم شناخته شود، با مجازات تا ۳۵ سال حبس رو به رو خواهد بود.

ایالات متحده تحریم هایی را علیه ترکیه وضع کرده است و تعرفه واردات فولاد و آلمینیوم از ترکیه را دو برابر کرده است. فشار ایالات متحده موجب به وجود آمدن یک بحران ارزی در ترکیه شده است. در روز دوشنبه لیر به پایین ترین نرخ خود در برابر دلار آمریکا رسید و هر یک دلار آمریکا ۷.۲۰ لیر معامله می شد. این در حالی است که در روز سه شنبه این ارز کمی رشد کرد و هر دلار به ۶.۶۱ لیر رسید.

همچنین مقامات آنکارا می گویند که، هواپیمایی ترکیه اعلام کرده است تبلیغ محصولات آمریکایی را در پروازهای خود متوقف خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل