بازدید 1891
۲

بازگرداندن ۷درصد کودکان فرزندخوانده از سوی والدین

کد خبر: ۸۲۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 14 August 2018

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: 7 درصد کودکانی که به فرزندخواندگی می‌روند، به دلایلی مانند بیماری به بهزیستی بازگردانده می‌شوند.

به گزارش فارس، محمد نفریه گفت: بر اساس قانون اگر کودک از مراکز نگهداری بهزیستی به فرزندخواندگی برود، امکان برگرداندن آن وجود دارد که در این میان حدود 7 درصد کودکان به بهزیستی بازگردانده می‌شوند.

وی ادامه داد: ابتلای کودکان فرزندخوانده به بیماری‌ مانند عقب ماندگی و معلولیت، ایدز، هپاتیت و غیره بیش از دلایل روحی و روانی عامل بازگرداندن آنها از سوی والدین جدید است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: همچنین دلایل مختلفی مانند پیدا شدن رد و نشانه‌ای از پدر و مادر واقعی کودک و احراز صلاحیت مجدد یا استحقاق پدر و مادر از فرزندخواندگی بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: البته چون طبق قانون این بازگرداندن وجود دارد در همان ابتدای تحویل کودک،به والدین اطلاع داده می شود.

نفریه با بیان اینکه قوانین فرزندخواندگی تسهیل شده گفت: روند فرزندخواندگی افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی در مورد شروط فرزندخواندگی گفت: از جمله شروط فرزندخواندگی این است که امکان شناخت هیچ‌یک از پدر، مادر و جد پدری آنها وجود نداشته باشد، پدر، مادر، جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی‌قهری آنها در قید حیات نبوده یا افرادی که سرپرستی آنها به موجب حکم مراجع صلاحیت‌دار به سازمان سپرده شده و تا زمان دو‌سال از تاریخ سپردن آنها به سازمان، پدر، مادر، جد پدری یا وصی منصوب از سوی ولی‌قهری برای سرپرستی آنها مراجعه نکرده باشند.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر شروط فرزندخواندگی عدم وجود صلاحیت سرپرستی از سوی پدر، مادر، جد پدری یا وصی منصوب از سوی ولی‌قهری است که به تشخیص دادگاه باید تایید شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خب اينجورى كه پدر بچه از نظر روحى روانى در مياد... چه قانونيه آخه!؟
يعني نوزادي كه چند روز پيش در زباله پيدا شد قاضي بايد نظر بدهد كه والدين او را نمي خواهند؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر