بازدید 2016

توفان در سیستان فروکش کرد

کد خبر: ۸۲۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 14 August 2018

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان گرد و خاک که از روز شنبه در منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) آغاز شده بود امروز /سه شنبه/ فروکش کرد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان به 119 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه در این مدت 9 هزار و 515 میکرو گرم بر مترمکعب یعنی 63 برابر حد مجاز گزارش شد.

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، تا اوایل هفته آینده باد شدید همراه با گرد و خاک در نقاط مستعد توفان با شدت به مراتب کمتر نسبت به روزهای گذشته در شمال استان تداوم دارد.
ملاشاهی ادامه داد: در این مدت در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان در ساعت بعد از ظهر وزش باد متوسط و افزایش موقتی غبار پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در نواحی جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به تدریج کاهش غبار و در ارتفاعات رشد ابر انتظار می رود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل