بازدید 19669

ماجرای درخواست ۵۰۰ میلیونی یک نماینده از ربیعی

کد خبر: ۸۲۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 14 August 2018

نماینده سبزوار ماجرای درخواست ۵۰۰ میلیون تومانی خود از وزیر تعاون سابق را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه استیضاح خود مطالبی را عنوان کرد که به دور از واقعیت است، اظهار داشت: در جلسه روز استیضاح بنده و برخی از نمایندگان مدارکی دال بر تخلفات آقای ربیعی به علی لاریجانی رئیس مجلس ارائه کرده بودیم.

وی با اشاره به اظهارات ربیعی در جلسه استیضاح مبنی بردرخواست 500 میلیونی برخی نمایندگان برای افراد خاص تصریح کرد: اشاره ضمنی وزیر سابق تعاون به بنده بود، البته بنده نیز درباره این اتهام آقای ربیعی مدارکی به رئیس مجلس ارائه کردم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در این زمینه توضیح داد: در شهریور سال 96 و در جریان بازدید وزیر سابق تعاون از سبزوار وی بازدیدی از دو مرکز نگهداری سالمندان داشت. در جلسه شورای اداری شهرستان برخی موسسات خیریه درخواست‌هایی داشتند و مقرر شد طی جمع‌بندی صورت گرفته حدود 500 میلیون تومان به موسسات خیریه از سوی وزارت تعاون کمک شود.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: یک‌ ماه پس از سفر آقای ربیعی به سبزوار بنده برای پیگیری مصوبات به دفتر آقای وزیر مراجعه کردم. نامه بنده این بود که 300 میلیون از قول‌هایی که داده شده بود به حساب بهزیستی سبزوار واریز شود، آقای ربیعی نیز به محسنی بندپی معاون خود دستور داد، این اقدام در 6 ماه انجام شود. البته بنده از طریق محسنی بندپی پیگیر این موضوع می‌شدم.

وی اضافه کرد: آنچه که به حساب این موسسات واریز شد از طریق بهزیستی واریز شد به این شکل بود؛ 100 میلیون تومان به حساب موسسه "نرجس‌خاتون" 95 میلیون به حساب مرکز نگهداری سالمندان "مادر"، 40 میلیون به حساب مرکز نگهداری سالمندان "پدر"، 50 میلیون به حساب موسسه خیریه "دشت بهشت" که مرکز نگهداری بیماران روحی روانی است، 10 میلیون تومان به موسسه خیریه "نازنین زهرا"، 50میلیون به حساب موسسه خیریه "عطیه"، 100 میلیون تومان هدیه به معلولینی که در دو سال اخیر مزدوج شده بودند و 50 میلیون به حساب موسسات خیریه متفرقه مانند بچه‌های آسمان، ماحصل این واریزی‌ها به 700 میلیون تومان می‌رسید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه آقای ربیعی حتی یک ریال به حساب بنده و یا فردی که از سوی بنده سفارش شده باشد واریز نکرده است، گفت: بنده مدارک و اسناد را به هیئت‌رئیسه پارلمان ارائه کردم، اگر آنها صلاح بدانند این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
با فرض صحت اظهارات جناب آقای ربیعی ، نکته سئوال برانگیز اینست که در این کشور چه خبر است که این باور در مسئولین وجود دارد که می توان با تهدید مقام دیگری ، طلب پانصد میلیون پول کرد؟
میخواستی به حساب مستقیم کی واریز می کرد؟
شما ها همه تون خوبید . مردم هستند که بد هستند.
500 میلیون به موسسات خیریه از سوی یک وزارتخانه دولتی؟؟؟؟بر اساس چه حساب و کتابی؟حتی اگه مصوبه هم داشته این مصوبات چه محل قانونی دارند؟مگر بودجه های دولتی ردیفهاش کاملا مشخص نیست؟
خُب به شما چه مربوط است موسسه تشکیل داده اند و منابع اش را خود باید تامین کنند
جناب نماینده سبزوار چقدر جمعیت داره که حالا خیره هاش فقط از وزیر کار درخواست 700 میلیون تومن می کنه!
اینطور که ایشان آمار داده اند، آقای ربیعی بنده خدا خوب به مؤسسات خیریه کمک کرده است در حالی که جزو وظایفش هم نبوده است و نماینده محترم درخواستهای خارج از وظیفه از ایشان داشته اند. 700 میلیون فقط برای سبزوار. حساب کنید اگر همه شهرها چنین درخواستی بکنند چقدر پول لازم است؟ انصافاً در حق آقای ربیعی اجحاف شد.
چه شیر تو شیری: 500 ملیون تومان خواستید، 300 تومن ذشتور ذاذه شذ، در نهایت 700 تومن پرداخت شد! آن هم به موسساتی که وظیفه وزارت نبوده ولی درخواست گارگر ذیحقوق از زیرمجموعه موظف وزارتخانه برای دریافت 3 ملیون وام درمانی بعد از کلی کش و قوس به موافقت 200 هزار تومن خرج کفن و دفن منتهی میشه که آن هم معلوم نیست واصل شد یا نه!
باز خوبه همینقدر روشن گری کردی، آقای نماینده! بشرطی که وزیر سابق چیز دیگری نگویید!
من به عنوان یک سبزواری باور کردم!!!!!!!!
آقا دست شما درد نکنه ولی اصلا به وزارت راه چه ربطی داره که به خیریه ها کمک کنه . این حیطه وظایف این وزارت نیست تازه وزارت راه کلی پیمانکار طلبکار دار که لنگخ هزار تومان هستند
پاسخ ها
مدعی العموم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
کجایی عمو؟؟؟
وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی
بررسی بشه مردم دوست دارند واقعیت رو از رسانه متوجه بشن.
آقای روزنامه نگار اگر می خواهی بهت بگن خبرنگار حرفه ایی برو دنبال این قضیه و ته ماجرا رو در آر
با دید مثبت نگاه کنید همیشه. مثلا مثل رییس جمهور که فرمودند نگویید اختلاس بگویید بدهی معوقه!
ماست مالی
زیاد فرقی نمی کند در هر صورت مردم نه از دولت راضی هستند و نه از نمایندگان.....حالا پول را هر طور گرفته و به هر طریق خرج کرده باشید جو ایجاد شده در مجلس بسیار منفی و نامطلوب بود
آقای نماینده هر کاری مجرای قانونی خودش را دارد به شما چه ارتباطی پیدا می کند که بیایی از آقای ربیعی پول بگیری ؟ لابد فردا هم در حوزه انتخابیه خودت جار میزنی که من این کار را انجام دادم ومردم عامی هم فکر میکنند این مبالغ را ازجیب خودت هزینه کردی .
فراموش نشود یکی از موارد پولشویی ها تاسیس مراکز خیریه است
چرا این مدارک را روز استیضاح نگفتی ییتا ویر سابق یا جواب دهد یا برای مردم معلوم شود که خلاف میگوید
با سلام
لطفا" این آقای نماینده محترم که قطعا" یک ریال هم از مبالغ اهدایی به حساب شخصی ایشان واریز نشده لطفا" نام و مشخصات صاحبان این موسسات خیریه را نیز اعلام فرمایند تا شک و شبهه ای باقی نماند....
چه شیک شدن
دیگه دفتر و موسسه وا میکنن میرن پشتش قایم میشن :(
اگر همه نمایندگان چنین درخواست هایی داشته باشند و انجام شود دیگر نیازی به بودجه ریزی کشور نیست ان مووسسه ها بر مبنای کمک های مردمی تشکیل شده اند نه بیت المل حالا شما هرچه می خواهی فاکتور و شاهد بیار
همین شهرام جزابری هم دروغ گفت که به کسانی چند صد میلبون تومن داده؟
مردم دیگه اعتمادی ندارند. آقای نماینده چرا تا قبل اینکه حرفی از پول نزده شده به مردم شهرتون اطلاعاتی ندادید الان که حرفی زده شده میخواین شکایت کنین!!!؟؟؟
این خیریه ها مال چه کسی است؟ ایا واقعا برای نیازمندان خرج شده ؟
تو خوبی!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر