بازدید 1751

آسمان قصرشیرین غبارآلود شد

کد خبر: ۸۲۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 13 August 2018

  ورود یک توده گرد و خاک به قصرشیرین باعث آلودگی هوا و کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز دوشنبه به میزان 6 هزار متر شد.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان مرزی هم اکنون از حد استاندارد یک هواک پاک و سالم (10 هزار متر) ، چهار هزار متر کمتر است.

امیرپرویز نجفی ، دمای کنونی شهرستان مرزی قصرشیرین را 37 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه را نیز 14 درصد ذکر کرد.

وی اظهار داشت: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، گرد و غبار به صورت نسبی تا فردا سه شنبه در جو منطقه حاکم است.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی 57 روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین 12، اردیبهشت هفت، خرداد 12 ، تیر 20 و مرداد 6 روز به ثبت رسیده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور، نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق ، در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل