بازدید 3207

تداوم سقوط لیر ترکیه، سهام آسیایی و یورو را پایین کشید

با تجدید سقوط لیر ترکیه به پایین‌ترین میزان یکساله خود، تقاضا برای سرمایه‌های امن بالا رفت و بازارهای سهام آسیا سقوط کردند.
کد خبر: ۸۲۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 13 August 2018

با تجدید سقوط لیر ترکیه به پایین‌ترین میزان یکساله خود، تقاضا برای سرمایه‌های امن بالا رفت و بازارهای سهام آسیا سقوط کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با تجدید سقوط لیر ترکیه به پایین‌ترین میزان ۱ ساله خود تقاضا برای سرمایه‌های امن، شامل دلار آمریکا، فرانک سوییس و ین ژاپن بالا رفت و بازارهای سهام آسیا سقوط کردند.

نیکی ژاپن ۱.۳ درصد سقوط کرد.

با سقوط بورس‌های منطقه به محدوده قرمز (ضرردهی)، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی -بدون سهام ژاپن- ۱.۱ درصد سقوط کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی آمریکا هم در ساعات آسیایی ۰.۳۳ درصد افت کرد، درحالی‌که سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بیش از پیش افت کرد و به ۲.۸۵ درصد رسید.

سهام شرکت‌های برتر چین ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد، درحالی‌که شاخص سهام هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد سقوط کرد.

بیشتر نوسانات امروز مربوط به بازار ارز بود که با سقوط مجدد لیر به پایین‌ترین سطح تاریخ خود و نرخ ۷.۲۴ یر در برابر هر دلار، ارزش یورو هم افت کرد.

پس از این‌که وزیر مالی ترکیه، برات البایراک، گفت که کشورش پیش‌نویس برنامه اقداماتی را آماده کرده است که نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهد و ناظر بانکی ترکیه هم اعلام کرد تبادلات سوآپ را محدود می‌کند، نرخ لیره اندکی تقویت شد.

البته هنوز تنها ظرف امروز، دلار حدود ۱۰ درصد در برابر لیر تقویت شده و به نرخ ۶.۹۹۹۳ لیره رسیده است. در همین زمان در ماه گذشته این نرخ ۴.۸۴۵۰ بود.

یورو هم تحت تاثیر سقوط لیره به پایین‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۱۷ تا کنون افت کرد و به نرخ ۱.۱۳۷۰۰ دلار رسید.

شاخص دلار اندکی در برابر ارزهای مهم جهان تقویت شد و به رقم ۹۶.۴۷۰ واحد رسید. اما نرخ برابری دلار در برابر ین اندکی افت کرد و به نرخ ۱۱۰.۴۰ ین در برابر هر دلار رسید.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل