بازدید 66515

خانم کلاهبردار را شناسایی کنید

کد خبر: ۸۲۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 13 August 2018

سارقانی که به بهانه کمک به نیازمندان، طلا و جواهرات زنان سالمند را مورد سرقت قرار می دادند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارآگاه رضا امیدی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یکی از سارقین زن سابقه دار از طایفه فیوج خبر داد که با همدستی گروه دیگری از سارقین این طایفه اقدام به سرقت طلاجات زنان پیر و سالخورده در پوشش کمک به افراد نیازمند می کرد.

سرهنگ رضا امیدی در توضیح این خبر گفت: در روز 17 اردیبهشت ماه سال جاری پرونده ای از کلانتری 128 تهران نو به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن پیرزنی به عنوان مالباخته در شکایتش عنوان کرده بود که تعداد 18 حلقه دستبند طلایش به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان، توسط سرنشیان خانم یک دستگاه خودرو 206 سفید رنگ سرقت شده است.

وی افزود: مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار داشت که در یکی از روزهای نیمه اول اردیبهشت ساعت 15 به صورت پیاده در حال تردد در خیابان اول نیروی هوایی بودم که یک دستگاه خودرو پژو 206 سفید رنگ با دو نفر سرنشین خانم به بهانه پرسیدن نشانی مسجدی مقابل من توقف کرد. سرنشینان خودرو با در آوردن مقداری پول نقد از داخل کیسه ای خودشان را افرادی خیرخواه و نیکوکار معرفی کردند و مدعی شدند که قصد کمک کردن به افراد نیازمند را دارند.

به گفته سرهنگ امیدی، این پیرزن گفته است که این دو نفر با نشان دادن یک کیسه مشکی عنوان کردند که قصد دارند تا مقداری لباس را نیز به همراه پول نقد به دست افراد نیازمند برسانند و مدعی شدند که این خیرخواهی به خاطر آن است که عروسشان به تازگی مسلمان شده است. این دو خانم به این بهانه مدعی شدند که قصد دارند تا پس از رساندن کیسه حاوی پول و لباس به افراد نیازمند، برای عروسشان طلا خریداری نمایند و به همین بهانه از من تقاضا کردند تا 18 حلقه النگوی خودم را برای رؤیت شماره های آن در آورده و تحویلشان دهم.

وی ادامه داد و گفت: در ادامه طلاها و وجوه نقد را داخل کیسه مشکی قرار داده و به من تحویل دادند اما پس از مراجعت به منزل، زمانی که به سراغ النگوهای طلای خود رفتم متوجه شدم که انتهای کیسه پلاستیکی سوراخ بوده و بجز مقداری روزنامه باطله و البسه ی کهنه، در داخل کیسه پلاستیکی چیز دیگری نیست.

متهم را شناسایی کنید

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با توجه به شیوه و شگرد سرقت که عمدتا از سوی سارقان طایفه فیوج مورد استفاده قرار می گیرد، با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار زن طایفه فیوج موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه دار این طایفه به نام «سولماز» متولد سال 1370 شدند. همچنین در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو 206 سفید رنگ به شماره انتظامی ایران 77/***ق81 شدند که در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد خودرو در اختیار «سولماز» و تعداد دیگری از سارقان طایفه فیوج قرار دارد و این افراد به صورت باندی، در سطح وسیعی با انواع خودروهای پژو 206 سفید، دنا مشکی و پراید سفید اقدام به سرقت طلا از خانم های سالمند می کنند.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بهره گیری از سوابق بدست آمده از متهم شناسایی شده «سولماز» موفق به شناسایی مخفیگاه متهمه در شهر ری شده و وی را دستگیری کردند.

سرهنگ امیدی گفت: متهمه در اعترافاتش صراحتا به سرقت طلاجات از زنان سالمند و سالخورده با همدستی یکدیگر از سارقان زن طایفه فیوج اعتراف کرد که دستگیری دیگر متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفته است.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت های متعدد طلاجات از زنان سالخورده، سوابق متهمه در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان پرونده، هماهنگی های لازم با بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهمه انجام شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمه شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی مراجعه نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱
چقدر با ارامش و با اعتماد به نفس به همراه دستبند عکس گرفته. ظاهرا تجربه موفق بسیار دارد و خوب می داند چند ماه بعد می تواند به شغل خود ادامه دهد!!!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
معلومه که باید سرشو بالا بگیره. دزدی این خانم در مقابل اختلاسات صورت گرفته چیزی نیست که ناراحت باشه و خجالت بکشه
باسلام اختلاسگران واقعی را به نمایش بگذارید . در هر صورت خدا قوت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
اونا آبرو دارن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
به هر حال نمایش اینها هم الزامی است. مسائل را قاطی نکنید
این خانم پیر زن خودش هم دست دزدها بوده
وگرنه برای دیدن شماره دستبند نیازی به درآوردن 18 دستبند نبود و یکی کفایت می کرد
پس فردا ازادش میکنن
...ازادش كنيد بره به شغل شريف و ابرومندش ادامه بده!!!
باسلام با همان شیوه در شهر تیریز هم اتفاق افتاده لطفا آگاهی محترم پیگیری کنند که آیا ارتباطی بین آنها وجود دارد یا نه؟
عجب مغز متفکری در ایران پیدا میشه
این کلاهبرداران ودزدان دراصفهان هم دست به چنین کاری زدند جندسال قبل
عکس اختلاسگران و چپاول گران و دزدان ممکلت رو هم بزارن خوبه
کاش به جای نشان دادن تصویر این زن ،حداقل اسامی کامل مفسدین اقتصادی را نشان می دادید.
کاش مفسدان اقتصادی هم مثل این خانم سولماز تصویر نامش فاش می کردند
باسلام .اخه این خانم کلاه میخواسته چکار حالا شال بود .مقنعه بودحرفی که بردارد
ای کاش مفسدین اقتصادی رو هم اینطور به نمایش میگذاشتن که نمیزارن،بالاخره اونا از مقامات هستند
باباایناروول کنید اختلاس کننده ها وکسانی که باعث بدبختی وگرفتاری مردم شدندروبگیریدونشان بدیدتابشناسیمشون
افتابه دزدکجا دزدهاواختلاس کننده های بزرگ کجا
سلام. در شیراز هم دقیقا به همین صورت از مادربزرگ بنده سرقت شد، اما سارقان دو مرد بودند با پراید سفید. ولی پلیس شیراز واسمون اقدامی نکرد.
سابقه دار یعنی سابقه کار دارن دستگاه قضا بسته به سابقه کارشون زودتر ولشون میکنه به کارشون برسن و گرنه شما سابقه کار نداشته باش یه 5 هزار تومنی بدزد اون موقع حداقل یه دوسالی میری پشت میله های زندان
احسنت تابناک. خیلی خوبه که مجرمان رو معرفی میکنید یه مقدار هم تعارف رو کنار بزارین و اون مفسدان گنده رو به جای استفاده از حروف الفبای اختصاری معرفی کنین.
عکس دزدان غارت گر اموال عمومی کجاست؟؟؟؟؟
کاش اختلاسگرا را رو بالا چوبه دار ببینیم آفتابه دزد را اعدام میکنن ولی خبری از دستگیری و مجازات دزد بیت المال نیست
جالبه برای اختلاس گران ودزدان هزارمیلیاردی از ب ز وک م استفاده میکنن ولی برای این بدبختا تصویر ومشخصات کامل #عدالت
بیچاره!! پدر ویا برادرش رئیس اداره یا وکیل مجلس یا قاضی نبوده؟؟؟!
یعنی نو این مملکت که سر هرگوشه اش را بگیری یه آقازاده با حروف الفبا معرفی میشه این بنده خدا هیچکس را نداشت....... با انتشار عکسش تمام بدبختی مملکت را گردنش بندازند؟؟؟
خدا همه را به راه راست هدایت کند!!
اینها دله دزدن. اختلاسگران واقعی تاکانادا یااسترالیا یا آمریکا اسکورت میشوند
طلاهای مادر منم اینطوری دزدیدن مشخصات طرف و پیدا کردیم یزدانی قر نام پدر فریبرز با مادرش میره دزدی
چقدر خنگ هستند این مدل مال باختگان
دزدا واختلاسگرای میایاردی رو با حروف الفبا معرفی میکنن اونوقت این آفتابه دزد رو که هرچند کارش بسیار زشته وباید به سزای عملش برسه با چهره واسم ومشخصات کامل که جای خود داره اسم طایفه طرف هم اعلام می کنن البته تقصیر خودشه در هر حال ژنش خوب نیست دیگه
خوبه نرفت کانادا اون وقت دستتون بهش نمر رسید!!
ای کاش چهره دزدای واقعی روهم نشان میدادن
کاشکی اون دزدهای از خدا بیخر را هم اینطور نشان می دادین، قانون مثل تار عنکبوته،‌فقط حشرات ریز را می گیرد، جرات نشون دادن اون گنده ها را ندارین...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی