بازدید 4318

تظاهرات در تونس علیه آزادی همجنسگرایی

کد خبر: ۸۲۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ 13 August 2018

هزاران تن از مردم تونس برای اعلام مخالفت با تصویب قوانین ضد اسلامي در اين کشور تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلويزيون فرانس 24؛ زنان و مردان تونسی ضمن برپایی تظاهرات علیه طرح هایی برای تصویب قوانین ضد اسلامی در پارلمان این کشور، آزادی همجنسگرایان را مخرب توصیف کردند.

هزاران تن از مردم تونس از سراسر کشور برای شرکت در این تظاهرات به پایتخت آمدند.

بر اساس اين گزارش، تونس شاهد تظاهرات مردم این کشور بود. طرح های زیادی برای تصویب قوانین جدید به بحث گذاشته شده اند. لغو منع قانونی همجنسگرایی یکی از این طرح هاست. هزاران تن از مردم تونس برای اعلام مخالفت با تصویب چنین قوانینی از جمله قانون برابری حق ارث بین زنان و مردان تظاهرات کردند.

گزارشگر این شبکه گفت: برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات قرآن در دست داشتند و می گفتند، مردم و مسلمانان قرآن را رها نخواهند کرد. تظاهرات کنندگان در اعتراض به کسانی که قصد دارند قوانینی بر خلاف قوانین اسلامی تصویب کنند، تجمع کرده اند.

طائب غوزی روحانی تونسی که در اين تظاهرات شرکت کرده بود در سخناني گفت: تمامی کسانی که اینجا هستند خواستار اعمال قوانین قران و سنت در زندگی روزمره شان هستند. عده ای قصد دارند این کشور را از ارزش هایش دور کنند و ما برای حفظ ارزش های اسلام، قرآن و اصول پیامبر اکرم (ص) به اینجا آمده ایم.

گزارشگر ادامه داد: طرح های مرتبط با برابری مرد و زن و آزادی (زنان) و پیشنهاد برابری حق ارث بین مرد و زن و همچنین لغو منع قانونی همجنسگرایی اصلی ترین و جنجالی ترین طرح ها قلمداد می شود. این طرح ها در کشوری که همچنان اوضاع شکننده ای دارد، مطرح شده اند.

زینب یکی از زنان شرکت کننده در اين تظاهرات گفت: این اصلاح قانون ما را دچار تفرقه می کند. زن در تونس مورد ستم قرار نمی گیرد. اما می خواهند با اصلاح قانون زنان را قدرتمندتر از مردان کنند. چنین طرح هایی مردم تونس را متحول نخواهد کرد. تصویب این قوانین نتايج معکوس خواهد داشت.

یک زن دیگر نیز گفت: من مخالف همجنسگرایی هستم. من نمی خواهم که مردان با مردان و زنان با زنان ازدواج کنند. من این آزادی را نمی خواهم. این آزادی نیست، بلکه ویرانگری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر