بازدید 3080

۳۹ کشته در انفجار انبار مهمات در ادلب سوریه

کد خبر: ۸۲۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 12 August 2018

خبرگزاری دانشجو نوشت: انفجار یک انبار مهمات در شمال استان ادلب سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه تاکنون ۳۹ کشته و ده‌ها مفقود بر جای گذاشته است.

پیش از ظهر امروز (یکشنبه) یک انبار مهمات در شهرک «سرمدا» در استان ادلب و نزدیکی مرز ترکیه منفجر شد و تا کنون ۳۹ تن در این حادثه کشته شده‌اند. در میان کشته شدگان غیر نظامیان از جمله هفت کودک نیز مشاهده شده است.
به نوشته پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، شدت انفجار به حدی بود که دو ساختمان مسکونی که مهمات در آن‌جا نگه‌داری می‌شد به طور کلی با خاک یکسان شده‌اند. علت این حادثه هنوز مشخص نیست.
«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به شبکه فرانس پرس گفته است که بیشتر کشته شدگان از خانواده گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) هستند که زا استان حمص به ادلب آمده بودند.
به گفته وی، این خانه مسکونی به یک تاجر اسلحه تعلق داشت که با جبهة النصره همکاری می‌کند. گروهکی که بخش اعظم ادلب را در اشغال خود دارد.
استان ادلب ماههاست که صحنه انفجار‌ها و ترور‌ها میان گروهک‌های تروریستی مختلف است. گروهک داعش مسئولیت برخی از این ترور‌ها را بر عهده گرفته است. اما بیشتر این حوادث به نزاع درونی میان گروهک‌ها بر می‌گردد.
این استان در دو مرحله در سال ۲۰۱۷ تا ابتدای ۲۰۱۸ شاهد درگیری میان گروهک «هیئه تحریر الشام» و «احرار الشام» بود. علاوه بر این گروهک داعش نیز به صورت هسته‌های خاموش در ماه‌های اخیر اقدام به عملیات‌های تروریستی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل