بازدید 3233
۱

عدم تخصیص ارز تحصیلی به دانشجویان کارشناسی

کد خبر: ۸۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 12 August 2018

وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های داخل به دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی می خواهند اقدام کنند ارزی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش مهر، وزارت علوم وضعیت ارز دانشجویی را تشریح و اعلام کرد: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی، در حال حاضر به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور در همه مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ارز با نرخ مصوب پرداخت می‌شود.

هر ۶ ماه مبلغ ۶ هزار دلار بابت هزینه زندگی تخصیص می‌یابد و سالانه تا سقف ۱۵ هزار دلار شهریه دانشگاهی پیش بینی شده است.

دانشجویانی که جدیدا قصد اعزام دارند (در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری) هم می‌توانند درخواست ارز تحصیلی کنند.

با توجه به ظرفیت‌های بسیار مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های داخل، به دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی می خواهند اقدام کنند ارزی تعلق نمی‌گیرد و براساس دستورالعمل بانک مرکزی تنها به دانشجویانی که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه خارج مشغول شده اند ارز پرداخت می‌شود.

از ابتدای سال‌جاری بیش از ۱۵ هزار نفر درخواست ارز کرده‌اند که به طور منظم پس از کنترل مدارک به بانک معرفی می‌شوند.

با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در داخل کشور، این وزارتخانه آمادگی بررسی تمام تقاضاهای انتقال دانشجویان از خارج به داخل را دارد و با توجه به درخواست‌های پیش بینی شده برای این کار، به درخواست‌ها در اسرع وقت پاسخ داده می‌شود.

فصل تابستان زمان مناسبی است که دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج در صورت تمایل به انتقال به داخل، درخواست‌های خود را ارسال کنند. شرایط انتقال و فرم درخواست در سامانه سازمان دانشجویان موجود است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این خبر قدیمیه .... لطفا اگر به فکر ما دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج نیستید و شرایط ما رو درک نمی کنید، حداقل نمک به زخم ما نپاشید.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر