بازدید 1891

۴۰ درصد سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند

کد خبر: ۸۲۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 12 August 2018

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروزه میانگین بیش از ۲۰۰ ورودی و خروجی سرباز داریم که ۴۰ درصد از آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

به گزارش مهر، سردار مهدی فرحی امروز در نشستی خبری در معاونت علمی در خصوص تسهیلات سربازی گفت: امروزه بحث سربازی ویژگی های خاصی دارد و توجه ویژه ای به این موضوع شده است.

فرحی اظهار داشت: امروزه میانگین بیش از ۲۰۰ ورودی و خروجی سرباز داریم که ۴۰ درصد از آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و عمدتا بین سنین ۱۸ تا ۲۸ سال را دارند.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این سربازان آینده خوب و روشنی دارند، گفت: این افراد می توانند به عنوان یک فرصت عظیم برای کشور محسوب شوند. به همین دلیل برای ارتقای بهره وری و استفاده حداکثری از آنها برنامه هایی را اتخاذ کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه رشد شرکت های دانش بنیان رو به افزایش است، یادآور شد: نخبگان هم در این شرکت ها فعالیت های خوبی دارند.

سردار فرحی گفت: در حال حاضر با بیش از ۱۵۰ مجموعه دولتی توافقاتی در خصوص سربازی تخصصی داریم که برای اولین بار این به تصویب رسیده تا از ظرفیت های نخبگان به خوبی استفاده شود.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای سربازان قرارگاه های مهارت آموزی را تشکیل داده ایم، تصریح کرد: سربازان می توانند طی مدتی دستاوردهای علمی و صنعتی خود را با مهارت های آموزشی ای که در این قرارگاه مهارت آموزی دریافت کرده اند را پیاده سازی کنند.

وی افزود: برای همه سربازان فرصتی را فراهم آورده ایم که بتوانند طی دو سال خدمت سربازی دستاوردهای کارآفرینی داشته باشند و در مبحث اشتغال، گام هایی بردارند. در این زمینه توافقاتی با وزارت علوم، وزارت کشاورزی، وزارت ورزش و فناوری اطلاعات صورت گرفته که سربازان برای پارک های علم و فناوری، آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های SME فعالیت کنند و از توانایی سربازان نخبه استفاده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر