بازدید 1991

۴۰ درصد دانشجویان ایرانی در هند پزشکی می خوانند

کد خبر: ۸۲۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 12 August 2018

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: تعداد دانشجویان ایرانی در هند ۴ هزار نفر است که ۴۰ درصد آنها در رشته های پزشکی تحصیل می کنند.

به گزارش مهر، جعفر مهراد گفت: آموزش عالی هندوستان یکی از بزرگ ترین نظام های آموزش عالی جهان است، این کشور ۳۵ میلیون دانشجو، ۸۰۰ دانشگاه و ۴۱ هزار کالج دارد.

وی افزد: دانشگاه ها در هند بر دو نوع عمومی و خصوصی فعالیت می کنند که بودجه آنها به ترتیب توسط دولت و بخش خصوصی تامین می شود.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: گرچه هند یکی از بزرگ ترین نظام های آموزش عالی جهان را دارد، اما هنوز برای توسعه از جمله موقعیت این کشور در بازار دانشجویی جهان راه درازی در پیش دارد.

مهراد با بیان اینکه هندوستان بر اهمیت جذب دانشجوی بین المللی واقف است، اظهار داشت: هندوستان به موضوع آموزش عالی به عنوان «نیروی ترم» اعتقاد دارد و از این رو طرح «تحصیل در هند» را به مورد اجرا گذاشته است.

وی گفت: این طرح زمانبر است، اما مستلزم برنامه ریزی استراتژیک و توجه دولت است که موفقیت آن را تضمین کند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز اضافه کرد: بخش آموزش در هندوستان رشد عمده ای را در سطوح مختلف تجربه می کند. در سال مالی ۲۰۱۵- ۲۰۱۶ کل بودجه آموزش در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بود که در سال مالی ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ به ۱۱۶.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

مهراد افزود: در حال حاضر آموزش عالی ۵۹.۷ درصد، آموزش ابتدایی و متوسطه ۳۱ درصد، آموزش پیش از دبستانی ۱.۶ درصد و آموزش های فنی و چند رسانه ای ۱.۶ درصد بازار را در اختیار دارند.

نرخ رشد متوسط سالانه آموزش عالی هندوستان ۱۸ درصد است

وی تاکید کرد: نرخ رشد متوسط سالانه آموزش عالی در هندوستان ۱۸ درصد است که در ۱۰ سال آینده به ۳۴.۸۷ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه های هندوستان ۴۵ هزار نفر است که تقریبا شامل یک درصد دانشجویان بین المللی است که تعریف چندانی ندارد.

مهراد خاطرنشان کرد: این دانشجویان عمدتا در حوزه هایی مانند کامپیوتر، دارو سازی، بازرگانی و مدیریت تحصیل می کنند.

وی گفت: دانشجویان خارجی در شهرهایی مانند پونه، بنگلور و حیدر آباد که اعتبار آموزشی بیشتری دارند تحصیل می کنند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز افزود: در حدود ۴۰ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در هندوستان مربوط به کشورهای آسیایی و ۱۵ درصد مربوط به کشورهای آفریقایی است.

مهراد ادامه داد: تخمین زده می شود که ۵.۵۳ میلیون دانشجوی هندی در ۸۶ کشور مختلف جهان تحصیل می کنند و آمریکا، کانادا و استرالیا دو سوم این تعداد را در دانشگاه های خود پذیرفته اند.

وی عنوان کرد: هندوستان می کوشد مانند چین، روسیه، مالزی، ژاپن و سنگاپور آموزش عالی خود را بین المللی کند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: براساس طرح «تحصیل در هند» دانشجویان خارجی می توانند در برنامه های تمام وقت و دوره های کوتاه مدت ثبت نام کنند.

تحصیل دانشجویان ۳۰ کشور جهان در دانشگاه های هندوستان

مهراد اضافه کرد: اکنون دانشجویانی از ۳۰ کشور جهان مانند نپال، ویتنام، قزاقستان، عربستان سعودی، نیجریه، تایلند، مالزی، مصر، کویت، ایران، سریلانکا، بنگلادش، بوتان و روآندا در هندوستان به تحصیل اشتغال دارند.

وی افزود: تعداد دانشجویان ایرانی در هند ۴ هزار نفر است که ۴۰ درصد آنها در رشته های پزشکی تحصیل می کنند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز اظهار داشت: براساس برنامه تحصیلی به دانشجویان خارجی بورس کامل و یا کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌شود. دانشجویانی که از آمریکا و اروپا در دانشگاه های هندوستان تحصیل می کنند جزو برنامه های مبادله دانشجو بوده و یا در دوره های کوتاه مدت هستند.

وی گفت: طرح «تحصیل در هند» ۱۵ هزار صندلی را برای دانشجویان سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در نظر گرفته است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: دولت هندوستان امیدوار است تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۰۰ هزار دانشجوی خارجی جذب کند.

مهراد گفت: تعداد ۴۰ موسسه آموزش عالی براساس رتبه بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر این کشور، این تعداد دانشجو را در خود جای خواهند داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان