بازدید 35605

فرزند استاندار و رئیس بین متخلفین کنکور

کد خبر: ۸۲۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶ 12 August 2018

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه امسال حدود ۱۷۰ داوطلب به دلیل عکس گرفتن با موبایل از کنکور محروم شدند، گفت: سازمان سنجش در تخلفات با کسی تعارف ندارد، بین متخلفان امسال فرزند رئیس آموزش و پرورش و استاندار هم بود.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تقلب در کنکور گفت: سازمان سنجش یک بانک سؤال دارد که در قرنطینه چاپخانه قرار می‌گیرد و از آن بانک سؤال به طور تصادفی سؤالات کنکور انتخاب و پلمپ می‌شود که کسی به جز داوطلب نمی‌تواند آن را باز کند.

وی افزود: حدود ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی داریم و قبل از ورود به جلسه اصلاً امکان لو رفتن سؤالات وجود ندارد، البته تخلف‌های موردی هست که با آنها برخورد می‌شود به طور مثال ممکن است فردی بتواند گوشی موبایل خود را به جلسه آورده و از سؤالات عکس بگیرد که ما با این افراد برخورد می‌کنیم و از داوطلبان نیز می‌خواهیم اگر موردی هم دیدند گزارش دهند.

خدایی گفت: امسال حدود ۱۷۰ نفر را به دلیل عکس گرفتن با موبایل از کنکور محروم کردیم.

وی افزود: پس از آزمون گفتند که کلید سؤالات لو رفته بوده در حالی که ما قبل از اتمام آزمون کلیدی نداریم زیرا طراح سؤالات هم نمی‌داند چه سؤالاتی از بانک سؤال برای آزمون انتخاب شده است و ما پس از آزمون کلید را می‌سازیم.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ما امسال اصلاً دفترچه A منتشر نکرده‌ایم اما گفتند که کلید سؤالات A لو رفته است.

وی ادامه داد: ما دستورالعمل جدی داریم که حوزه باید موبایل بچه‌ها را بگیرد و تخلفات موردی هم بررسی می‌شود اما ما قسم نخوردیم که هیچ تخلفی وجود ندارد، ممکن است به صورت موردی تخلف رخ دهد اما قسم می‌خوریم که با تخلفات برخورد کنیم.

خدایی افزود: ما در تخلفات با کسی تعارف نداریم، در آزمون امسال فرزند رئیس آموزش و پرورش، استاندار و... را محروم کرده‌ایم.

وی گفت: یکسری از سایت‌ها اعلام می‌کنند که رتبه‌ها مشکل دارد در حالی که باید بگویم آنها رتبه را براساس نمره خام فرد تخمین می‌زنند و از نظر کارشناسی این کار اصلاً امکانپذیر نیست، زیرا باید تراز و سوابق فصلی هم در رتبه لحاظ شود که آنها تراز امسال را نمی‌دانند و از تراز سال گذشته استفاده می‌کنند در حالی که تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به ارائه تسهیلات انتخاب رشته مجازی از سوی سازمان سنجش گفت: داوطلبان می‌توانند با پرداخت مبلغ شش هزار تومان از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده کنند که براساس نمره، رتبه واقعی فرد را نشان می‌دهد.

وی گفت: سال گذشته ۸۳۰۰ نفر در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ظرفیت داشتیم و امسال حدود هشت هزار نفر بود که طبق قانون مجلس ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران است و بقیه باید بین مناطق ۱، ۲ و ۳ تقسیم شود، فردی که رتبه ۱۷۰۰ دارد در منطقه یک می‌تواند شانس قبولی پایینی در پردیس‌ها داشته باشد ولی در مؤسسات انتخاب رشته به او می‌گویند ما به گونه‌ای انتخاب رشته می‌کنیم که قبول شوید و به این صورت افراد را سرکیسه می‌کنند در حالیکه با یک حساب سرانگشتی هم مشخص می‌شود که این فرد قبول نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی