بازدید 5280

رایزنی پمپئو با همتای کانادایی درباره ایران و عربستان

کد خبر: ۸۲۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶ 12 August 2018

وزرای خارجه آمریکا و کانادا در گفتگویی تلفنی پیرامون اختلافات اخیر بین عربستان و کانادا و نیز موضوع ایران به رایزنی پرداختند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با همتای کانادایی خود، پیرامون شماری از موضوعات بین المللی علی الخصوص اختلافات اخیر بین کانادا و عربستان به رایزنی پرداخت.

بنا بر بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «کریستیا فریلاند» همتای کانادایی وی در این تماس تلفنی درباره اختلاف عربستان و کانادا گفتگو کردند.

طبق این بیانیه، موضوع ایران و اوکراین نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و کانادا اعلام شده است.

گفتنی است که در پی خشم عربستان از انتقادات کانادا به وضعیت حقوق بشر در عربستان، ریاض در اقدامی فوری سفیر کانادا را از خاک خود اخراج کرد و سفیر خود را از کانادا فرا خواند.

عربستان همچنین از دانشجویان بورسیه دولتی این کشور خواسته ظرف یک ماه آینده به عربستان بازگردند و تأکید کرده است که این دانشجویان به دانشگاه های دیگری اعزام خواهند شد.

عربستان برنامه مداوای بیماران خود در کانادا را نیز متوقف کرده و پروازهای خطوط هوایی عربستان به تورنتو و برعکس را به حالت تعلیق در آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر