بازدید 2738

مفقود شدن ۹ هزار میلیارد دلار صحت ندارد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبی که هر از چندگاهی در خصوص مفقود شدن مقادیری دلار و از جمله در روزهای اخیر در خصوص 9 هزار میلیارد دلار منتشر شده، مبنا و جهت گیری درستی ندارد و صحیح نمی باشد..
کد خبر: ۸۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 11 August 2018

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبی که هر از چندگاهی در خصوص مفقود شدن مقادیری دلار و از جمله در روزهای اخیر در خصوص 9 هزار میلیارد دلار منتشر شده، مبنا و جهت گیری درستی ندارد و صحیح نمی باشد..

به گزارش ایرنا، داود محمدی روز شنبه درمراسم نکوداشت روز خبرنگار در استانداری قزوین افزود:وقتی به اصل بسیاری از این اخبار به عنوان کمیسیون اصل 90 ورود می کنیم می بینیم این اخبار یا از اساس صحت نداشته یا اعداد و ارقام اعلام شده درست نیست.

وی افزود: موضوع گم شدن 9 هزار میلیارد دلار از اساس صحت ندارد ولی شایعات زیادی در خصوص آن ایجاد شده است.

محمدی گفت: کمیسیون اصل 90 امروزه فعالتر از ادوار گذشته وظایف خود انجام می دهد و مسئولان ارشد و وزار در کمیسیون اصل 90 حضور یافته و به سوالات پاسخ می دهند.

وی افزود: برابر اصل 90 قانون اساسی اگرشکایتی از سه قوه به ما برسد می توانیم به آن وارد شده و آنها را مورد بررسی قرار دهیم اما کمیسیون اصل 90 سر خود نمی تواند بدون شکایت به مسئله وارد شود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: کمیسیون اصل 90 بعد از رسیدگی به شکایات، سه کار بیشتر نمی تواند انجام دهد یا تذکر داده یا گزارش کار را در مجلس قرائت کند و یا متخلف را به قوه قضائیه معرفی نماید.

وی با اشاره به جلسه استیضاح وزیر کار گفت: متاسفانه روز بسیار بدی را در استیضاح وزیر کار داشتیم و موجب شد اعتماد مردم به مسئولان خدشه دار شود و نباید یک اتهام را به همه مسئولان تسری داد.

وی گفت:انصاف نیست که همه مسئولان را با یک دید نگاه کرد چون بسیاری از مسئولان از صبح تا شب در حال دوندگی برای خدمت رسانی هستند و نباید با سیاه نمایی مردم را از مسئولان ناامید ساخت.

محمدی اضافه کرد: سیاه نمایی در مورد همه مسئولان ظلم به مدیران خدوم و پاک دامن است چون ممکن است در هر قشری فردی مشکلی داشته و نباید همه را با یک دید نگاه کرد.

وی گفت:طرحی را آماده کرده ایم تا هر نماینده مجلس که به دیگران اتهام نابجا وارد کرده، مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه آن در کمیسیون رسیدگی به عمکرد نمانیدگان قرائت شود.

این نمانیده مجلس افزود: نباید پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه صورت گیرد تا مردم به جایی برسند که فکر کنند مسئولان سرتاپا می خورند و اگر کسی تخلف کند به آن رسیدگی نمی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار گفت: امروز در عصر ارتباطات نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی برجسته و بی بدیل است و می توانند در ارتقاء فرهنگ عمومی بسیار موثر واقع شوند.

محمدی افزود: فرهنگ سازی به عنوان یک زیربنا می تواند در رشد و اعتلای یک جامعه موثر باشد که یکی از ارکان تحقق این مهم خبرنگاران هستند.

وی گفت: خبرنگاران بسیاری از مشکلات در زمینه مسکن، بیمه و نظیر آن را تحمل می کنند؛ اما با ایثار، فداکاری و عشق، برای اطلاع رسانی در جامعه تلاش می کنند که باید برای رفع مشکلات آنها با وزیر ارشاد جلسه ای را تشکیل داد.

محمد ادامه داد: رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است و نقش آیینه را داشته و باید کاستی ها و ضعف ها را در بخش های مختلف اقتصادی،اجتماعی و سیاسی با راهکارهای دلسوزانه مطرح کنند.

وی ادامه داد: کشور در عرصه های دیگر مانند علم و فناوری وتوسعه و عمران وآبادانی پیشرفت داشته و در این 40 سال برخی از زمینه ها 700 برابر رشد داشته ایم که باید توسط رسانه ها بازگو شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار