بازدید 3488

چین خرید نفت از ایران را به ضرر هیچ کشوری نمی‌داند

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که شرکت هایی که با ایران تجارت می کنند از تجارت با ایالات متحده منع خواهند شد، وزارت امور خارجه کشور چین گفت: پیوندهای تجاری و انرژی چین با ایران به منافع دیگر کشور آسیب نمی رساند.
کد خبر: ۸۲۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 11 August 2018

چین خرید نفت از ایران را به ضرر هیچ کشوری نمی‌داندپس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که شرکت هایی که با ایران تجارت می کنند از تجارت با ایالات متحده منع خواهند شد، وزارت امور خارجه کشور چین گفت: پیوندهای تجاری و انرژی چین با ایران به منافع دیگر کشور آسیب نمی رساند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، چین قبلا از روابط تجاری خود با ایران به عنوان روابطی باز و شفاف دفاع کرده بود. تحریم های ایالات متحده علیه ایران علی رغم خواست متحدان واشنگتن به اجرا گذاشته شده است.

در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، وزارت خارجه چین مخالفت خود با تحریم های یک جانبه و "خارج از حوزه قضایی" آمریکا را تکرار کرد.

این وزارتخانه گفت: "برای مدت زمان طولانی، چین و ایران همکاری بازرگانی باز، شفاف و عادی در زمینه های کسب و کار، تجارت و انرژی داشته اند که منطقی، عادلانه و قانونی است."

این وزارتخانه افزود: "این امر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و یا تعهد چین به وظایف بین المللی اش را نقض نمی کند و به منافع هیچ کشور دیگری آسیب نمی رساند و باید مورد احترام و محافظت قرار گیرد."

در این بیانیه گفته شده: استفاده از تحریم ها به کوچکترین بهانه ای و یا با تهدید هرکس مشکل حل نخواهد شد.

وزارت خارجه چین افزود: "تنها گفتگو و مذاکرات مسیر درستی برای حل مسئله است."

چین خرید نفت از ایران را به ضرر هیچ کشوری نمی‌داند

چین، به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران، حدود 650،000 بشکه در روز نفت خام یا 7 درصد کل واردات نفت خام چین را از ایران خریداری می کند. با در نظر گرفتن نرخ های کنونی در بازار، واردات نفت چین از ایران حدود 15 میلیارد دلار در سال است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل