بازدید 3465

ظریف: در کنار همسایگانمان خواهیم ایستاد

کد خبر: ۸۲۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 11 August 2018

«محمد جواد ظریف »وزیر امور خارجه در واکنش به تحریمهای آمریکا علیه ترکیه گفت: ما در گذشته در کنار همسایگان مان ایستادیم و اکنون نیز چنین خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف گفت:' خوشحالی ترامپ از تحمیل سختی اقتصادی بر ترکیه به عنوان متحدش در ناتو، شرم آور است.


رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آمریکا باید اعتیادش به تحریم و زورگویی را معالجه کند و یا دنیا فراتر از ابراز محکومیت شفاهی در اقدامی متحد آنها را مجبور به ترک اعتیاد خواهند کرد.ما در گذشته در کنار همسایگانمان ایستادیم و اکنون نیز همانگونه عمل خواهیم کرد.


به گزارش ایرنا ، در پی رد درخواست واشنگتن از سوی ترکیه درخصوص آزاد کردن آندرو برنسون کشیش آمریکایی آزاد شده در این کشور دولت آمریکا وزیر کشور و وزیر دادگستری ترکیه را تحریم کرد.


به گفته سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید سلیمان سویلو، وزیر کشور و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه از این رو تحریم شده‌اند که در جریان دستگیری و حبس این کشیش آمریکایی نقش مهمی داشته‌اند.


از سوی دیگر، در پی تصمیم رییس جمهور آمریکا برای افزایش دو برابری تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه ارزش لیر در برابر دلار 20 درصد کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل