بازدید 8817

واکنش چین به تهدید ترامپ درباره ایران

وزارت خارجه چین در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد روابط تجاری و انرژی چین با ایران به منافع هیچ کشور دیگری لطمه نمی‌زند.
کد خبر: ۸۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 11 August 2018

وزارت خارجه چین در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد روابط تجاری و انرژی چین با ایران به منافع هیچ کشور دیگری لطمه نمی‌زند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چین در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، پیش از این نیز از روابط تجاری خود با ایران به عنوان روابط روشن و شفاف دفاع کرده بود.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که در ساعات پایانی روز جمعه منتشر شد، موضع خود در مخالفت با تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را تکرار کرد و گفت: چین و ایران برای مدتی طولانی همکاری تجاری عادی و شفافی در زمینه‌های بازرگانی، کسب و کار و انرژی داشته‌اند که منطقی، منصفانه و قانونی است. این روابط ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد یا تعهدات بین المللی چین نبوده و به منافع سایر کشورها لطمه نمی‌زند و باید محترم شمرده شود.

در این بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: استفاده از تحریم‌ها به هر بهانه کوچکی یا تهدید کردن هر کسی، مشکل را حل نخواهد کرد. تنها گفت و گو و مذاکره راه درست برای حل مسائل است.

چین که بزرگترین مشتری نفتی ایران است، حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری می‌کند که معادل ۷ درصد از مجموع واردات این کشور است. ارزش واردات چین از ایران با قیمت فعلی بازار، ۱۵ میلیارد دلار در سال است.

شرکت‌های انرژی دولتی CNPC و سینوپک چین میلیاردها دلار در میادین نفتی بزرگ ایران مانند یادآوران و آزادگان شمالی سرمایه‌گذاری کرده و نفت به چین فرستاده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، حق فعالیت در آمریکا را نخواهند داشت.

کشورهای اروپایی در تلاش برای حفظ برجام، تلاش کرده‌اند تاثیر تحریم‌های آمریکا را کمتر کنند و از شرکت‌های اروپایی خواسته‌اند همکاری با ایران را قطع نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان