بازدید 3483

هر ساعت ۷ نفر در برزیل به قتل می‌رسند

کد خبر: ۸۲۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 11 August 2018

میزان قتل در برزیل به حدنصاب جدید حدود 64،000 نفر در سال رسیده است. بر اساس آماری که روز پنج شنبه منتشر شد، برزیل در سال 2017،شاهد وقوع 63،880 فقره قتل یعنی چیزی بیش از هفت قتل در هر ساعت است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگر چه تقریبا تمام قربانیان مرد بودند اما گزارش سالانه انجمن غیرانتفاعی برزیل برای امنیت عمومی نیز از افزایش شش درصدی قتل زنان حکایت دارد. 1313 زن به علت اینکه زن بوده اند به قتل رسیده اند. 60،018 مورد تجاوز به زنان گزارش شده است که نسبت به سال 2016 بیش از هشت درصد بیشتر بود.

مایسا کاروال از یک نهاد مدافع حقوق زنان هم گفت: ما وقتی می بینیم که یک مهاجم راه را بر یک زن بسته و او را به قتل رسانده است شوکه می شویم.این بسیار هراس انگیز است. تصاویر ما را شوکه می کند اما متاسفانه هنوز این وقایع به طور معمول در برزیل روی می دهد.

وی افزود:"فرهنگ سرمایه داری و نژادپرستانه ما خشونت های مردان ضد زنان را مجاز می داند و این امر در تاریخ اجتماعی برزیل تأیید شده است. این موضوع از تجاوز به زنان سیاه پوست آغاز شده و در حال حاضر شاهد خشونت ضد تمامی زنان هستیم".

خانم دیگری به نام الیزابت هم گفت: "در برزیل یک قانون در مورد حفاظت از زنان وجود دارد اما موثر نیست زیرا شما به نزد پلیس می روید، پرونده ای را مطرح می کنید و در نهایت مردی که از او شکایت کرده اید به مجازات جرمش نمی رسد. این قانون موثر نیست زیرا مردم معمولا به آن احترام نمی گذارند. "

برونا یک زن دیگر هم گفت: من از شوهر پیشین خودم که تلاش کرد که مرا بزند شکایت کردم.این تنها کاری است که یک زن باید و می تواند انجام دهد.

خشونت علیه زنان در طول چند روز گذشته و پس از انتشار گسترده فیلم های دوربین های امنیتی از ضرب و شتم شدید یک زن توسط شوهرش در جنوب برزیل و چند دقیقه قبل از اینکه وی را از پنجره بیرون پرتاب کند، بازتاب گسترده ای داشته است.این زن پس از پرتاب از پنجره خانه اش به بیرون جان خود را از دست داد. موضوع گسترده تر قتل ها، به ویژه در شمال برزیل، موجب خشم مقامات شده است، انتظار می رود که در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری که به تازگی آغاز شده است، این موضوع نقش قابل توجهی را در تبلیغات نامزدها ایفا کند.

بر اساس یک تحقیق سالانه معتبر که تنها شامل آمار و ارقام سال 2017 می شود، در هر روز در برزیل به طور متوسط 175 کشته شده اند که 2.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. میانگین مرگ و میر ناشی از قتل از 30.8 نفر برای هر 100000 نفر در ایالت ریو گراند دونورته به 68 نفر در هر صد هزار نفر رسیده است، در حالی که در شهر سائوپائولو، با وجود اینکه بزرگترین شهر آمریکای لاتین این میزان با کاهشی قابل توجه به 10.7 در هر صدهزار نفر رسیده است.در این گزارش آمده است که 729،463 نفر در زندان ها محبوس شده اند که فقط برای 367،217 نفر از آنها فضای مطلوب وجود دارد.

این مطالعه می گوید، پلیس هنگام ماموریت خود در سال 2017 در حدود 5144 نفر را کشته است که این مقدار 20 درصد افزایش را نشان می دهد، در حالی که در این مدت 367 افسر کشته شده اند که تقریبا این میزان 5 درصد کاهش را نشان می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل