بازدید 31050
مرور روزنامه‌های شنبه بیستم مردادماه؛

چگونه احمدی‌نژاد استخوان در گلوی سیاست شد؟ /نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار/وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد

سرنوشت ۹ میلیارد دلار دولتی، جزئیات توزیع کالا‌های اساسی، پس لرزه‌های کم جان یک استیضاح، دو هزار تومن رشوه برای هر دلار دولتی، جین پوشی از افخمی تا جهرمی، تلنگر عراقی‌ها به دیپلماسی ایرانی، آغاز خروج نهاد‌های نظامی از اقتصاد کشور، جنایت جنگی سعودی؛ قتل عام ۴۷ کودک یمنی، رواج طلاق صوری برای دریافت مستمری، بازگشت حباب لعنتی!، ماهیگیری احمدی نژاد از آب گل آلود فساد و تقابل آمریکا و اروپای مصمم، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۲۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ 11 August 2018

سرنوشت ۹ میلیارد دلار دولتی، جزئیات توزیع کالا‌های اساسی، پس لرزه‌های کم جان یک استیضاح، دو هزار تومن رشوه برای هر دلار دولتی، جین پوشی از افخمی تا جهرمی، تلنگر عراقی‌ها به دیپلماسی ایرانی، آغاز خروج نهاد‌های نظامی از اقتصاد کشور، جنایت جنگی سعودی؛ قتل عام ۴۷ کودک یمنی، رواج طلاق صوری برای دریافت مستمری، بازگشت حباب لعنتی!، ماهیگیری احمدی نژاد از آب گل آلود فساد و تقابل آمریکا و اروپای مصمم، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه بیستم مردادماه در حالی بر پیشخوان مطبوعات کشور قرار گرفتند که سرنوشت ۹ میلیارد دلار دولتی، فرصت طلبی احمدی نژاد از شرایط کشور، کودک کشی سعودی و سقوط ارزش پول ترکیه و اظهارات اردوغان درباره تحریم‌های آمریکا از مواردی است که در صفحات نخست بیشتر روزنامه‌ها برجسته شده است.

روزنامه اعتماد که تصویری از یک مدرسه بمباران شده در یمن توسط رژیم سعودی را در صفحه نخست خود گنجانده تیتر قصاب کودکان را برای آن انتخاب کرده و خبر از متهم شدن عربستان سعودی را به جنایت جنگی توسط سازمان ملل داده است. این روزنامه در یادداشتی از نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار نوشته است.

روزنامه رسالت عنوان ایران و آمریکا راهبردی برای مذاکره ندارند را از گفته‌های رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان تیتر برگزیده است. این روزنامه پاسخ رهبر انقلاب درباره برخی از نگرانی‌های دوستداران انقلاب با عنوان این را به همه بگویید؛ هیچ کس غلطی نمی‌تواند بکند را در مرکز صفحه اول خود چاپ کرده است.

روزنامه ایران تیتر یک امروز خود را زیست محیطی انتخاب کرد و عنوان آژیر قرمز کلانتری را در کنار تصویر رئیس سازمان محیط زیست کشور در صفحه نخست برجسته کرد؛ گزارشی که طی آن گفته شده است: آب، خاک و هوا در معرض آلودگی است - فرسایش خاک سالانه ۱۲ تن در هر هکتار است - دشمن کشور، اقدامات بدون کارشناسی است - در بحران آب قرار گرفته‌ایم، نباید مسائل را امنیتی کرد - برای حل مشکل باید تمام اطلاعات را به مردم بدهیم - باید مصرف آب را ۴۰ تا ۵۰ میلیارد مترمکعب کاهش دهیم - ۸۰ درصد صنایع گاز و نفت باید به خاطر آلودگی تعطیل شوند.

روزنامه ابتکار که چند روز است شکل صفحه نخست خود را کمی تغییر داده است، عنوان پس لرزه‌های کم جان یک استیضاح را از گزارشی با همین موضوع در رابطه با استیضاح وزیرکار در صفحه نخست قرار داده است. این روزنامه در گزارشی دیگر و در کنار تصاویر ترامپ و روحانی عنوان منتظر دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک نباشید را از قول تخت روانچی گنجانده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های امروز روزنامه‌ها را مرور می‌کنیم؛

چگونه احمدی نژاد استخوان در گلوی سیاست شد؟

روزنامه ایران در ستون اول دفتر امروز خود ضمن اشاره به فایل ویدیویی دو روز گذشته رئیس جمهور سابق درباره کناره گیری روحانی از ریاست جمهوری نوشت: هر که آخرین فیلم کوتاه سخنان رئیس جمهوری دوران ۸۴ تا ۹۲ را دیده باشد جز اظهار تعجب و تأسف نمی‌تواند واکنش دیگری از خود نشان دهد. مسأله این نیست که آیا افراد جامعه حق اظهار نظر دارند یا خیر؟ به طور قطع همه حق اظهار نظر دارند و حتی می‌توانند خواستار عزل یا استعفای هر مقام حکومتی شوند. اگر جامعه ما همواره از چنین آزادی برخوردار بود، به‌طور قطع وضع امروزمان بسیار بهتر از این می‌بود که هست. اگر وضع امروز را بر آن دوران ترجیح می‌دهیم، یک دلیل آن این است که امروز هر کس می‌تواند خواهان استعفا یا کنار رفتن دولت شود بدون اینکه، چون گذشته، دغدغه ساقط شدن از زندگی را داشته باشد. اگر این آزادی در آن دوران وجود داشت، به‌طور قطع کار به جایی نمی‌رسید که امروز هستیم. آن روز هرکس که کوچکتر از گل به وی می‌گفت: از هست و نیست ساقط می‌شد و چه بسیار فرهیختگانی که به همین علت زبان در کام کشیدند و صبر پیشه کردند تا بلکه این وضع بگذرد، که خوشبختانه گذشت. هر چند با زیان فراوان به کشور و ملت.

چگونه احمدی‌نژاد استخوان در گلوی سیاست شد؟ /نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار/وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد
پرسشی که اکنون پیش روی هر شهروند متعهدی به ایران و سرنوشت ایران وجود دارد این است که چرا برخی افراد که در بالاترین سطوح قدرت بودند و دوران آنان سراسر تخلف از قانون بود؛ اکنون که از آن جایگاه افتاده‌اند، چنین در نقش انتقادی و مخالف‌خوانی عمل می‌کنند که اپوزیسیون برانداز نیز انگشت حیرت به دهان می‌گیرد! ‍ در یک کلام می‌توان گفت که بی‌توجهی به قانون و حاکمیت، ریشه همه این مفاسد است. احمدی‌نژاد در دوران دولت خود تعداد زیادی تخلفات قانونی داشته است، حتی اگر یک مورد آن‌ها را به دادگاه می‌کشید او زودتر از دوستانش باید در اوین اتراق می‌کرد. ولی باعث تأسف است که تخلفات حقوقی و قانونی او نه تنها رسیدگی نشد، بلکه بار‌ها از سوی مسئولان محترم قضایی اعلام شد که به وقت مناسب رسیدگی خواهد شد. اتفاقاً او نیز برای گریز از این رسیدگی فرار به جلو کرده است و تیغ تیز حمله خود را متوجه جا‌هایی می‌کند که مشروعیت رسیدگی‌های قضایی علیه خود را زایل کند. دستگاه قضایی نمی‌توانست رسیدگی به پرونده‌های وی را به تأخیر اندازد. همچنان که اگر رسیدگی به پرونده معاون اول او را زودتر و بموقع انجام می‌دادند، احتمال زیاد او هیچ‌گاه به‌جایگاه معاون اولی نمی‌رسید و این همه خسارت سیاسی به بار نمی‌آمد.


رسیدگی به این پرونده‌ها نیز باید مبتنی بر اصول حقوقی باشد. یار غار احمدی‌نژاد که یک رقم تخلف او برداشت ۱۶ میلیارد برای دانشگاه اختصاصی خودشان است که نه ثبت رسمی شده و نه حتی جایی دارد و نه دانشجویی و باید برای ارتکاب چنین جرمی مجازات شود، امروز طلبکار تمام‌عیار شده است و به جای پاسخ دادن درباره تخلفات و جرایم خودشان در مقام بازپرس قرار گرفته‌اند. اگر آن روزی که برای رسیدگی به صلاحیت جسمی و روانی ریاست‌جمهوری که برخی افراد معتقد به تست روانشناسی و روانپزشکی نامزد ریاست جمهوری بودند، شورای نگهبان جدیت به‌خرج می‌داد و فردی را که از این نظر مشکوک می‌نمود برای سنجش سلامت روح و روان نزد پزشکان معتبر می‌فرستاد، در این صورت امروز شاهد آن نبودیم که متولیان دوران فراموش نشدنی ۸۴ تا ۹۲ مدعی اصلاح امور شوند. او حتی نیاز به مراجعه به روانشناسی و روانپزشکی نیز نداشت، کافی بود جملات و اظهارات او تحلیل شود تا ماجرا روشن گردد. کسانی که به سهولت به مراجع تقلید دروغ گفتند و حتی زحمت تکذیب را هم نکشیدند، امروز پرچمدار مبارزه با بی‌عدالتی شده‌اند؟! آنان که ۸۰۰ میلیارد درآمد نفتی را نابود کردند و حتی برای خاطر خدا تعداد شاغلان را اندکی نیز اضافه نکردند، در حالی که حداقل ۵ میلیون شغل باید ایجاد می‌کردند، امروز باید پشت میز محاکمه و در حال پاسخگویی باشند، نه، دیروز باید در این جایگاه می‌بودند و امروز هزینه‌های نابخردی و سوءمدیریت و فساد خود را بپردازند.

نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار

محمد‍‌علی دستمالی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان دلار در ایران دلار در ترکیه نگرش ملی ایرانی‌ها ترکیه ای‌ها را بررسی کرد و در بخشی از آن نوشت: با آنکه در یک سال اخیر ارزش دلار امریکا در ترکیه همواره بیشتر و بیشتر شده، اما مردم ترکیه برای خرید دلار در صف نایستادند و ثروت خود را به طلا و سکه جمهوری و دلار و ارز‌های دیگر تبدیل نکردند. اگر هم چنین چیزی بود، دست‌کم حرص و شتاب و آمار و ارقام آن، مطلقا اندازه ما نبود. چرا؟ کجای کار می‌لنگد؟ آیا مساله فقط به ثبات اقتصادی ترکیه، درآمد ٣٠میلیارد دلاری از توریسم، درآمد کلان از تجارت و آزادی‌های نسبی فردی و اجتماعی و سیاسی و رسانه‌ای ربط دارد؟ در پاسخ باید گفت: خیر. همه این‌ها نقش دارد. اما فقط این‌ها نیست. عامل دیگری نیز هست. یک عامل مهم به نام عِرق ملی و علاقه به رشد و شکوفایی اقتصاد ملی کشور و نشان دادن واکنش منفی به رفتار دونالد ترامپ و دولت امریکا.
چگونه احمدی‌نژاد استخوان در گلوی سیاست شد؟ /نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار/وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد
آن دسته از شهروندان ترکیه که برای نشان دادن خشم خود نسبت به تهدید و تحریم‌های بیان شده از سوی امریکا در برابر دوربین رسانه‌ها، دلار آتش زدند، یک اقلیت کم‌شمار، مرفه بی‌درد و تافته جدابافته نیستند و اتفاقا در جامعه ترکیه، نگرش ضدامریکایی، بی‌مشتری نیست، اما تفاوت اینجاست که در چنین مقطع تاریخی و سیاسی حساسی، آن شهروند ترکیه‌ای، در حمایت از اقتصاد ملی و دولت خود، کاری به پرچم امریکا ندارد، اما دلار آتش می‌زند و اوج خشم خود را به این شکل، نشان می‌دهد. اما در کشور ما، در کنار آن دسته و گروه قابل توجه و پرشماری که نگرش ملی و دلسوزی ملی دارند، شهروندان دیگری نیز هستند که از چنین فرصتی استفاده می‌کنند تا نه تنها ریالی از مال و دارایی آن‌ها کاسته نشود، بلکه اگر دست دهد، سرمایه و ثروت جدیدی پیدا کنند. هموطنی که موجر است در گام اول، فی‌الفور مبلغ رهن و اجاره را بالا می‌برد، آن یکی که سرمایه و پس‌اندازی در بانک دارد، خانواده و افراد فامیل را مامور می‌کند تا فورا برایش دلار و سکه بخرند، دیگری چند کیسه برنج و چند حلب روغن به خانه می‌آورد و... الخ. روراست باشیم و تعارف نکنیم. چنین رفتار‌های فرصت‌طلبانه‌ای در جامعه ما و در شهروندان ما به وفور دیده می‌شود و چنین چیزی قطعا به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند.


آن شهروند نازنینی که حساب و کتاب می‌کند که مثلا با یک سفر فرمالیته خارجی، از محل تبدیل ارز مسافرتی به ارز قاچاق، چند میلیون به دست می‌آورد، دلسوزی ملی ندارد و چیزی به نام منافع ملی و سود همگانی برایش مهم نیست. اما آیا همه تقصیر را باید بر گردن همین بخش فرصت‌طلب جامعه انداخت؟ هزار البته خیر. در این کشور، میلیون‌ها ایرانی دلسوز و قانع و وطن‌پرست هم داریم که اهل سوءاستفاده و احتکار و مال‌اندوزی دیوانه‌وار نیستند. اما آیا دولت، مسوولان و تیم اقتصادی ما هم، مانند ترکیه‌ای‌ها عمل می‌کنند؟ آیا روحانی هم حاضر است هر روز در میدانی و خیابانی و هر بار به بهانه‌ای با مردم صحبت کند و وقایع را با آن‌ها در میان بگذارد و مشاورین اقتصادی جوان، دانشمند و توانمند را جذب کند و از حمایت بخش خصوصی هم برخوردار شود؟ آیا سیستم رسانه‌ای ما هم مانند شبکه گسترده روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون‌های بخش خصوصی ترکیه، می‌توانند آرامش و اعتماد مردم را حفظ کنند؟ خیر. متاسفانه خیر. در همین کشور نازنین ما ایران، گذشته از افراد و شهروندان عادی، ده‌ها شرکت دولتی و بانک و نهاد‌ها و موسسات دیگر نیز داشتیم و داریم که با پیش‌خرید ده‌ها هزار سکه بهار آزادی و احتمالا اندوختن دلار و یورو، بر این آتش بنزین ریختند و در همین حال، در بحث واردات خودرو و استفاده از ارز دولتی برای واردات کالا‌های اساسی، صد‌ها فرد، شرکت و نهاد، به اقتصاد این کشور و به جامعه و مردم ما آسیب زدند تا از این نمد، کلاه گرم و نرمی بر سر نهند. پس پیش از هر چیز این ساختار مدیریتی، باید خود را ترمیم کند و بیش از این، هواپیمای عظیم این کشور را به سیستم اتو پایلوت، قضا و قدر و آزمون و خطا نسپارد.

وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد

مصطفی داننده طی یادداشتی که روزنامه آرمان امروز با عنوان وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد چاپ کرده و نوشته است: در جریان جلسه استیضاح ربیعی شاهد بگم‌بگم‌های مختلف از سوی نمایندگان و البته وزیر حالا سابق کار بودیم. حرف‌هایی زده شد که نمی‌شود از آن به سادگی گذشت. یکی از نمایندگان از پیشنهاد ۵۰۰ میلیونی برای مطرح نشدن مشکلات بهزیستی حرف زد و دیگری از به‌توپ بستن مجلس توسط خود نمایندگان. یکی دیگر از نمایندگان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: پسر آقای وزیر با پسر معاونش در دبی شرکت زده‌اند. در مجلس گفته شد دختر یکی از نمایندگان مشهور مجلس، مسئول فاینانس پتروشیمی با مدرک لیسانس است. آن نماینده مشهور هم فریاد زد که دختر من فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف دارد که قبل از آنکه آقایان سر کار آیند در پتروشیمی کار می‌کرد. این آقایان بگویند بچه‌های آن‌ها و دارودسته‌شان در این سیستم بیشتر درگیر هستند یا بچه‌های من؟ این حرف‌ها را که می‌زنند چه معنایی دارد؟ وزیر هم وقتی پشت تریبون قرار گرفت از فشار نمایندگان گفت: «رئیس بهزیستی سبزوار یک زن برجسته است، اما به من فشار می‌آورند که یا این فرد را بردار یا اینکه تو را استیضاح می‌کنیم. در اتاق من می‌گویند سالی ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون تومان به حساب فرد موردنظر آن‌ها واریز شود.» این حرف‌ها را هم مردم شنیدند هم کسانی که مسئول رسیدگی به رفتار نمایندگان و اعضای دولت هستند.
چگونه احمدی‌نژاد استخوان در گلوی سیاست شد؟ /نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار/وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد
این سخنرانی‌ها نشان داد در رابطه مجلس و دولت اتفاقات عجیبی در حال افتادن است. تمام این حرف‌ها نشان داد در رفتار برخی از آقایان فساد و زدوبند وجود دارد. حالا نهاد‌هایی که وظیفه رسیدگی به این رفتار را دارند باید وارد عمل شوند تا مشخص شود چقدر از حرف‌های روز استیضاح راست بوده است. مردم این حرف‌ها را می‌شنوند و می‌گویند فساد کشور را گرفته است و خود نمایندگان با حرف‌های خود بر این موضوع صحه گذاشتند. به خدا بازداشت یک وزیر، یک نماینده مجلس و هر مقام دیگری به جرم فساد اشکالی ندارد. اتفاقا این رفتار با استقبال گسترده مردم رو‌به‌رو و زمینه‌ساز اعتماد بیشتر به نظام خواهد شد. هرچه زودتر باید مشخص شود که حرف‌های زده شده در مجلس اتهام بوده است یا جرم. اگر جرمی اتفاق افتاده است باید سریع و صریح با آن برخورد شود. ممکن است خیلی از این حرف‌های زده شده درست نباشند و برای رسیدن به مقاصد سیاسی مطرح شده باشد. روشن شدن ابعاد این ماجرا می‌تواند برای بسیاری هم حکم رفع ابهام و اتهام را داشته باشد. استیضاح علی ربیعی از جهاتی یادآور محاکمه عبدا... نوری در سال ۷۸ بود. آنجا که وزیر کشور دولت اصلاحات که چند حکم از امام داشت خطاب به رئیس دادگاه گفت: اگر آنچه می‌گویید راست باشد وای بر ما و اگر راست نباشد باز وای بر ما. چون اگر راست باشد مردم می‌گویند روحانی مورد تایید امام، هاشمی و رئیس دولت اصلاحات اینگونه است، دیگران چگونه هستند؟ و اگر راست نباشد باز مردم می‌گویند اگر با روحانی تایید امام، اینگونه رفتار شود با دیگران چگونه رفتار می‌شود؟ در هر صورت وای بر ما! حالا حکایت استیضاح علی ربیعی است. چون اگر اتهامات نمایندگان به او راست باشد وای بر ما و اگر راست نباشد باز وای بر ما. در حالت اول دولت باید تکلیف شرکت‌های شستا را روشن کند و وزارت کار را به همان وزارت روابط کار برگرداند، نه یک تشکیلات اقتصادی عظیم که پتروشیمی، کشتی، بیمه، کفش ملی و... در اختیار دارد. اگر راست نباشد شورای نگهبان کمتر سختگیری کند و بگذارد نمایندگان کلان‌نگر‌تر و احزاب رقابت کنند نه افرادی که تنها به فکر روابط و منافع هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۹۲
وقتی نماینده مجلست و یا وزیر و... مشکل دارند باید حق هم به مردم داد تا یک ریال دارند انرا به دلار تبدیک کنند مگر نه انرا هم همین ها میخورندش
در جواب روزنامه اعتماد باید گفت : نه خیر ... تفات ایرانی ها و ترکیه ای ها اینه که اونا به مسئولانشون اعتماااااااااد دارن و شما حتی نمیتونید کاری بکنید که اعتماد از کنارتون رد بشه که البته اسمشو رو خودتون گذاشتید
فرق اردوغان با روحانی این است که اردوغان با مردمش روراست است و واقعیت ها را پنهان نمی کند . در ایران نه روحانی راستش را می گوید و نه مثل ترکیه قدرت در دست اوست . در ایران هر نهادی یک دولت است و بدون توجه به مصالح جامعه هر کاری دلش بخواهد می کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
شب روحانی تو مصاحبه می گوید می خواهیم با همسایگان از جمله عربستان روابط حسنه داشته باشیم فردا صبح دیگران میگن ما به حوثی ها گفتیم موشک بزنید به نفتکشهای عربستان
من إز احمدي نژاد متنفرم چون هيچ وقت ادبيات كوچه بازاري او در مجامع و حيف و ميل درآمد نفتي در دوران آن را فراموش نخواهم كرد ولي ، ايشان يك حرف راست زد و اون اين هست كه اعتماد مردم به صفر رسيده و به اين خاطر هست كه براي دلار دست و پا مي زنند بر خلاف تركيه يا كره جنوبي . تو كشوري كه مسئولين گوش به خواست مردم مبني بر عدم هدر دادن پول مردم تو كشورهاي منطقه نمي دهند يا هر روز يك خبر از هزاران خبري مبني بر اختلاس و چپاول از طرف حضرات درز مي كنه نبايد انتظار حمايت مردم از حكومت داشته باشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
دیروز پس از 15 سال از یکی از مناطق روستایی استان آذربایجان شرقی در شهرستان کلیبر دیدن می کردم و روستاهایی که قبلا در فلاکت و بدبختی زندگی میکردند و بعضا محل زندگی انسانها در کنار حیوانات بود به لطف کارهای زیر بنایی احمدی نژاد تمام ساختمانهای مسکونی به روز و تازه ساز شده اند راههای اسفالت روستایی تا دور ترین نقاط کشیده شده اند مدارس بسیار شیک و مراکز بهداشت در اکثر روستاها ایجاد شده است و تحول اساسی در زندگی مردمبوجود آمده است . لذا ضمن رد حرفهای شما در اینکه احمدی نژاد پول نفت را حیف و میل کرد میگویم که احمدی نژاد به یکی از شعارهای انقلاب که آوردن پول نفت سر سفره مردم است به خوبی عمل کرد و موجب شد حلاوت پول نفت در دهان روستایی ها مزه کند . به این جهت فارغ از دنیای سیاست من نه تنها از احمدی نژاد نفرت ندارم بلکه ایشان را فردی مومن ، پرکار و ضد اشرافیت میدانم و بی صبرانه منتظرم دوباره اثرات ایشان را در کشور خصوصا مناطق محروم شاهد باشم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
خناسانی که این هم دروغ توی گوش مردم علیه احمدی نژاد کردند خود می دانند که تنها امیر کبیر ایران او بود چون الان درآمد ایران برابر 8 سال درآمد نفت است و امقال شما نباید هم بفهمید چون دوست دارید در توهم زندگی کنید و الان بودجه کشور زیر 30 میلیارد دلار است عال آنکه بودجه سال 1390 مقدار 330 میلیارد دلار . آدمهای متوهم حالا فهمیدید چقدر سر کار هستید امریکا و انگلیس و اسرائیل و غیره از لحاظ اقتصادی حق داشتند از او وحشت داشتند و در مراسمات بزرگ و ملی ترکیه بعنوان قهرمان با او برخورد می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
تنفر شما از ایشان نشان ااز حسادت وبخل وحسد س واحیانا وابستگی به غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
درود بر احمدی نژاد مردمی خدا حفظشکنه
جوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
سلام.اگر درآمد دولت در زمان احمدی نژاد ده برابر حالا بوده پس روحانی خیلی وارده که تونسته با یک دهم درآمد احمدی نژاد مملکت رو نگهداره و زمان احمدی نژاد هم باید آبادانی مملکت ده برابر میشد .حال چرا بخش خصوصی نابود شد و حجم دولت افزایش پیدا کرد و بدهی دولت سر به فلک کشید سوالی هست که پاسخ داده نشد. .
يه سئوال . آيا ما هم بعنوان يك شهروند عادي مي توانيم مثل احمدي نژاد حرف بزنيم ؟ دوست دارم يك روز بفهمم اين آقا چه آتو هايي داره كه كسي باهاش كاري نداره .
بعد از بیش از 4 دهه زندگی و دفاع از حکومت تازه تازه دارم به این باور میرسم که فساد بیداد میکند . فاجعست .... دقیقا به همین دلیله که کسی جرات نمیکنه کسی رو محکوم کنه چون همه از هم میترسن که نکنه لو بده ... بلانسبت عده ای که پاک هستند و خدا حفظشون کنه
تاکید میکنم همه دچار فساد نیستند ولی خیلی زیاده
به تخلفات رییس جمهور سابق رسیدگی نمی شه چون "تف سربالاست"!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
باید گفت کارنامه اش در برابر دیگران سفید است
گرگها وقتی چیزی رو برای دریدن پیدا نمی کنند به هم چنگ و دندون نشون می دت و همدیگه رو تیکه پاره می کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
احسنت !
چرا به جای تفاوت رفتار مردم دو کشور در قبال دلار به تفاوت عملکرد مسولین نمی پردازید؟
آیا اینقدر فساد در ترکیه هم هست؟
آیا مسولین قول می دهند حساب ارزی باز کنید و بعد ریال با نرخ دولتی پس می دهند؟
آیا اولویتشان مردم ایران هستند؟
آیا مسولین به کشورشان تعلق خاطر دارند؟ و ...
احمدی نژاد داستان سال88را گذاشته برای چنین روزهایی .
دلار قبل از شروع تحریم 3 برابر شد. اتفاقی که در دولت قبل بعد از 2 سال تحریم افتاد. تحریمی که اوباما آن را هدیه به جنبش سبز اعلام کرد. الان اصلاح طلبها با چه آب و صابونی روی خودشان را تمیز می کنند؟؟؟ این روزنامه های اسراییلی حتی به درد شیشه پاک کردن هم نمی خورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
واقعا
اللهم عجل لوليك الفرج سريعا.
کاش روزنامه اعتماد به لایه های دیگری از دلایل نخریدن دلار توسط ترک ها اشاره میکرد :

کاش مینوشت در ترکیه دارو به دست مردم میرسد ---- کاش مینوشت در ترکیه بانکها مردم را سر کیسه نمی کنند --- کاش مینوشت در ترکیه اختلاسگران 3000 و 7000 و 13000 میلیاردی وجود ندارد
کاش مینوشت در سیاست خارجی ترکیه از عراق گول نمی خورد ....!!!!! همان عراقی که به راحتی در تحریم ها بر علیه ایران همراه آمریکا شد ؟؟؟!!!!

راستی چقدر زود دیر میشود..... در سیاست خارجی تا کی باید فریب احساسات غیر عقلانی خود را بخوریم ؟؟
احمدی نژاد حاکمیت را دق مرگ خواهد کرد دنبال جایگاهی ی در سیاست ایران است بد تر از اینها خواهد کرد
تنها علت اعتماد با مسولین است مسئولینی که تنها به فکر اختلاس ورانت و .... هستند واقعا قابل احترام و اعتمادند شما چطور از مردمی که بزور سوار پراید می کنین تقاضای عرق ملی دارین
دروغها عليه احمدي نژاد ادامه دارد
ارزش پول ملی هر کشوری به عوامل اقتصادی و سیاسی مرتبط است که نگرش مردم در مقایسه با این عوامل کم اثر به نظر میرسد، حالا این پول ملی چه ریال باشد چه روبل.
واژگانی مانند جهاد اقتصادی و مجادله ملی (که اردوغان به کررات به زبان می آورد) ابزارهایی با اثرات کوتاه مدت هستند که شفای بلندمدت برای درد اقتصاد بیمار نخواهند بود، ضمن اینکه نشان از درماندگی سیاستگذاران اقتصاد و ناتوانی شان در ارائه راهکار علمی و کارای اقتصادی است.
با حرفهایی که در جلسه استیضاح مطرح شده و مجلسیان و ملت شنیدند ایا انتظار بر تداوم اعتماد مردم به دولت و یا به برخی از نمایندگان است؟
استخوان در گلوی چپ راست اصول گرا واصلاح طلب شده
هیچ کس احمدی نزاد نمی شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
در بلایی که بر سر این ملت و مملکت آورد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
آره بابا ! هاله نور ، کم چیزی نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
عجیبه باز ملت به اینا دلخوشن
موی گنیده احمدی نزاد به همه غرب زنگان جاسوس که یک سرشان بنیاد سوروس هست ویک سرشان در کنفراتس برلین یک دستشان نزد عربستان هست یک دستشان اسرائیل و....... می ارزد مشکل احمدی نزاد زنده کردن جریان فتنه وحمایت از مشایی بود وگرنه هیچ کس احمدی نزاد نمی شود در خصوص خدمت
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
دیگر همه او را شناخته اند، کسی گول این حرف ها را نخواهد خورد
نگرش ملی ایرانی‌ها و نگرش ملی ترک‌ها در قبال دلار
آقای عزیز این تیترو زدی بدون که از مسئولین اونجا هروز اطاعاتی در مورد رانت و زندگی لاکچری و ...... بیرون نمیاد و مردم به مسئولینشون اطمینان دارند و این رفتاری که مردم از خود نشون میدن به دلیل عدم اطمینان از مسئولین نظام هست میدونن در صورت بروز مشکل اولین کسانی که از مملکت فرار میکنند و مردم رو تنها میزارن همین مسئولین هستن و ناگفته نمونه که خانوادهاشون قبلا رفتت والان دارن اونجا زندگی لاگچری میکنن ولی اینجا چی ؟
تفاوت ما با ترکیه در این این است که اصلاح از مسئولین ان شروع میشود و در آخر به مردم عادی میرسد
در ترکیه همه به دولت و برنامه هاش اعتماد دارند چرا که آنجا منافع ملی بر همه چیز ترجیح دارد.اما در ایران بر عکس..
سلام
هرکس می تواند در هرکشوری مسلمان باشد ومسلمان خوبی هم باشد.
شازده کوچولو
با اینکه ملت ترکیه از دهها قوم و قبیله ترکیب شده و مردمی را پدید آورده اند با زبان ترکی و دین اسلام و فرهنگ بیزانسی و با وجود اینکه یونانیان -کردها -ارامنه -قفقازیها -بالکانیها و .. برای حفظ موجودیت خود خودخواسته یا ناخواسته آسیمیله شده اند اما بپذیریم که عرق ملی در آنجا بسیار بیشتر از کشور ماست ما نتوانسته ایم ملتی مانند آنان درست کنیم به نظر من بهتر است خیلی زود دست به کار شویم و راه ترکیه را در این بین بپیمائیم
"وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد"
این حرفها راست هست که الان بعد از 40 سال هنوز در برقرای عدالت و قانون در نقطه صفر هستیم خدا به همه ما رحم کنه
استخوان در گلو ؟
اگر راست باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
البته از هزار گريه خون بدتر است............
چرا هرچي بگذرد به محبو بيت و حقانيت اين شخص افزوده ميشود ؟ با وجود حمله تبليغات داخلي و خارجي كه بر عليه او انجام شده در تاريخ دنيا بي سابقه است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
از کی حرف می زنی؟
دو تفتوت بزرگ بین ایران و ترکیه هست
اول اینکه ارزش ایر ۳۰ درصد افت کرده و ارزش ریال ۳۰۰ درصد
دوم اینکه توی ترکیه مثل ایران هر روز اختلاص جدیدی رو نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
اختلاس استاد
شهروند مهروند نکن! توی ترکیه هم این همه اختلاس هست؟ حدیث داریم مردم به آیین زمامدارانشان هستند.
پس لطفا مهمل نبافید برای خودتان این تحلیل رو هم حذف کنید فلان..
الان بجای بررسی حساب وزیر بهداشت و صنایع و داستان رانت ها و نعمت زاده و هزاران مسئول دیگه برای مردم راهکار ندهید...
زمان جنگ مردم ایران نیز مقاومت کردند و با همه ی سختی ها ساختند اما امروزه وقتی مردم می بینند فرزندان مسوولان در خارج از کشور میلیاردها دلار اندوخته دارند ، وقتی می بینند خاوری سه هزار میلیارد تومان(آن زمان دلار هزار تومان بود یعنی نزیدک سه میلیارد دلار یا 36 هزار میلیارد تومان امروزه) از کشور خارج کرد، وقتی شاهد عروسی های آن چنانی فرزندان مسولان در خارج از کشور هستند ، وقتی می بینند کشورما در همه ی کشورهای منطقه هزینه می کند اما توجهی به مردم خودش ندارد،وقتی می بینند در کره جنوبی با فساد رئیس جمهور چگونه مقابله می شود و چه جرایم سنگینی برایش ر نظر گرفته می شود، مردم هم فکر می کننند که باید به هر طریق ممکن منافع خود را حفظ کنند. مردم یران همانند گذشته فقط یک منبع ندارند بلکه از صدها سایت و رسانه اطلاعات خود را دریافت می کنند. اگر می خواهید علت رفتار شناسی مردم را درک کنید به رفتارهای مسوولان نگاه کنید. الناس علی دین ملوکهم(مردم بر دین یا ره و رفتار سرانشان هستند)
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
میدونی مشکل چیه؟؟؟اونی که میخواد تغییر ایجاد کنه دستش به جایی نمیرسه و اونی که دستش قدرت هست حتما این اب گل الود براش ماهی داره
سانسور در مملکت کار را به اینجا رسوند
حالا باز بشینید و سانسور کنید
مملکت نیاز به کمک ادم های کارامد دارد
درخصوص مطلب دلار در ایران و ترکیه یک نکته مهم گفته نشده وآن اینکه مردم ترکیه مسولین خود را دوست دارند ولی در ایران مردم ناکارامدی مدیران را دیدند .. با توجه به تمام فداکاری های که مردم انجام دادند نتیجه قابل قبولی نگرفتند شما این رفتار های مردم را در برخورد با منابع طبیعی و مشارکت کمتر در انتخابات و در سکوهای تماشاگران فوتبال و عدم رعایت قوانین رانندگی و خیلی جاهای دیگه هم خواهید دید
اگر مردم در کشور ترکیه بخاطر عرق ملی کاری انجام می دهند برای این است که مطمئن هستند که مسولان اون هم عرق ملی دارند و همچنین برخی اختلاس نمیکنند
چگونه؟بسم الله الرحمن الرحیم
بدینگونه:
بصیرت
جالبه وقتی به بن بست میخورین یاد نگرش های ملی وملیت می افتین
به دور از شانتاژ رسانه ای باید اعتراف کنیم سالم ترین و پرکارترین دولت بعد انقلاب دولت آقای احمدی نژاد بود
وای بر ما اگر حرف‌های جلسه استیضاح راست باشد
شاید یکی یا دوتا یا چندتا دروغ باشد ولی وقتی خود نمایند گان و در مجلس مطرح میکنند و یا وزیر در مقابل نمایندگان میگوید آیا میشود گفت دروغ است
سلام.تاثیر مطرح کردن اتهامات در مجلس ،بدون رسیدگی به آنها بیشتر از تاثیر خود جرایم مطرح شده است چون باعث میشود زشتی عمل نادرست در ظاهر از بین برود و مردم تصور کنند همه مسولان مشغول بخور بخور هستند و حلال و حرام را رعایت نمیکنند لذا خلاف کردن همگانی میشود.اگر به اتهاماتی که احمدی نژاد و یا امثال دکتر پالیزدار مطرح کرده بودند رسیدگی میشد جلوی خیلی از جرایمی که تا الان انجام شده گرفته میشد.هرچند خیلی دیر شده ولی جلوی ضرر را از هر جایی که بگیری منفعت است.اتهامات قبلی بماند برای بعد.فعلا نهادهای مستقل درمورد همین اتهامات تازه تحقیق آزادانه بکنند و بر اساس نتیجه آن اقدام شود تا شفافیت ایجاد شده و کارها به مسیر خودش برگردد.
لطفا به خبرنگار روزنامه اعتماد یادآور شوید مردمی که ایشان راجع به آنها قضاوت میکنند همان مردمی هستند که هشت سال بالاترین فداکاری ممکن را کردند و عزیزترین های خود را برای دفاع از این کشور و هموطنان خود به جنگی نابرابر میفرستادند. چه شد که با چنین فروپاشی اخلاقی روربرو شده ایم که فروپاشی اقتصادی با این عظمت در مقابل آن هیچ است؟
با سلام در خصوص نگرش ملی مردم ترکیه و ایران بر سر موضوع دلار . حقیقتش این است که مقایسه عادلانه ای نیست ایرانی ها با این تغییرات و افت پول ملی مواجهند و در طول تاریخ برای کشورشان و پول ملی به عنوان یکی از ارکان استقلال کشور خون ها داده اند ترکیه ای ها هنوز داغند .لطفا اندیشمندان عزیز قبل از مقایسه مردم 1 به سبقه موضوع توجه فرمایند و در مرحله دوم اول به نگرش مسئولین دو کشور توجه فرمایند . خانواده برخی مدیران دو کشور را با هم مقایسه نمایند که الان کجا هستند . به میزان اختلاس توجه کنند و ...
بنده یک شهروند عادی شاید بیش از دهها بار در همین سایت شما کامنت نوشتم که این احمدی نژاد بایستی محاکمه شود !!! باید بیش از اینکه این پرسش مطرح شود که چرا احمدی نژاد که همه مشکلاتی که الان داریم را در زمان او هم داشتیم می تواند این حرفها را بزند . مگر در دوران او شب نخوابیدم و صبح بلند شدیم یعنی دقیقا در عرض 24 ساعت دلار از 1000 تومان شد 3600 تومان به 4200 تومن رسید وبعد در عرض جند ماه پایین امد ولی روی 3200 الی 3400 ثابت ماند ! حالا این حرفها چیست که می زند . ؟ می گوید بابا اقتصاد بلد نیستید بیایید از من بپرسید ! یعنی ادم باید خون گریه کند . اگر او را محاکمه کرده بودید چنین نمی شد . مگر رویارویی ملت با نظام در سال 88 به خاطر این اقا رخ نداد ؟ مگر او مخالفان را خس و خاشاک نخواند ؟ مگر مدیران امنیتی او در همه سطوح این مملکت از شهرداری گرفته تا در صنعت نفت با صدور بخشنامه ها از بکار گیری زنان را از کارها و مناسب مدیریتی منع نکردند ؟ مگر در زمان او بیشترین درگیریها به خاطر حجاب رخ نداد ؟ مگر در دوران او بیشترین تحریمهای قانونی و همه جانبه با رای قاطع سازمان ملل تصویب نشد که او انها را کاغذ پاره خواند ! ولی دیدیم که در زمانی که نفتب ه بشکه ای 120 دلار رسیده بود ایران نفت را در روز کشتی و در بندرهای هلند و دانمارک به بشکه ای 60 دلار می فروخت و امثال بابک زنجانی نفت ایران را نفروختند ! این مرد اجاره حرف زدن دارد ؟ این تقصیر شما و تقصیر ماست ؟ چرا کسی او را ممنوع التصویر و ممنوع سخنرانی نمی کند ؟ ولی خاتمی این ممنوعیت را دارد ؟ چرا نوبت ایشان ازادی هست و افراد می توانند انتقاد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
افرین خانم

سیاست گاز اشبزخانه نیست

پشت پرده داره اتفاقات دوران احمدی نژاد

مافیا سخت دنبال نابود کردن احمدی نژاد و تفکرش بودن
زنده باد احمدی نژاد ملت ما هرگز رفتارهای بد اصلاح طلبان و اصولگراها را از یاد نخواهد برد. تنها احمدی نژاد است که دل در گرو پیشرفت مردم داردحرفهای روزنامه ایران همه کذب محض است به یاد داریم در دوره اول احمدی نژاد یعنی از روزی که قدرت را در دست گرفت تا پایان دوره چه حملات ناجوانمردانه ای علیه او شد دوره دوم بماند که کل کشور را به اتش کشیدند و حالا سرمقاله نویس می گوید اگر نازکتر از گل به او می گفتند....این ازادی نیم بند هم خدا وکیلی در مطبوعات حاصل مدارا و بزرگواری او با اصحاب رسانه بخصوص قلم به مزدها بود.خدا قضاوت خواهد کرد ...
عرق ملی رو از مسولینی که یا زاده ایران نیستند یا تابعیت کشور دیگه ای رو دارن بخاهید مردم وقتی دارن لمس میکننمدیران به چیزی جز منافع شخصی فکر نمی کنن دل سرد و بی اعتماد میشن
شما هم استخوان در گلوی ملت هستید
احمدی نژاد استخوان در گلوی ،مرفهان بی درد ،وطن فروشان ،و...
چون ترکها از مسولانشان راضی اند
چه مسائلی که در جلسه استیضاح فاش نشد !!!
خسته شدیم خدایا خودت کمکمون کن
احمدىنژاد ابرمرد ايران است وشما هر چه دلتان ميخواهد بنوسيد.
باز هم صد رحمت به احمدی نژاد
به مردم پیشنهاد میکنم پول برای دختر و داماد آقای پزشکیان نماینده محترم مجلس جمع کنند تا بجای موتور با پراید سر کار بروند دلم برایشان سوخت. ربیعی وزیر سابق رفاه هم خانه ندارد و یک ویلا 5000 متری در زعفرانیه برایش از قرار ماهی 30 میلیون تومان کرایه کرده اند. برای او هم پول جمع کنیم بد نیست.
خارقانی
جانم فدای محمود احمدی نژاد بت شکن/
همه مردم می دانند که فساد و راند خواری و خاوری های فرار کرده و بابک زنجانی های زندان شده فقط تکه کوچکی از فساد است. مردم هر روز زنده زنده در حال سوختن در خوزستان هستند و روح جوانان ما با ناامیدی و سیاهی پر شده است و صدای انها در ورزشگاه ها گوش هر انسان عاقلی را به شنوایی وا می دارد نه انکار..
اگر آنچه می‌گویید راست باشد وای بر ما و اگر راست نباشد باز وای بر ما.
اقای کلانتری بجای ازیرکشیدن فکر بکن کار بکن مردم را نا امید نکن
یکی از این دزدی ها اگر در ترکیه شده بود مردم آنجا هم مثل ایرانی ها عمل می کردند! استانبولی ها بیست سال پیش این شهر را قبل از شهردار شدن اردوغان مثال می زنند و پیشرفتی را که اردوغان باعثش شده،
احمدی نژاد از خیلی از مسوولای ناکارامد که بعضی مسوولیت هارو تصاحب کردن برا خودشون، صدبار بهتره
شما رو چه حسابی ترکیه و مردم اون را با ایران مقایسه می کنید ؟
فرمودید ارق ملی . مردم ایران ارق ملی خودشون را در زمان جنگ نشان دادند . پس مشکل ارق ملی نیست . آگاهی و تنفر از ترانپ هم نیست .
مشکل خیانت و نا امید کردن مردم به آینده خود و فرزاندانشانه .اگر یکی از این اختلاس ها و پول گم شدنها و تریلی تریلی طلا خارج شدن ها در ترکیه اتفاق می افتاد ، مردم اردوغان را وسط میدان دارش می زدند .
مقصر احمدی نژاد نیست بلکه تقصیر اصلی از قانون هست که افرادی را از سمت شهرداری پایتخت بخاطر دستور ساختن چند جاده و پل و سپس موضع گیری در مقابل سیاست های آمریکا و کلا غرب و حرف های مانند امپریالبسم . فیودالیسم . س سیالیسم . ناسیونالیسم وو و مردم فکر میکنند چقدر سواد سیاسی دارد . حالا دیگر مواضع قبلی را نمی گوید ولی حرف دیگری میزند که در زمام داری خودش حتی اقتصاد دانی که همان شب یارانه دادن انتقاد از احمدی نژاد کرده بود دستگیر شد در حقیقت به احمدی نژاد خیال برداشته که کارش و حرفش درست هست من به دستلورد دمکراسی احترام میگذارم که به امثال احمدی نژاد فقط دو دوره اجازه ریاست و سپس کنار گذاشت
تفاوت ماباترکیه ، میان ماه من تاماه گرون.......
با سلام
خدمات دوران آقای احمدی نژاد به هیچ وجه قابل قیاس با خدمات تمام دولتها از اول انقلاب و قبل از آن تا الان نیست. دولت کنونی فقط استاد ماله کشی بر خدمات ارزنده ایشان است چون خودشان چیزی برای ارائه ندارند. کمی انصاف داسته باشیم
زنده باد احمدی نژاد!
گذشته از عملکرد هشت ساله ایشان که الحق والانصاف برای خدمت سنگ تمام گذاشتند نقدهای ایشان به وضعیت فعلی کشور کاملاً بجا و قابل تامل است
اونهایی که تمام قد پشت احمدی نژاد ایستادند و همه نیروهای انقلاب را بخاطر این آقا راندند حالا باید جوابگوی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
ژن خوب احمدی نژاد مرد بود مرد عمل کذبگو نبود !!!!حنای شما دیگر رنگ ندارد
فقط اختلاس نیست. وجود آزادی‌های فردی و اجتماعی و همین حجاب اختیاری و البته ترجیح منافع ملي به مسائل مکتبی روی خلقیات مردم خیلی اثر دارد
یه حسنی که آدمهایی مثل ترامپ و احمدی نزاد دارن اینه که رو بازی میکنن آدم تکلیفش با اینها مشخصه مثل بعضی ها نیستند که هزار رنگ و هزار رو دارن
مشکل اصلی کشور ما این است که اختیا با مسئولیت همسطح نیست
فردی اختیار تام دارد ولی هیچ مسئولیتی پایش نوشته نمیشود
و دیگری هیچ اختیاری ندارد ولی تمامی مسئولیتها به پایش نوشته میشود
برای همین است که اکثر رییس جمهور ها منفور میشن
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
لطفا بررسی بفرمایید چه عواملی باعث شده تعصب ملی وایرانی ازبین برود وکسی به فکر پیشرفت اقتصاد ایران نباشد حتما بلا شک عملکرد مسولین این وضعیت را بوجود آورده است که متاسفانه رسانه ها فقط طرح موضوع می کنند وجرات بیان حقایق را ندارند
مثلا" سما رسانه هستید چرا نظر هر مسی را منتشر می کنید اما نظر مرا نه اقا به خدا من جز مردم ایرانم حقی دارم حتس در ان امکاتاتی بنام رسانه شما دارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار