بازدید 2082

ذخایر ارزی چین به ۳.۱۱ تریلیون دلار افزایش یافت

بانک مرکزی چین اعلام کرد ذخایر ارزی خارجی تا پایان ماه ژوئیه با ۵.۸۲ میلیارد دلار افزایش به ۳.۱۱۸ تریلیون دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۸۲۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 10 August 2018

بانک مرکزی چین اعلام کرد ذخایر ارزی خارجی تا پایان ماه ژوئیه با ۵.۸۲ میلیارد دلار افزایش به ۳.۱۱۸ تریلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ذخایر ارزی خارجی چین تا پایان ماه ژوئیه به طرز کم سابقه ای افزایش یافته که در مقایسه با افزایش ۱.۵۱ میلیارد دلاری این ذخایر در ماه ژوئن حدودا سه برابر شده است. جولیان اوانز - تحلیل گر موسسه " کپیتال اکونومیکس" - گفت: این واقعیت که افزایش ذخایر ارزی خارجی در مسیر عکس انتظارات حرکت کرده است و بانک مرکزی به جای تزریق ذخایر ارزی خود به بازار آن را افزایش داده است این شائبه را تقویت می کند که تضعیف ارزش یوان تعمدی بوده است.

به جز دلار، ذخایر ارزی دیگر در بانک مرکزی چین افزایش زیادی نداشته اند. در ماه ژوئیه شاخص دلار که قیمت آن در برابر سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد ۰.۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که یوان در همین مدت ۶.۷ درصد ارزش خود را از دست داده است. جنگ تجاری با آمریکا و وضعیت بدهی این کشور به خروج سرمایه دامن زده است.

جمعه هفته گذشته بانک مرکزی چین اعلام کرده بود حداقل ذخیره برای صدور مجوز فعالیت صرافی ها را از صفر درصد به ۲۰ درصد افزایش داده است. این بانک همچنین اعلام کرد کلیه اقدامات لازم برای ثبات بخشی به بازار ارزی را اتخاذ خواهد کرد.

مقامات آمریکایی و در صدر آنها دونالد ترامپ - رئیس جمهور این کشور - بارها و بارها چین را به راه انداختن جنگ ارزی از طریق دستکاری تعمدی در نرخ یوان متهم کرده اند و آن را عاملی برای کاهش رقابت پذیری صنایع آمریکایی دانسته اند. پکن این اتهام را رد و اعلام کرده است نیازی به دستکاری در نرخ ارز خود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر