بازدید 3151

بیهودگی برداشت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا جهت پایین آوردن قیمت بنزین

تحلیلگران می گویند که حتی اگر دولت ترامپ از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا برداشت کند، بعید است که رانندگان آمریکایی شاهد کاهش قیمت سوخت باشند، چرا که در حال حاضر تولید نفت آمریکا در بالاترین حد خود است.
کد خبر: ۸۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 10 August 2018

بیهودگی برداشت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا جهت پایین آوردن قیمت بنزینتحلیلگران می گویند که حتی اگر دولت ترامپ از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا برداشت کند، بعید است که رانندگان آمریکایی شاهد کاهش قیمت سوخت باشند، چرا که در حال حاضر تولید نفت آمریکا در بالاترین حد خود است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، برداشت احتمالی از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر، با این هدف خواهد بود که به رانندگانی که در یک سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ سنتی قیمت بنزین بودند، اندکی دلداری دهد.

مطابق گفتهٔ تحلیلگران و پیشبینی کنندگان بازار، حتی اگر برداشت از ذخایر استراتژیک به طور موقت موجب پایین آمدن قیمت قرارداد های آتی شود، هیچ تضمینی دربارهٔ تبعیت قیمت بنزین از این امر و پایین ماندن آن وجود ندارد.

زاخاری راجرز، تحلیلگر تولیدات پالایشی و نفتی وود مکنزی در هیوستون در این رابطه گفت: “بعید است که این کار تاثیر بسزایی بر روی بازار بنزین و گازوئیل در ایالات متحده داشته باشد.”

ذخایر استراتژیک آمریکا، که حدود ۶۶۰ میلیون بشکه نفت خام است، در مواقع ضروری که اختلالاتی برای عرضه نفت داخلی پیش می آید مورد استفاده قرار می گیرد و پیش از این نیز برای جلوگیری از بالارفتن قیمت ها در اختلالات قبلی، مورد برداشت قرار گرفته است.

قیمت آتی نفت خام ایلات متحده آمریکا امسال بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است و آمریکایی ها را به این فکر واداشته که از ذخایر استراتژیک استفاده کنند.

متخصصین انرژی گفته اند که در صورت استفاده از ذخایر استراتژیک، آمریکا شاهد مازاد عرضه محصولات پالایشی و نفت خام خواهد بود. همانطور که منث مدلاک، استاد دانشگاه رایس می گوید: ” تقاضای داخلی به قدری زیاد نیست که بتواند تمام  بشکه هایی را که پالایش شده اند پ به محصولات تبدیل شده اند را جذب کند.”

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی